monitor standaards acher je desk

Fatar

Drum Pad?
hallo,

ik ben nu al een tijdje aan het rondvragen en zoeken op het net en wil der nu eens en voor altijd vanaf zijn. waar moet ik mijn monitoren neerzetten? ik heb een desk gemaakt en op dat desk komen 19" kastjes.. ik had het idee om de monitoren daar op te zetten met kegetljes deronder, maar dit blijkt niet zo'n goed idee te zijn. in mijn boekje van mijn monitoren wordt ook aangeraden om deze achter mijn desk te plaatsen. dus muur, standaards met monitoren derop, desk en dan ikzelf :P. mijn vraag is of ik die dingen beter kan kopen (standaards) of dat ik ze beter zelf kan bouwen en als ik ze zelf bouw, dan hoe en waamee?

Goeie vraag Fatar.
Ik heb dezelfde monitors als jouw en ze staan ook nog steeds op mijn bureau (niet goed natuurlijk ivm resonatie)
Dat wil ik ook wel eens weten, dus kom maar op met die tips! :D

Ik had zelf m'n monitors (geluid) naast m'n monitor (beeld) staan op het bureaublad van m'n Ikea Jerker.
En werd helemaal sjaggerijnig van de resonantie - een naar mijn idee sterke piek op een bep. basfrequentie.
Dat kan aan de Jerker liggen (holle metalen frame met multiplex planken erop geschroefd) of aan m'n kamer layout (staande golven, resonantie van één gipsblokken muur) maar ik kon er niet meer tegen op den duur. (perfectionist).

Geprobeerd te 'tweaken' met tegels als verzwaring van de Jerker (verschuiving van de resonantiefrequentie), piepschuim (isolatie van de monitors los vanaf het bureaublad), een deken langs de muur (tegengaan staande golven)...
...maar niets hielp in afdoende mate.
Het vervelende in dat soort gevallen is dat het probleem in je oren - maar vooral tussen je oren - steeds erger wordt; je gaat er teveel op focussen.

Kortom, uiteindelijk schoon schip gemaakt, de monitors niet meer op m'n pc positie maar 90 graden gedraaid, wederzijds naast m'n masterkeyboard gezet. Gebruik gemaakt van goede hifi-luidspreker standaards die ik nog had staan (niet van die goedkope...). Niet de ideale layout qua luisterpositie (heb ze liever bij de afmix positie dan bij de inspeel positie) maar het geluid is wel stukken beter.

Back