De grote 80's thread

De eerste kinder Walkie talkies kwamen op de markt.
Wat gebeurt er. Mijn broer struikelt over het hek van de tuin en breekt de antenne.
"Dag walkie talkie"

Van de week hoorde ik een Vroem Vroem geluid. Ik herkende het van vroeger. Het is zo'd ding wat je aan je stuur klikt. Wanneer je aan het handvat draait hoor je een "heus motor geluid". En cool was dat ding.

Of wat dacht je van "de dori of dorey". Hoe schrijf je dat eigenlijk? Helemaal cool was die gekleurde toiletborstel achtige ringetjes die je om je spaken kon doen.

Die typische jaren '80 radiootjes. Soms kreeg je leuke dingen bij een wasmiddel. Zoals het grammofoonplaatje van "Paulus en de wonderschelp" of iets wat daarop leek.

Lima treinen die ze bij de HEMA verkochten.

spetters.jpg

Origineel geplaatst door Catalunya
De eerste kinder Walkie talkies kwamen op de markt.
Wat gebeurt er. Mijn broer struikelt over het hek van de tuin en breekt de antenne.
"Dag walkie talkie"

Van de week hoorde ik een Vroem Vroem geluid. Ik herkende het van vroeger. Het is zo'd ding wat je aan je stuur klikt. Wanneer je aan het handvat draait hoor je een "heus motor geluid". En cool was dat ding.

Of wat dacht je van "de dori of dorey". Hoe schrijf je dat eigenlijk? Helemaal cool was die gekleurde toiletborstel achtige ringetjes die je om je spaken kon doen.

Die typische jaren '80 radiootjes. Soms kreeg je leuke dingen bij een wasmiddel. Zoals het grammofoonplaatje van "Paulus en de wonderschelp" of iets wat daarop leek.

Lima treinen die ze bij de HEMA verkochten.

Yeah!!! Die cross-handvaten... Mijn broertje heeft er zo een paar
versleten. Ik had in mijn jeugd een sirene ding er op met een drukknop
voor het stuur...

Er hebben toch ook jaaaaren lang van die dingetjes bij de Kellogs Cornflakes
gezeten, die je om je spaken klikken kon? Of zijn die nineties?

Wat déden wij toch met onze fietsen zeg... Niet normaal... Ombouwen
tot god weet wat voor dingen en dan racen om het huis, met zo'n echte
80's chronometer de tijd opnemen.

Met die drie knopjes bovenop. En zo'n koord...

Met die Fisher-Price Walkie Talkies heb ik vaak gesprekken
kunnen volgens als je em dicht bij een stopcontact hield...

Of dat nu CB gesprekken waren of zo, ik weet het niet.

Denkelijk wel, zou zo een walkie talkie dan heeel zwak (enkele meters)
op de CB band uitzenden dan?

Zo heb ik ontdekt (misschien was ik er wel heeeeeel laat mee)
dat dat nokia sms piepje à la piep piep piep pieeeeep pieeeeep piep piep piep
eigenlijk morse voor SMS is...

niet eighties, maar wel cool (net gevonden) is dit:

5385.jpg

Ik ga die fisherprices eens zoeken.

Axel

Origineel geplaatst door 6 trak
DE film waarin bijna alle acteurs van dat moment in mee speelden!

Die stunts waren zo heftig (vooral aan het einde met al die explosies) dat zelfs 1 van de stuntmannen is overleden tijdens het rijden door de vuurzee met de auto. Kan ik me herinneren.

Origineel geplaatst door Catalunya
of het goedkopere alternatief: leeg schoensmeerdoosje+wasknijper met een elastiek aan de voorvork van je fiets vastmaken. De wasknijper sloeg dan bij elke spaak die passeerde op het doosje... als je dan maar snel genoeg fietste had je ook een motor geluid... 8)

Origineel geplaatst door Freakydile
Met die Fisher-Price Walkie Talkies heb ik vaak gesprekken
kunnen volgens als je em dicht bij een stopcontact hield...

Ik heb er zelfs de Politie mee af kunnen luisteren wanneer ze in de buurt waren.
Mijn broer en ik hadden 2 grote zwarte (zoals de allereerste mobiele telefoon). groot joekel dus.

kortgelden had je 2 leuke reclames m.b.t. een bepaald merk. Maar daarin lieten ze een opzichter van een bouwplaats zien met de eerste mobiele telefoon. De andere reclame was die van een man in bruin pak die even demonstreerde wat een Hi-Fi set wel niet inhield. Schitterende reclame

JA! Die van: "Je verwacht natuurlijk meer" of zo iets...
Kan ook even niet op het merk of zo iets komen... Dat
die vrouw in panne geraakt naast de weg of zo iets?

Hier is de gemene baby-policescanner...

Hij staat achterop gedateerd 1983. Hétvintage jaar lol.

Damn, doet me digicam het effe niet. Mh, effe rebooten

Axel

This is the guy who embarassed the Russians and astounded the world, when in 1987 at the age of 19 flew a Cessna 172B undetected all the way from his native Germany, landing the craft in Moscow's Red Square.
He was sentenced to 8 years hard labour but released the following August.

Attachments

• mathiasrust600.jpg
    mathiasrust600.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 91
Back