JP 8000 kapotte midi in

mecanoiz

Stamgast
Heb hier een jp8000 en die ontvangt geen midi data.
Zenden doet ie wel. Heb het geprobeerd met verscheidene sequencers (mpc / machine drum / PT le / cubase)
Heb factory reset geprobeerd, verscheidene channels. Geen reactie.
Nu heb ik eens de test mode gedraaid. En alles lukt behalve de midi test. Ik weet namelijk niet wat ik daarbij moet doen? Ik dacht de in met de out poort verbinden.
Heb hem ook al opengemaakt en alles lijkt normaal op de pcb's. Hij draait wel nog op OS 1.00

Een mooi antwoord is nu natuurlijk 'updaten', maar zonder midi-in gaat dat niet lukken. Waar je op moet letten is dat het midi-channel in de JP gelijk is aan dat in je sequencer en dat je de in van de jp aan de out van je sequencer hebt. (waarschijnlijk wist en heb je dit al, maar ik roep het toch maar even). Ik weet niet of je op je computer een midi-interface met lampjes hebt waarop je kunt zien of er wel midi-data de JP ingaat? Maar aangezien je ook met andere apparaten ge-experimenteerd hebt, zal hier niet het grootste probleem liggen.

Misschien kan je met de JP-librarian (programmatje van roland, waarmee je parts, performances, motion data etc van en naar je JP kunt sturen) eens wat userbanken proberen te laden in de JP. Maar als je settings goed zijn en alleen je JP niet reageerd op midi in en alle overige apparaten wel, zou je toch gaan denken aan een defecte midi-poort.

Misschien een optocoupler van de midi defect..

En v1.00 is wel erg gedateerd.. inmiddels is v1.05 voor de 8000 uit.
Maarja, hoe krijg je die in je 8000 als je midi in defect is :D

Eraz..

Ik denk dat dat weinig uitmaakt wat ik ook probeer hij ontvangt geen data. Heeft iemand ervaring met die test?
Moet je de twee poorten verbinden ? Bij mij blijft de midi test op waiting staan? Als er effectief iets grondig fout is kan die test dat dan herkennen ?

Die ingebakken midi-test ken ik niet maar het kan ook eenvoudiger hoor:

Gewoon even in je sequencer 16 tracks aanmaken met op elk spoor enkele noten (copy/paste is handig). En dan afspelen die tracks.

Misschien staat je JP-8000 op een 'ander' kanaal, op bovenstaande wijze kom je alvast te weten of hij uberhaupt iets ontvangt.

En check ook eens je midikabel, misschien is die gewoon aan vervanging toe.

Nee dat heb ik allemaal gedaan. (en ik test mijn kabels voor ik een vraag post)
Ik vraag alleen of er iemand weet hoe je die test doet en wat het oplevert.

is de jp8000 ondertussen al gerepareerd omdat je hem ook te koop aanbied op het forum

groetjes jp

Altijd handig om te weten wat nu de uiteindelijke oorzaak van het probleem was dusseh ...wat was de oplossing?

Back