ff voorstellen

Dimchord

Ontzettend Lid
Hallo allemaal,

Ik kijk al een tijdje rond hier op het forum en nu vind ik het toch eens tijd worden om me voor te stellen.

Ik ben dus Dimchord, 19 jaar, en ik speel momenteel in 2 top-40 bandjes de toetsen.

Mijn spulletjes:

GEM WS-2 (alweer verkocht)
Yamaha CS-1x
In bestelling: Kurzweil K2600xs
Yamaha PSR7000hd
Yamaha W7

Welkom hier ;).

Speel je pop dance of gewoon alles in jullie cover band (ik neem aan dat jullie een coverband hebben)

We spelen vooral pop-nummers, inderdaad covers.

Een greep uit ons repertoire:

Anouk - It's so hard
Anouk - The dark
Bull it - Skinny bone Jones
Phil Collins - Easy lover
Dream theater - Perfect strangers (eigenlijk van Deep Purple)
Europe - Final countdown
Ilse Delange - I’m not so tough
Jewel - Foolish games
The Gathering - Strange machines
Kiss - I was made for loving you
Marillion - Hooks in you
Steppenwolf - Born to be wild
Red hot chilli pepers - Aeroplane
Toto - Home of the brave
Van Halen - Jump
Mothers' Finest - Baby love
Robbie Williams - Let me entertain you
Eric Clapton - Bad love
Eric Clapton - White room

Welkom!

Ben wel benieuwd naar jullie dream theater cover eigenlijk :) Knap als je het net zo kan laten klinken 8)

Welkom op het forum, VET Dream Theater:{ !!!!!!!
Blijf me verbazen over al die verschillende muziek smaken die hier verenigd worden, doormiddel van de SYNTHESIZER !!!!

Groetjes Synthfreak

Dreamtheater.... :) Bospop..

Ook hallo. Nou je toch Dimchord heet stel ik je maar gelijk de vraag: Hoe is een dim akkoord opgebouwd????? :D

Ik zie dat je al in bands speelt. Als je moet optreden moet je het maar posten.

Ok, een dim accoord is een mineur accoord met een verlaagde kwint; bijv Cdim = C Eb Gb. Er bestaat ook een dim7 accoord, dan komt er ook nog een dubbel verlaagde sept bij: Cdim7 = C Eb Gb Bbb oftewel C Eb Gb A. Het leuke van dit accoord is dat de intervallen tussen de noten telkens gelijk zijn, nl. een kleine terts. Dit houdt onder meer in dat een Cdim7 accoord dezelfde noten heeft als bijv. een Ebdim7 accoord.

Genoeg gefilosofeerd over verminderde drie/vierklanken, ik was nog een belangrijk onderdeel van mijn gear vergeten:

Hammond XM-1 organ module,

Een orgelmodule met ingebouwde leslie en overdrive en een hele vette sound!

THNX. DAt had ik ff nodig voor een song. Ik liet eers altijd de dim weg maar dat klonk niet opperbest. Niet slecht maar het kon beter dus...

Ik ken wel de VOCE digital organ module. Schijnt ook flanger en chorus aanboord te hebben. Klinkt ook heel vet.

Ik heb inmiddels mijn nieuwe synthesizer binnen!!
Voor het schappelijke prijsje van ruim 4400 euro mag ik mij de tratse eigenaar noemen van een Kurzweil K2600xs!!!

Dat is niet niks! Sjonge! Veel plezier ermee! :)

Nee, dim staat voor het Engelse 'diminished', in het Nederlands 'verminderd'. Diminuendo is een volume-aanduiding, ook wel decrescendo genoemd, het langzaam zachter worden.

Welkom Dimchord. Leuke hobby zo'n bandje. He het ook een tijdje gedaan maar vond het "thuis-werk" toch interresanter.

btw je hebt ook nog half-verminderd toch? ;)

Back