De grote 70s thread

Ja, jongere eurorakkers. Kijk maar eens goed naar die prachtige biljetten van 50 (!!!) en 250 euro. En dan hadden we ook nog de snip, en later de meer grafische VPRO-achtige biljetten van 10, 25, 100, en 1000. En dan nu die meubelboulevard- en bouwbeursgedrochten. Geen wonder dat iereen nu pint.
We hadden toen zo'n beetje de mooiste biljetten in Europa en nu hebben we idd van die risicoloze, fantasieloze biljetten want wat wij hadden dat was veel te vooruitstrevend voor de grote heren in Europa.
Maar niet alleen dat, Nederland had net als zweden nooit in de euro moeten gaan maar gewoon de gulden moeten behouden, dan had je veel minder last gehad van die Zuidelijke banken en economiëen waardoor je altijd gezeik zal hebben en ook van al die renteverhogingen hadden minder last gehad.

Eh, Credit Suisse? ABN-AMRO? De economieen van EU-landen zonder euro zijn zo verweven met die wel de euro hebben dat ze net zo geraakt worden door omstandigheden. En ook de zwitserse frank van aardig fluctueren.

VR in de jaren 70: Eigen gemaakte kijkdozen van schoenendozen en van die pup-up boekjes;
doe je een boekje open, springt er ineens een heel kasteel uit met beweegbare poppetjes die dan aan de zijkant van de bladzijde via een hendeltje kon bewegen...

VR in de jaren 70: Eigen gemaakte kijkdozen van schoenendozen en van die pup-up boekjes;
Vergeet de View-Master niet!

1679899649115.png

Fantastisch toch?! Ik kon vroeger uren de lijnen van zo'n patroonbehang volgen Nu komt de fantasie niet verder dan een strakgesausde monolaag of een spiegelsymmetrisch berkenbos. Raban raban, daar komen rare kinderen van!

Ik kon vroeger uren de lijnen van zo'n patroonbehang volgen Nu komt de fantasie niet verder dan een strakgesausde monolaag of een spiegelsymmetrisch berkenbos.
Ja, in die tijd waren we stoned en kon je verwonderd naar blijven kijken. :D

Mag deze er nog in bij de 70's?
Nog even over dat tv spel wat je postte, dat soort dingen waren heel populair in de seventies dat je dat op je tv kon spelen
Ik werkte in 1975 Bij Pierson wat een paar jaar later overging naar de ABNAMRO en daar werkte ik op de automatisering bij de outputverwerking.
De operators die daar in shifts werkten verveelden zch soms 's nachts in de rustige uren en vroegen aan de afdeling programmering of ze een spelletje konden maken en die programmeerden toen het spelletje Pong voor op het beeldscherm.
De operators vonden het erg geinig en dat was in de tijd dat er nog van die IBM tapekasten bij de muur stonden, een beetje van die kasten met bandrecorders die je ook wel in SF films zag en harde schijven die zaten in een soort trommels van een cm of 40 in doorsnede.
En de boel werd zo warm dat als de airco uitviel dan moest alles stoppen ivm oververhitting.

Back