De grote 80's thread

O ja, en dan was er nog dit:

the_dark_crystal_movie_image.jpg

l_17528_0096446_32f3d5e5.jpg

of zijn die al genoemd?

80ies mode was ook iets akeligs.. :(

Maar dit maakte weer veel goed in de film :D

1088716022_agessarahv.jpg

Doet me ook weer aan 'The neverending story' denken, met (jaja) de befaamde Limahl van Kajagoogoo die de titelsong heeft gezongen :

Attachments

• dyn003_original_329_473_pjpeg_2598557_11aa7d5922cdd73ce5caeac397f66c78.jpg
    dyn003_original_329_473_pjpeg_2598557_11aa7d5922cdd73ce5caeac397f66c78.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 120

etc.

Duran Duran sprong er voor mij toch echt uit.

Erg jammer dat ze zo'n cheesy reputatie hebben bij velen. Ten onrechte, want deze kerels zijn fantastische muzikanten die weten hoe ze moeten grooven.
Duran Duran is imho hét schoolvoorbeeld van waar New Wave echt voor staat: de blend tussen rock (John en Andy Taylor hebben nog in Powerstation gespeeld, samen met Robert Palmer toch echt een rockband) en synthpop.

:D super!

Amanda Lear .... was jàààààààren de tijd vooruit !
Wat 'n prachtige synth geluiden ...:engel: Heavenly ...

YouTube- AMANDA LEAR EXCLUSIVE VIDEO FOLLOW ME RARE TV FRENCH

Laat maar terugkomen !

nou,.........................., in dit geval heb ik toch liever dat ze de zang overdubben met welke zangeres of zanger dan ook.
en aangezien ze mij wel erg aan mijn tante trees doet denken, is iets anders om naar te kijken ook nooit weg:D ( een stervend vogeltje ofzo).
smaken verschillen, gelukkig wel, maar dit vond ik altijd enger dan hellraiser III.

:mega::mega:

Amanda Lear ...
Naar het schijnt blijkt dit al een heel vroeg omgebouwde jongeman geweest te zijn ... Alhoewel ...
Doch, het zijn sterke geruchten die steeds weer de kop opsteken.
Amanda Lear .... Misschien een Belg die eerst "Armand Van Laere" heette?
Zoals Michael Jackson, die ooit ook eerst Michel Janssens heette ...
... of Bart De Witte die z'n naam in Barry White wijzigde toen ie naar Amerika vertrok? :dubbel::dubbel::halleluja:dubbel::dubbel:

De eighties betekende voor de synthesizer de diffinitieve doorbraak als solo instrument (denk maar aan hits als the final countdown en jump) en synthi bands als depeche mode en soft cell etc.
Het weglaten van (soft) synths in hedendaagse producties al dan niet als solo of achtergrond instrument is (bijna) volkomen ondenkbaar, zouden we radiostilte krijgen.
Voor sommige (met name klassieke achtergrond) muzikanten is en blijft het geen echt instrument als zeg maar een trompet of viool.
Maar daar was hij in de eerste plaats ook nooit voor bedoeld.
I love the eighties, als er een tijdmachine bestond zou ik voor altijd terug gaan.

In de jaren 80 was het zelfs voor een echte princes geen taboe om foute muziek te maken. Overigens wel mooie synthpartij!!

Duran Duran en andere artiesten als Spandau Ballet zijn copy cats van één van de eerste echte new wave bands, Japan, of waren we die al weer vergeten.

Jan Hammer: dik!.

Tip voor Jan Hammer: quantizen jong!. :D

Toch nog eens die "themes" cd van em vinden ergens.

Back