pannen mbt. midi!

justin

Shauna
Oke daar gaat ie! even een vraagje is er eigelijk een sequencer die in midi kan pannen dmv. twee kanalen? normaal heb je bijv. in cubase een spoor en een schuif. Alleen in audio kun je natuurlijk 2 schuiven pannen voor L & R,maar kan dit ook in midi. En dan bedoel ik niet gewoon van 1 midi kanaal 2 maken en dan L & R pannen maar gewoon van 1 kanaal 2 schuiven bedienen.

Of heb ik nu teveel gedronken. Ja het is vrijdag ja.. dus boeien.

Gewoon een vraagje.

Oke om eerlijk te zeggen,ben ik van plan om over te stappen op een digioo2rack,maar eigelijk zit ik ook wel te twijfelen tussen het weer aanschaffen van een 24-4/32-4 mackie.

Wie helpt me uit de brand,aan beide zitten voor en nadelen en toch moet ik een keuze maken. Eigelijk werk ik veel met midi en heb liever de zooi grotendeels gearrangeerd in midi om het dan over te zetten in audio. Nadeel is gewoon de keuze.Ik werk het liefst gewoon lekker to the point.

mackie sr24-4 + een digi002rack zou natuulijk helemaal mooi zijn,maar gezien mijn budget.

een fostex aan de digi002rack is ook een optie. Maar ik werk het liefst zoveel mogelijk in midi. Om daarna lekker de zooi in audio te gooien.

Bedankt allemaal,denk toch dat ik maar voor een protools procontrol ga.:Z

de reactie op je thread was wat pover...
kzou je graag helpen, maar ik ken er helaas veel te weinig van, van al die toestellen die je zonet noemde.

snorry...

:erm:

Re: pannen mbt. midi!

Origineel geplaatst door justin
in audio kun je natuurlijk 2 schuiven pannen voor L & R,maar kan dit ook in midi. En dan bedoel ik niet gewoon van 1 midi kanaal 2 maken en dan L & R pannen maar gewoon van 1 kanaal 2 schuiven bedienen.

Nee. MIDI maakt geen onderscheid tussen mono en stereo. Bij audio heb je dat natuurlijk wel. In audio heeft elk kanaal zijn eigen 'controllers', dus 2 sporen hebben elk hun eigen panning op het mengpaneel.

Bij MIDI kan je ook 2 sporen gebruiken maar slechts 1 pansetting per MIDI-kanaal. Stel dat het toch zou gaan;2 pancontrollers op hetzelfde kanaal dan krijg je het 'effect' zoals het aansluiten van 2 muizen op dezelfde computer - werkt wel maar het resultaat is niet praktisch. MIDI werkt met getallen, ook zo voor pansetting. Bv 64 = in het midden, 0=Links en 127 = Rechts. Als je dus met 2 pancontrollers 2 sporen met hetzelfde MIDI-kanaal zou aansturen dan 'springt' MIDI voortdurend naar de laatste waarde die ontvangen wordt.

Eens je de MIDI hebt omgezet naar audio kan je dat weer wel als je het als een stereotrack hebt opgenomen. Zodra je MIDI-tracks klaar zijn, gewoon omzetten naar audio en daar heb je die beperking niet meer.

Hopelijk is het een beetje duidelijk.

:)

Back