Channel 37
Stamgast
Goedenavond mensen!
Ik heb vanmiddag een stomme fout gemaakt, zal ongetwijfeld zijn vanwege een gebrek aan slaap. Om mijn (aanstaande) virus aan te sluiten op zowel mijn PC (sequencing) als op mijn Roland E16 (als controller) heb ik vanmiddag een aantal midi kabeltjes besteld.
Ik ging er vanuit, dat ik de MIDI out van de pc aan zou kunnen sluiten op de midi-through van de E16, en dan het uitgangssignaal daarvan op de virus zou kunnen aansluiten.
Mis poes, want ik zie (nu al
) dat mijn E16 helemaal geen midi through heeft.
Daarom is mijn vraag: is het mogelijk, om de MIDI-out van de E16 op de computer aan te sluiten, en vervolgens de computer als 'merger' op te laten treden, en zowel het signaal van een eventuele softsequencer, als het signaal van de MIDI-in door te laten geven?
Edit: [Mijn geluidskaart is overigens een Hoontech DSP24, mocht dat uitmaken.] --> Nog beter idee: kan ik hiervoor mijn onboard gameport gebruiken..? Op die manier houd ik de midi in van de Hoontech vrij om bijvoorbeeld de knob movement van de Virus op te nemen!
Alvast bedankt!!
Caspar
Ik heb vanmiddag een stomme fout gemaakt, zal ongetwijfeld zijn vanwege een gebrek aan slaap. Om mijn (aanstaande) virus aan te sluiten op zowel mijn PC (sequencing) als op mijn Roland E16 (als controller) heb ik vanmiddag een aantal midi kabeltjes besteld.
Ik ging er vanuit, dat ik de MIDI out van de pc aan zou kunnen sluiten op de midi-through van de E16, en dan het uitgangssignaal daarvan op de virus zou kunnen aansluiten.
Mis poes, want ik zie (nu al
) dat mijn E16 helemaal geen midi through heeft.Daarom is mijn vraag: is het mogelijk, om de MIDI-out van de E16 op de computer aan te sluiten, en vervolgens de computer als 'merger' op te laten treden, en zowel het signaal van een eventuele softsequencer, als het signaal van de MIDI-in door te laten geven?
Edit: [Mijn geluidskaart is overigens een Hoontech DSP24, mocht dat uitmaken.] --> Nog beter idee: kan ik hiervoor mijn onboard gameport gebruiken..? Op die manier houd ik de midi in van de Hoontech vrij om bijvoorbeeld de knob movement van de Virus op te nemen!
Alvast bedankt!!
Caspar