Yamaha AIEB2 I/O expansion

Zoidsity

Go with the flow..
Weet iemand wat ie ongeveer kost en waar je 'm eventueel goedkoop(er) kan halen? *D

synsam006.jpg

Reken op een 235 tot 280 euro nieuw (afhankelijk van de winkel).
Heel erg moeilijk om 2ehands te vinden. Dan schat ik dat je voor een 150 euro of meer eentje kan kopen.
Mijn expansion heb ik uit Duitsland gehaald. Daar kon ik hem voor 222 kopen.

-C-

Ik heb het bordje nu een jaar en hij kostte me destijds € 245,- inclusief btw. Gekocht bij Feedback.. Zal toch ondertussen wel goekoper zijn geworden denk ik zo, maar zoals C738 ook zegt.. 2e hands zullen ze niet zo snel te vinden zijn denk ik..

Hij is het waard.

Uitbreidingen op samplers zijn altijd handig.

(meer is immers beter)

OK, koop je zo'n ding met expansion en verkoop je je eigen sampler weer door. Ook goed.

Vind het zelf handiger om een drumkit op een sampler naar verschillende outputs te sturen dan van 2 aparte samplers. Om maar te zwijgen van connecten van 2 samplers met een SCSI backup medium.

Meer is ook meer werk. ;)

Ik ben echt heel blij met de 10 outputs op mijn A4000.
met 4 outs kwam ik echt niet out.

-C-

Wat zijn jullie ervaringen trouwens met die expansion?

Klopt het dat je de track niet met effecten kan bewerken voordat je hem naar de out stuurt?

Zo ja, vind ik dat toch wel een nadeel......... (ik wilde hem ook gaan halen, namelijk)

Origineel geplaatst door enlil

Klopt het dat je de track niet met effecten kan bewerken voordat je hem naar de out stuurt?

Zo ja, vind ik dat toch wel een nadeel......... (ik wilde hem ook gaan halen, namelijk)

ik heb de AIEB1 sinds kort (voor een zacht prijsje van 'n belg, via eBay :)) en die is in principe 't zelfde (alleen schijnen de DA-convertors op de AIEB2 van betere kwaliteit te zijn). 't kan wel, maar dan moet je de output van je sample naar 't betreffende effect sturen, en de output-routing van 't effect zo instellen dat de output van 't effect naar de juiste fysieke output wordt gestuurd. bij de A3k kan je dat instellen op de op-een-na-laatste pagina van 't effect menu, in play mode.

verder is 't idd erg fijn om meer outputs te hebben...

Origineel geplaatst door enlil

Hmm, 't werkt precies hetzelfde als met je normale outs dus ik snap 't probleem niet ...

Ik vond het ook al niet logisch, maar ik heb verschillende verhalen van mensen gehoord
die problemen met de effecten hadden, na het installeren van die expansion.

Maar goed, nou maar hopen dat die nog wat goedkoper wordt!:mexico:

Back