Re: Techno is out?
Origineel geplaatst door sinew1958
Staat er te lezen in een vlaamse krant.Gouden tijden zijn voorbij voor de megadiscotheken.Harde techno is passé en jongeren trekken liever naar ietwat rustige zaken.Ja love parade opgedoekt.Willen terug naar de rustige muziek.
In de top tien vindt je tegenwoordig geen techno nummers meer.Jongeren willen terug op hun gemak zitten,kleinschalig,eetcafé's,waar geen muziek elk woord overstemt.
My opinion:echte muziek blijft.Zoals o.a.rock and roll,klassiek,elektronische muziek,genre ambient,kosmos.Bestaat al meer dan 30 jaren en nooit terug van weggeweest.
Ben het er op zich wel mee eens de dance hype is nu echt wel voorbij.
Hoewel disco dance of zeg gewoon maar dans platen altijd zullen blijven bestaan.
Dit heeft zeker zijn positieve kanten, te lang zijn we geregeerd geweest door hype's DJ's en platenmaatschappij.
Zowiezo vind ik op wat uitzonderingen na de jaren 90 leeg.
Wat voor echte wereld sterren hebben die jaren 90 eigenlijk voort gebracht?
Het enige wat men doet is teruggrpijpen op de muziek uit met name de jaren zestig en zeventig of klassiek) De laatste meestal vanwege royalties''. De zoveelste remake. Ik vind dat een veeg teken.
De jaren 90 waren vol met marketing concepten zonder muzikanten en echte artiesten.
Ik denk dat iedereen daar zijn buik een beetje van vol heeft.
Het is eigenlijk raar maar een programma als wolrd idols heeft dit eigenlijk ook nog eens bewezen.
De winnaar werd door een jurylid voor lelijke trol uit gemaakt. Iets wat ik ronduit onbehoorlijk vind, maar dat is blijkbaar normaal in de jaren 90 afzeik cultuur.
Het publiek heeft toch maar even bepaald dat die lelijke trol won en dat was gewoon omdat hij en dijk van een stem had.
Die amerikaanse Whitney kloon dacht even een gewoon race te lopen.
Publiek herkend dus terdege kwailiteit.
Met zo'n uitslag komt eigenlijk de volgende vraag op:
Hebben platenmaatschappij die ach en wee klagen vanwege illegaal downloaden eigenlijk de crisus zelf niet op op zich afgeroepen door mismanagement. Dus door alleen met zieloze promotie muziek van boys en girlsbands etc te promoten.
Kijk eens naar video's van goede nummers uit de jaren 70 en 80 bekijk die bandleden eens en je weet dat een groot gedeelte van die bands nooit enige kans hadden gehad in de jaren 90 en nu.
De vraag die bij mij opkomt is : Hoeveel goede muziek is eigenlijk in de jaren 90 hierdoor verloren gegaan?