[Waldorf] Wie geilt hier op de waldorf Q+?

Nou we wachten de pepsi test van Catscan dan maar af.

Hij zou ook de het gehele digitale pad laten horen en de zelde patch via een Q.

en als je die verschillen tussen een Q en mQ niet gebruikt ja dan klinkt het wel hetzelfde......

Het karakter van de filters in de microQ en de Q verschillen onderling ook nog wat. En dan bedoel ik niet alleen de self-oscillatie, filter routng en het PPG filter type welke de microQ mist.

Ik ben hoe dan ook reuze benieuwd naar Catscan's grote Q(+) test :)

Weet je, dat Pulse filter is wel OK, maar ik heb er nooit echt een natte broek van gekregen. Ook al pleur je er daar 100 van in een synth, het bijzonderste zal dan (net als bij de Q+) de prijs zijn. Als je op die prijs geilt: OK, maar kom daar dan eerlijk voor uit.

Ik trek dus eigenlijk liever een draadje naar m'n Sherman of MS20 filter.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM

Om die reden alleen al vind ik de opmerking van Joris ook grappig, maar tevens zéér terecht !

Te recht?
Nou breek mij de bek niet open hoor.
Hoe kun je nu 1 vcf gebruiken en dan vergelijken met een Q+?
Zijn we echt allemaal het spoor bijster ineens?
Zouden we niet gewoon per voice een vcf willen?
Zouden we niet meteen een uitgebreidere vcf willen (ook dit per voice natuurlijk) ?
Ik heb me geprobeerd in te houden hier maar wat een partij bullshit staat er in deze tread zeg.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
PS: De enige Waldorf die ik echt (terug) wil = THE WAVE !:halleluja

Hej, heb je je pulse toch verkocht? En ik dacht...;)

Origineel geplaatst door mono-poly

Zouden we niet meteen een uitgebreidere vcf willen (ook dit per voice natuurlijk) ?

Dank u :)

Origineel geplaatst door Alex Omega
Dank u :)

Ik neem aan dat er hier bedoelt wordt dat het VCF op de Q+ met een digitaal truukje ook BPF en HPF kan?
Een soort hybride analoog/digitaal filter zeg maar.

Bovendien heb je maximaal 16 VCF's en niet op elke voice......zou wel erg ziek zijn, 100 VCF's.
Dan zou die prijs een koopje zijn!

Denk sowieso dat het handiger is gewoon uit te leggen wat je bedoelt in plaats van een soort synthgod antwoord te geven (doel niet op jou antwoord Alex).

We kunnen toch wel normaal met elkaar discussieren lijkt me.

Ik geloof niet dat de vcf dmv een digitaal truukje ineens bp en hp kan,
Ik vermoed eerder dat het een mulitmode vcf is die gewoon in verschillende standen kan,

de 1e 16 voices hebben analoge filters. Daarna springen de digitale filters bij. zo houd je dus 1vcf per voice.
Dat is dus een groot verschil als je gehele sound door 1 filter te halen....

of het filter hetzelfde klinkt als een pulse filter kunnen we ook testen.

Als j0ris nou 1 voice door zijn pulse haalt en het soundje post en iemand anders (catscan) dezelfde patch door de q+

( Lijkt me nogsteeds erg moeilijk te vergelijken i.v.m. de envelopes van het filter.)

Dan kunnen we een idee krijgen of het nou vergelijk baar is.......

Ik geloof niet dat de vcf dmv een digitaal truukje ineens bp en hp kan,
Ik vermoed eerder dat het een mulitmode vcf is die gewoon in verschillende standen kan,

Mja er is een verschil tussen geloven en lezen.

Quote: "like the WAVE the Q is a hybrid system (digital and analogue mixed) stefan stenzel told me of a digital "trick" that is used to make the xpole board make reso-HPF & BPF, too.. but (trust me) it SOUNDS analog, still!!"

Quoted from: http://www.sequencer.de/waldorf/waldorfq.html

:gaap:

de 1e 16 voices hebben analoge filters. Daarna springen de digitale filters bij. zo houd je dus 1vcf per voice.
Dat is dus een groot verschil als je gehele sound door 1 filter te halen....

of het filter hetzelfde klinkt als een pulse filter kunnen we ook testen.

Als j0ris nou 1 voice door zijn pulse haalt en het soundje post en iemand anders (catscan) dezelfde patch door de q+

( Lijkt me nogsteeds erg moeilijk te vergelijken i.v.m. de envelopes van het filter.)

Dan kunnen we een idee krijgen of het nou vergelijk baar is.......

De Architectuur van de Q heeft per definitie 2 filters per voice. Je kunt dus voor de eerste 16 stemmen naast de analoge filters nog steeds gewoon je LPF/PPG/BPF/HPF of Comb filter selecteren. Na 16 stemmen kun je niet meer de analoge filters kiezen maar alleen nog de digitale.

Welke Q je ook neemt, je hebt altijd 2 VCF'per voice (zij het digitaal of analoog). Dat is de architectuur van deze synth nu eenmaal.

Je kunt natuurlijk bij het testen van de filters de Envelopes redelijk uitsluiiten door neutrale settings te gebruiken. Maar goed.....willen we een synth van 200-250 euro vergelijking met 1 van 10x zo duur?

Verder is een interessante vraag misschien of een Q door een AFB 16 dan precies als een Q+ klinkt.

Origineel geplaatst door Acidfever
De Architectuur van de Q heeft per definitie 2 filters per voice. Je kunt dus voor de eerste 16 stemmen naast de analoge filters nog steeds gewoon je LPF/PPG/BPF/HPF of Comb filter selecteren. Na 16 stemmen kun je niet meer de analoge filters kiezen maar alleen nog de digitale.

Verder is een interessante vraag misschien of een Q door een AFB 16 dan precies als een Q+ klinkt.

Idd. maar je kan natuurlijk wel je digitale filter uit doen.

ach ja we kunnen wel lullen.... let the sound do the talking....

Ik zal eens kijken of ik de Q door de Pulse+ heen kan jassen vanavond voor het idee :)

Ik geil er niet op....;]

Veels te duur veel een paar analoge filtertjes die alleen op LP draaien....
Maar goed ik vind de Waldorf Q zowiezo niet zo spannend.
Ik haat submenus ;)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Hej, heb je je pulse toch verkocht? En ik dacht...;)

Nee, ik heb de Pulsen nog en ze blijven waar ze zijn ! Kneit vergeten dat dit ook Waldorf was ...!!! 8D
(en naar mijn bescheiden mening de vetst klinkende Waldorfjes ooit....maar helaas monogaam)

Te recht?
Nou breek mij de bek niet open hoor.
Hoe kun je nu 1 vcf gebruiken en dan vergelijken met een Q+?
Zijn we echt allemaal het spoor bijster ineens?
Ik heb me geprobeerd in te houden hier maar wat een partij bullshit staat er in deze tread zeg.

Monootje lieve jongen, laten we het vooral luchtig houden hier...We weten dat je liefhebber puur sang bent, maar het ging me om de benadering van Joris...
Puur teknisjh heb jij gelijk ntuulk !

ach ja we kunnen wel lullen.... let the sound do the talking....

Dat bedoel ik dus. Net zoals bij alle synths zitter er ook in de Q+ sounds die best prut klinken.
Nu ja, bepaalde sounds klinken niet prut op zich, maar de perceptie geeft ons het gevoel dat sound 'X' niet bruikbaar is in een bepaalde compositie waardoor het lijkt of diezelfde sound lullig klinkt.

Dat is de enige regel die telt. Het gaat niet om toestel A of B, maar wel of je de sounds uit om het even welk toestel weet te combineren.
Het is zoals DJ zijn. Niemand ligt wakker van het feit of je plaatjes draait met een Technics of een Numark.
Welke plaatjes je draait en hoe je ze mixed, dat maakt het verschil.

Laatst gewijzigd:
blablablabla ...

Die Q+ is gewoon een oberfette synth, kheb het genoegen gehad om even op die van medelid Catscan te pielen... Staat hoog op mijn verlanglijstje, maar eentje vinden wordt een probleem, laat staan betalen...

Origineel geplaatst door Deimos
blablablabla ...

Die Q+ is gewoon een oberfette synth,

Bla bla bla...ik maak oberfette sounds met om het even welke synth dude...
Je moet gewoon weten hoe !
T'is niet wat voor synth je hebt, maar wel wat je ermee doet.
Dat is een gouden regel van het 'vakgebied' waar jij naar mijn bescheiden mening in 'moddert' met dit soort uitleg.
En daarmee heb ik niet gezegd dat de Q+ geen leuk toestel is...:luv:

Back