De grote 80's thread

Hey Bas weet jij trouwens waar je die metal(type IV)tapes nog kan krijgen? Marco die zoekt ze voor zijn nakamitchi deck.

ja maar das toch geen walkman??? Heb je wel BassBoost™ op die walkman CJ75?

Bassboost ? Wat is dat nou weer !!!?? Klinkt een beetje toekomst-achtig :confused:

Wat ik wel heb is een VHS-videorecorder van het merk Telefunken ! Een aantal mensen uit mijn omgeving hebben Betamax, en er was nog een ander formaat, van Philips; VCR2000 ofzo.

Maar geloof mij ik denk dat VHS echt wel DE standaard gaat worden voor videofilms ;)

Ik ga nu effe verder met het leegmaken van mijn zakje Treets...............;)

nee man chroom is niks je moet TDK SA-90s hebben of MA90 as het effe kan
c377_1.JPG
hehe... met als nadeel dat je ze bijna niet kon overspoelen met andere meuk
en te duur... metal was dus leuk als WORM-tape (write once read many times) :D

Chrome was gewoon de gulden middenweg :mexico:

ik gebruik overigens sinds 2006 ook geen chrome MP3's meer omdat metal MP3's nu aanzienlijk goedkoper zijn geworden

Aaah de 80s, was voor mij gewoon echt leuke tijd op school, knikkeren, buskruit spelen op straat en toen KON je ook nog op straat spelen met een heel stuk minder autoos dan nu...

Aaah de 80s, was voor mij gewoon echt leuke tijd op school, knikkeren, buskruit spelen op straat en toen KON je ook nog op straat spelen met een heel stuk minder autoos dan nu...
en nu ben jij (toch) te oud om (nog) op straat te spelen :D

maar dan heb je het eerder over de jaren 70 toen er voor elk huis nog nauwlijks een auto geparkeerd stond...
de jaren 80 waren toch al wel weer een aanzienlijk tikkie drukker qua datte en dat kwam dan weer omdat in de 70's Joopie Den Uyl voor syntherklaas speelde en het voor iedereen mogelijk wilde maken om in een automobiel te kunnen tuffen (maar hij zal wel flink getriggered zijn door de olie giganten nutuulk)

Laatst gewijzigd:
Where_the_buffalo_roam_ver3.jpg

Wie 'Fear and Loathing in Las Vegas' cool vind, moet ook zeker deze film zien! :okdan:

Zooooooo,

ik ging net naar de platenzaak om een single van Nik Kershaw te kopen (best duur tegenwoordig, hoe durven ze 3 gulden 50 te vragen !!!!).

Was ie gewoon uitverkocht !!!! (I won't let the sun go down on me). Pfff toch maar om een bestelling gevraagd, maar kan anderhalve week duren voor ie binnen is.

Weet iemand alsnog een zaakje waar ie te verkrijgen is of moet ik toch maar even een maandelijks top-40 cassettebandje bij mijn regelneef-buurman scoren ?

:D:D:D

Jahhh,
dat was ook 80ies,
het maand(ver) bandje, toen waren sommigen mensen zich ook al lens aan het kopieeren.
op bandjes, kon je elke maand een nieuwe kopen.
8D

Weet iemand alsnog een zaakje waar ie te verkrijgen is of moet ik toch maar even een maandelijks top-40 cassettebandje bij mijn regelneef-buurman scoren ?

:D:D:D

Memory Music op de Kleine Berg in Eindhoven.
ik zou er niet vreemd van opkijken als je 'm daar serieus gaat vinden

In tegenstelling tot nu kopieerde ik me in de 80's helemaal lens. M'n complete zakgeld ging op aan 5-packs TDK SA-90. De meeste daarvan zijn ooit eens gejat, maar die anderhalve die ik nog heb, spelen idd nog best aardig. Daar moet je met een cd-r mee aankomen...
ik heb best wel eens een cd-tje gekopieerd (vooral obscure shit die niet bij de gemiddelde platenzaak te vinden was), maar nu ben ik daar helemaal klaar mee. Dat vette niet-meer-te-vinden album weg moeten gooien na 5 jaar omdat het schijfje niet meer te lezen is, doet zo'n ongelofelijke pijn. =(

ik heb alle bandjes nog, m'n broertje tekende er namelijk hoesjes voor ( hij tekende ook postzegels:D), dus die kan ik niet weggooien, te mooi om te zien.
/
./

zouden ze bij philips niet eerst een cd van Jan Akkerman gebrand hebben?

Back