S5000 vraagje

ikke

Ouwe rot
Kan de S5000/6000 zn samples en programs naar CD en/of DVD via SCSI schrijven en terug lezen?

Dus ik wil elke sessie branden naar cd als ik de S5000 afzet, en telkens ook op dezelfde cd (rewritable cd)

Poeh! ik denk dat het wel kan ik heb het een keer gelezen ergens maar zeker weten nee...
.....
Misschien een protable HD of via het USB boardje(optieoneel) naar je pc/mac en dan schrijfen?

het is volgens mij wel mogenlijk en zelfs met de oudere series van akai maar hoe het verhaal precies zit kan ik je niet vertellen
er heeft al eens iemand hier over gepost lange tijd terug

Optieoneel naar je pc shrijfen?! :D

Neje.. Liever via SCSI. USB en computers vertrouw ik niet zo.. Het zou echt wel handig zijn moest ik gewoon naar een 50 cent rewritable cd'tje kunnen schrijven en blijven schrijven totdat hij volstaat, 20 keer schrijven naar 1 cd, bv! En ik vind er nix van opt net. En ik heb één gemaild die een S6000 verkocht met een externe cd-writer, maar die wist het niet :confused: ...stel je voor?! Ik zou zeggen, ik koop er een en probeer het, maar ja als het dan ni gaat, zit ik met die (dure) prullen. Anders maar via zip/jazz, maar dan moet ik weer een tweede drive kopen omdat mn pc's geen SCSI poorten hebben. En SCSI HD's zijn ook een optie maar dan kan ik weer geen sampletje uitwisselen met de pc, toch niet op 1-2-3..

:confused:

ik denk dat je je het zelf niet moeilijk moet maken
je hebt de mogenlijkheid om je s5000 aan je computer te hangen dus gewoon doen en dat kan via scsi of usb
weet je wat sluit ze met bijde aan desnoods
zet in je computer een scsi writer en je bent zo flexibel als wat
je kan dus lezen en schrijven via scsi en usb waar je ook naartoe wil
oplslaan kan zowel op je harddisk in de comp. of je scsi writer*(als dat mogenlijk is wat ik wel denk) of in op je harddisk in je s5000
het is trouwens niet nodig om in je computer meteen een scsi writer te zetten tenzij je rechtstreeks wilt gaan werken met je s5000

nadeel:

als je on stage gaat met de sampler dan zal je een externe scsi cdrom speler moeten hebben

Of...:eureka:

Is het mogelijk om een soort convertor te kopen om een SCSI externe HD aan te sluiten op de parallelle poort van de comp?

Ik zit er ook op te wachten, en volgend Guus (van Akai) zijn ze
medio Mei weer leverbaar.

Op mijn S5000 zat een USB kaartje maar die heb ik ingeruild voor
een S6000 zonder kaaart(degene die mijn 5000 kocht stond erop dat het
USB kaartje bleef zitten;) geef m ongelijk ).

Maar als je eenmaal het USB kaartje bent gewend, wil je gewoon niet
meer zonder, het werkt zoveel beter/sneller/makkelijker!
En wat ik hoopte gebeurde (na iets te lang wachten helaas) AK-sys
is er nu ook voor MAC OSX.

Maaruh op je vraag terugkomend:

prop er een USB board in, maak je programs in de 5/6000
drag en drop de programs vanuit de 5/6000 naar de cd-brander vanuit AK-sys in
de computer, en branden maar.

Cd's zijn gewoon weer via je cd-romdrive te laden, en via AK-sys weer in
de 5/6000 te pompen.

Oja...boardje gaat +/_ €125,- kosten.

Succes!

Back