De grote 80's thread

Origineel geplaatst door trash
Das captain future:D

HAHA:D

Kwam uit dat ruimteschip geen snelle straaljager?

Thanks HANZ, voor het geven van de link

Jeugdsentiment

Ik zie dat er op het internet veel sites zijn over deze serie. Lachen zeg.

Catalunya, die serie die jij bedoelt is Robotech!
(ook wel bekend als Macross, maar totaal anders dan Macross Plus; het is Japans dus totaal onlogisch voor westerlingen... :D)

GIM_4_2_9845.jpg

Intro filmpje: hierzo

Wat dan ook weer grappig is, dat tekenfilmseries als Robotech, Transformers, He-Man etc. puur werden bedacht als vehikel om speelgoed te verkopen. In die zin ging het in de jaren '80 dus niet anders dan vandaag de dag.
Revell is min-of-meer het bedrijf achter Robotech, Hasbro achter Transformers, Mattell achter He-Man etc.
Da's nodig om het volgende te begrijpen: Revell was speelgoed aan het ontwerpen voor de Japanse markt - dit kwam uiteindelijk in Robotech terecht. Toevalligerwijs kwam Revell in contact kwam met Hasbro. Die hadden wel interesse om het speelgoed in de VS te verkopen, maar hadden zelf al de Transformers bedacht.

Het resultaat: de Valkyrie fighter (de rood/witte robot-straaljager uit Robotech) werd als personage ingevoerd bij de Transformers onder de namen Skyfire en Jetfire (niet erg consistent!). En het speelgoed dat verkocht werd, kwam dus uit dezelfde fabriek (in Taiwan, dus...)
Later, toen de Robotech serie ook in Amerika werd uitgezonden, is er nog een hevige juridische strijd geweest over wie nou precies het genoemde stuk speelgoed mocht verkopen in de VS... :D

Jetfire027.jpg

jetfire.jpg

Robotech website: http://www.robotech.com
Transformers website: http://www.seibertron.com

Laatst gewijzigd:
Nee Siks, de televisie-series waar je epilepsie van kreeg kwamen pas later...

(trouwens, hoe oud ben jij dan eigenlijk? :D)

PR_Front_pict.jpg

Origineel geplaatst door Hanz
Catalunya, die serie die jij bedoelt is Robotech!
(ook wel bekend als Macross, maar totaal anders dan Macross Plus; het is Japans dus totaal onlogisch voor westerlingen... :D)

Dat Robotech ziet er weer wat recenter uit. Dat hele transformer gebeuren heb ik niet meer meegemaakt als kind.
Het was echt Captain Future. Ik dacht echt dat zij buiten dat ruimteschip om een snel vliegtuig hadden, maar het doet er niet toe. Godzijdank heb ik die drukke tekenfilmseries als kind niet meegemaakt, want wat er met transformers en tot heden in gang is gezet is te druk. Zou ik als kind erg onrustig van zijn geworden.

Origineel geplaatst door 6 trak
deze shit bedoel je Cata?

6 trak vind trouwens southpark ook aan alle kanten rukken!

Bijlage: drakebal.jpg
De bijlage is al 12 keer/keren gedownload

Ja, zoiets ja. Ik vind het heus niet vreemd dat er veel drukke kinderen rondlopen vandaag de dag.

Deze thread maakt wel goed zichtbaar wat voor kwaliteit er was. Er was gewoon meer creativiteit om een goede kinderserie te maken. Nu moeten ze alles uit de kast halen (special effects, explosies, etc.) om het de kinderen te laten boeien. Vroeger droeg het verhaal de serie. Nu draait het om geld, aktie en snelheid (zullen er vast nog meer zijn).
Zie dit niet als "ouwelullenpraat", maar ik vind dat ik qua aanbod een leuke kindertijd hebt gehad. Begin jaren '80 was TV ook nog iets bijzonders. Nu zijn we overladen en ik vind eerlijk gezegd dat er niets vernieuwends bij zit.
De jaren '70 en '80 was de periode van de "kinderseries", "12 inches", "Italo's":D, "radioprogramma's opnemen met casette-bandjes", etc.
Net zoals ik fan ben van jaren '60 spullen en ARt-DECO (toen was er nog sprake van vormgeving) (ook al ben ik geboren in 1970), zullen ook de kinderen van nu toch interesse krijgen in al dat oude. Kinderen zijn heel eerlijk. En ook nu is Pipi Langkous, Swiebertje nog razend populair. Net als dat de boeken van Annie M.G. Schmidt er altijd zullen zijn.

De jaren '80. Was een leuke periode die ik niet had willen missen. Het enige nadeel is dat je het huidige kan gaan vergelijken met het oude, maar denk daar niet teveel over na, want anders kom je bedroevend uit.

Laatst gewijzigd:
Back