Synthesizer-Brochure's/Boeken en Poster's

Status
Please reply by conversation.

Synth-Lecture

Nieuwkomer
Hallo,

Ik ben op zoek naar Synthesizer-Brochure's/Boeken en Poster's van de periode 1960-1989.
Ik ben vooral op zoek naar volgende synthesizer-literatuur (deze lijst is niet compleet) :
*ARP,MOOG,EML,EMS,POLYFUSION,ROLAND,YAMAHA,etc..

Ook ben ik op zoek naar Synthesizer (muziek)-Magazine's en
Synth-Promo-Records van deze periode.

Ik kijk er naar uit om een lijstje met de aangeboden spullen te mogen ontvangen van je.

Ik heb een hoop te ruil of ik ben bereid een zeer degelijke prijs te betalen voor de
synthesizer-literatuur die je in de aanbieding hebt.

Ik verwacht je lijstje op volgend email-adres : synthesizerlecture@pandora.be

Alvast hartelijk bedankt,

:dubbel:

Dergelijk materiaal mag ook aan mij gestuurd worden. Daar vindt het een waardige plaats
in de grote synthesizer database, waar uiteindelijk iedereen (ook hier) van kan profiteren.
Op korte termijn gaat al dit materiaal dan ook op mijn site geplaatst worden, waar iedere
synthusiast er toegang tot heeft.

zie ook:
The Mother of all Synth-sites

wat is hoog?

vorig jaar heb ik samen met monopoly een doosje folders en manuals gekocht. sommige manuals waren namelijk erg welkom.
de folders zijn bijna over de hele wereld gegaan, sommige voor 10-15 dollar per stuk (uitzondering hoor), maar meestal wel tussen de 5 en 8 per stuk.
en dan is er natuurlijk veel verschil tussen leuke folders en écht leuke dingen, van bijzondere apparaten.
op ebay in amerika (en ook wel duitsland) zie je ze regelmatig voorbij komen.

Wat prijzen betreft, het is maar wat de gek ervoor geeft.
Prijs heeft te maken met vraag en aanbod. Als ik gebroken leesbrilmonturen spaar, of ik heb er een paar, dan is het zaak een verzamelaar van deze opbjecten te vinden, want die heeft er grof geld voor over.

Wat is de vraag omtrent brochures, handleidingen, schema's, etc. ?
Iedere schrijver zal voor een historisch boek het geheel willen versieren met visueel bronnenmateriaal. (Analoge Days is een voorbeeld)

Zoals de starter van deze thread gister van mij heeft vernomen ben ik in het museum ook aan het schiften. Niet alles is te bewaren, zelfs niet door Senso :)

Wanneer is een brochure (handleidingen en schema's - service manuals zijn wel duidelijk, denk ik) nu interessant?

1 Als het de eerste publicatie over een apparaat betreft.
2 Als het een bijzonder lay out heeft en zodoende een tijdsbeeld geeft.
3 Als er een duidelijk beeld wordt gegeven van de 'doelgroep'.
4 Als er een filosofie van de producent uitspreekt (Daarom doe ik Böhm nooit weg).
5 Als er een overzicht wordt gegeven van ale producten (die zijn zeer zeldzaam).

Maar dat wil nog niet zeggen dat het waardevol is? Het is bronnenmateriaal, zoals kranten dat ook zijn.

Brochures en ander schriftlijk materiaal zijn slechts bronnen en het is aan de onderzoeker welke vragen er aan die bronnen worden gesteld. Een merk dat voorzichtig met zwart-wit kopietjes begint en een paar jaar later volledig full color clossy op de beurs staat, dan zegt dat iets...

De meest gewilde poster in synthland: EMS - 'Every picknick needs a Synthi' Ik weet een tweetal exemplaren, maar die zijn niet op de markt, dus vragen hoeft niet :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Niet alles is te bewaren, zelfs niet door Senso :)

Een opvallende onjuistheid in bovenstaand betoog. :dubbel:
Senso heeft ALLES bewaard.
En meer is welkom. ;)

Attachments

• everypicnic-33%.jpg
    everypicnic-33%.jpg
    27,5 KB · Bekeken: 68
Origineel geplaatst door senso
Een opvallende onjuistheid in bovenstaand betoog. :dubbel:
Senso heeft ALLES bewaard.
En meer is welkom. ;)

Wauw! Kunnen we daar geen T-shirts van laten drukken?
Van die hele Every.... needs a Synthi serie?

8)

Geweldig!
En nu nog een systeem er in, Rob!

Over die 'picknick' en zo'n T-shirt...
Zou EMS nog de rechten van die afbeelding hebben?

Voor de echte smullers...
Ik heb het archief van Zinovieff gelocaliseerd. Niet te koop, hoor, en beslist niet voor de weggeef. En een goede beheerder. Komende zomer ga ik naar Engeland...

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Geweldig!
En nu nog een systeem er in, Rob!

Maak je daar maar geen zorgen over. ;)
Alles zit gesorteerd in vier-rings banden, de folders elk in een eigen plastic hoesje.
Alles bij elkaar zes meter banden en dan nog wat dozen ongesorteerd, die nu langzaam
maar zeker in de kollektie verwerkt worden.
Ik heb ook nog een hele doos vol in US-formaat, maar daar kun je hier in Nederland geen
plastic hoesjes voor krijgen. =(

Over die 'picknick' en zo'n T-shirt...
Zou EMS nog de rechten van die afbeelding hebben?

Zelfs als dat - na meer dan 25 jaar - nog het geval zou zijn, dan betwijfel ik of het Robin
een malle moer interesseert. Hij is nou niet bepaald iemand die daar nog postertjes of
T-shirts van gaat drukken. :D

Voor de echte smullers...
Ik heb het archief van Zinovieff gelocaliseerd. Niet te koop, hoor, en beslist niet voor de
weggeef. En een goede beheerder. Komende zomer ga ik naar Engeland...

Kwijl.... :{
Verdulleme! Dat archief kwam ik nou nog net te kort! :(

Origineel geplaatst door senso
Kan hoor!
Zeg maar welke maat. :D

op zoek naar folders is deze wel erg leuk
wie heeft ter wels zn eirgn tshirt laten drukken ...met favo apparaat erop
by zoon studenten druk copy shop

ik wel ,...voor iemand anders

wil nogs wels een pro one longsleeve ...met cs30 op de mouwen
en een evolver stropdas en en en ....:D

Status