Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Die was ronduit gevaarlijk: KRAK! weer een enkel!80er jaren? de LoLo bal!

), skippybal, (ook niet algeheel veilig), KliKlak ballen...óók nie geheel veilig!

Die vormgeving van die apparatuur destijds ook, die overdreven zichtbare 'pootjes' welke het enorme gewicht van die 'zware' apparatuur moest kunnen dragen, dát moest natuurlijk wel goed zichtbaar zijn. Haha.In de jaren 80 was ook: The Stereotoren!
Je had ze in twee versies
De goedkope alles-in-een setjes
en de duurdere MIDI setjes (Ja, die MIDI!)
Oftewel: radio, tapedeck, platenspeler, versterker, en later de CD speler...
alles los koppelbaar mét de stereo-MIDI kabel...
In 1989 kreeg ik op mijn verjaardag een heuse stereo-set...
mét CD speler én de allereerste Compact Disk: Synthesizer greatest van Ed Starink
die net uit was. Gekocht door mijn vader...
De trend van techniek was bij mij gezet!
Trendy merken destijds: Akai, Philips, Technics en pioneer.
De duurdere merken waren/zijn Kenwood, Denon, Marantz en Yamaha…
Het was ook tijd voor de draagbare Gettoblaster met boom bass.
Lekker buiten uitsloven met je gettoblaster totdat iemand een nóg grotere blaster
op z’n nek had zitten… Hé, WAT? DAMM!
Ik had een middenklasse stereo:Bekijk bijlage 3827583
'n Philips DCS system...

Ik zal je vertellen dat die bal er ook uit kón schieten . Het waren eigenlijk rotdingen.80er jaren? de LoLo bal!
Ik heb er nooit een gehad hoor, ik was toch wat angstig dat die bal los zou schieten terwijl je daar met benen uit elkaar op stond....
Bekijk bijlage 3827584
Gelezen en helemaal niet het beroerdste boek in dat genre. Het einde is komisch . Hoofdpersoon 'Adriaan' (hijzelf natuurlijk) komt terug op de aarde nadat ie op een andere planeet allemaal avonturen beleefd heeft en zegt iets als "ik wist we me te doen stond, een boek schrijven, een filmproject en een langspeelplaat uitbrengen"
Nice!!!! Was ook een beetje te wijten aan het feit dat het maar zwakke magneten waren eh...Vader van een klasgenootje was hiervan de uitvinder - die rage duurde maar kort![]()
ja hoor. maar ze doen het nog, de kinderen, sommige dingen krijg je er niet uit. Ik zie nu knikkers liggen die zo groot zijn als een biljartbal, die waren er toen zeker nog niet.Waren knikkers trandy in de jaren 70 of tachtig?
Knikkers zelf bestaan al in de middeleeuwen maar het was 'n keer heel populair...
met puttjes in de straat ...
Grote bonken (metalen ballen) en de gewone glazen ballen...