techno/house/prog?] Mirage

forcesupreme

links hangend lid
Weer een nieuwe track af, deze keer weer een beetje in de stijl van mijn vorige, deze is alleen wat melodieuzer. Het is ook niet echt techno meer, maar ik kan t ook niet anders definieren als Techhouse met trancey elementen, en hier en daar heeft de beat zelfs iets weg van hardhouse :P. Maar dat zullen we maar ff vergeten...

Het is gewoon een gangbaar stukje techhouse met een progressief sausje, en lichtjes gekruid met trance

Anyway,

Ik ben er nog niet echt tevreden over, met name over de eindmix en sommige delen van het arrangement.
Maar daar hebben jullie vast goede ideeen over, hoe het beter zou kunnen.

Mirage

Tools: Renoise 1.28, Pro53, Hypersonic

hmmm... ik merk dat ik een paar dingen vergeten ben weg te halen, maar word aangewerkt!

Laatst gewijzigd:
Thanks, af en toe iets luchtigs kan ook fijn zijn :)

Iemand anders nog leuke op - en afbouw/ edits ideeen?

Begint lekker.. vind het wel een beetje jammer wanneer die trancy geluiden (soort van baslijn) erbij komen, ze klinken niet slecht maar ik had ze persoonlijk vervangen door iets wat meer tech-house-achtige invloeden
Nu de break begint begin ik al meer en meer te denken dat het een progressive trance nummer is :)
Climax is net goed genoeg..
Trackje kabbelt lekker voort en het geheel is idd wel luchtig

Alleen krijg je bij het begin dus het gevoel dat dit een lekker techno/tech-house achtig nummer gaat worden, maar dit blkijkt dus ietwat anders uit te draaien (ik vind dat persoonlijk een tikkeltje jammer, maar al bij al is het zeker geen slechte crossover)
Einde van je track is terug meer mijn ding ;)

je afbouw is wat mij betreft te lang

maar het is niet aardig om met afbrekende kritiek te beginnen dus dan eerst maar over de rest van de track:

VET!

pompende beats, bijpassende geluiden, ik ben overigens kennelijk niet zo van de stijlbenamingen, zo'n hardhousebeat vind ik het bijvoorbeeld niet...

maar er zit zeker een goed sfeertje in deze track. ik zit me alleen af te vragen of er stiekem nog iets bij moet, maar vermoed dat als je er nog een soort van verknipt melodietje instopt dat het nogal kazig gaat klinken. maar nu kabbelt het dus inderdaad een beetje door, zoals al eerder gezegd is.

Bukken maar en kiezen op elkaar... hier komen de veren in je reet!

Qua produkties heb ik eigenlijk nog nooit iemand gehoord op dit forum die wat kwaliteitshouse betreft over jou heen gaat FS! Je staat wat mij betreft zeer eenzaam op de top omdat de rest bij lange na niet voor elkaar krijgt wat jou wel lukt, al hebben ze nog zoveel gear en een grote mond.

Ook deze track weer...
Dit keer niet te moeilijk, maar wel een sound die me weer heel erg aanspreekt. Het lange einde waar ze het over hebben? Ach, je maakt het ons DJ's wat makkelijker mixen, je geeft ons lekker ruim de tijd. :)
Dit is gewoon een heerlijk festivalplaatje waarop iedereen op een zomerse dag hééélemaal relaxed uit z'n naadje kan gaan. Ik zou niet weten wat ik verder aan te merken zou kunnen hebben op deze heerlijke track...

Als je het mij vraagt kan je dit zonder veel verder te werken zo bij een label pluggen. De zomer komt eraan tenslotte! ;)

Lekkere sound, alleen de bassdrum...
ik vind em te lang, ik zou hier een bassdrum pakken die duwt, ik vind em ook wat te hard staan...

die lowcut break is lekker, die brengt hem mooi naar het volgende gedeelte zeg maar.
dan komt de bass met lange noten erin...ga die lekker sidechainen met een tidy kick! pompt ie heerlijk denk ik! ;)

iets voor de helft van het nummer maar je een stop&go, je houdt even in om daarna een climaxgevoel te bereiken. Alleen: je gaat verder met instrumenten die je al in de mix had zitten dus voor mn gevoel voegt het weinig toe. Misschien dat je daar iets meer in het hoog kan doen?

ten slotte vind ik het einde ook iets te lang duren.

Maar dit zijn puntjes op de i, tis echt een lekkere track :)

groet hans

de teringlijer blijkt nu zelfs ook nog enig gevoel in ze'n donder te hebben, ik word gek.

:halleluja :halleluja

Track kan nog wel beter, maar ik zie mooie dingen. :D :dj:

Origineel geplaatst door Ferric

Qua produkties heb ik eigenlijk nog nooit iemand gehoord op dit forum die wat kwaliteitshouse betreft over jou heen gaat FS! Je staat wat mij betreft zeer eenzaam op de top omdat de rest bij lange na niet voor elkaar krijgt wat jou wel lukt, al hebben ze nog zoveel gear en een grote mond.

Ook deze track weer...
Dit keer niet te moeilijk, maar wel een sound die me weer heel erg aanspreekt. Het lange einde waar ze het over hebben? Ach, je maakt het ons DJ's wat makkelijker mixen, je geeft ons lekker ruim de tijd. :)
Dit is gewoon een heerlijk festivalplaatje waarop iedereen op een zomerse dag hééélemaal relaxed uit z'n naadje kan gaan. Ik zou niet weten wat ik verder aan te merken zou kunnen hebben op deze heerlijke track...

Als je het mij vraagt kan je dit zonder veel verder te werken zo bij een label pluggen. De zomer komt eraan tenslotte! ;)

pcies ! :mega:

En wij kunnen het weten, wij hebben ernamelijk verstand van. ;)

Origineel geplaatst door Gerard J
Begint lekker.. vind het wel een beetje jammer wanneer die trancy geluiden (soort van baslijn) erbij komen, ze klinken niet slecht maar ik had ze persoonlijk vervangen door iets wat meer tech-house-achtige invloeden
Nu de break begint begin ik al meer en meer te denken dat het een progressive trance nummer is :)
Climax is net goed genoeg..
Trackje kabbelt lekker voort en het geheel is idd wel luchtig

Alleen krijg je bij het begin dus het gevoel dat dit een lekker techno/tech-house achtig nummer gaat worden, maar dit blkijkt dus ietwat anders uit te draaien (ik vind dat persoonlijk een tikkeltje jammer, maar al bij al is het zeker geen slechte crossover)
Einde van je track is terug meer mijn ding ;)

Ik was ook begonnen met een wat meer techhousey benadering, maar naarmate ik geluiden toe ging voegen, met name die pads, kreeg het een wat luchtiger sfeertje, zoals je die in trance ook hoort. Al ben ik absoluut geen fan van trance, vind ik mooie accoorden toch wel fijn. En wanneer je een beetje mooie pads in een techno track stoppen, draait het al gauw op zoiets uit. (ligt er natuurlijk maar net aan wat voor accoorden je gebruikt).

Toch vind ik het in deze track net kunnen, wel trancey, maar goed dansbaar, en toch een beetje die Techy feel eraan. Dus iets waar ik 100% achter sta.

Origineel geplaatst door lafurieetlafoi
je afbouw is wat mij betreft te lang

maar het is niet aardig om met afbrekende kritiek te beginnen dus dan eerst maar over de rest van de track:

VET!

pompende beats, bijpassende geluiden, ik ben overigens kennelijk niet zo van de stijlbenamingen, zo'n hardhousebeat vind ik het bijvoorbeeld niet...

maar er zit zeker een goed sfeertje in deze track. ik zit me alleen af te vragen of er stiekem nog iets bij moet, maar vermoed dat als je er nog een soort van verknipt melodietje instopt dat het nogal kazig gaat klinken. maar nu kabbelt het dus inderdaad een beetje door, zoals al eerder gezegd is.

Ik heb die afbouw zolang gehouden, omdat ik de vorige keer veel commentaar kreeg vanwege het "dj-friendly" gehalte. De op en afbouw was te kort, of te druk om netjes over te mixen.

Een melodie wil ik er zowiezo niet in doen, omdat ie dan wel erg trancey/kazig word. Qua geluiden vind ik de track af, alleen de op en afbouw vind ik wat saaiig, en er mogen her en der wel wat meer dingen gebeuren qua edits e.d.

Origineel geplaatst door Ferric

Ook deze track weer...

*D

Dat voelt goed, om dit te lezen :), geeft me heel wat zelfvertrouwen dat ik ook respect krijg van de wat meer ervaren mensen, die er echt verstand van hebben!

Over het pluggen, dat zit wel goed, er is al een geintresseerde, maar dat houd ik nog even voor mezelf.

Maar goed, keep those veren coming ;) :D

Origineel geplaatst door hansbakker
Lekkere sound, alleen de bassdrum...
ik vind em te lang, ik zou hier een bassdrum pakken die duwt, ik vind em ook wat te hard staan...

die lowcut break is lekker, die brengt hem mooi naar het volgende gedeelte zeg maar.
dan komt de bass met lange noten erin...ga die lekker sidechainen met een tidy kick! pompt ie heerlijk denk ik! ;)

iets voor de helft van het nummer maar je een stop&go, je houdt even in om daarna een climaxgevoel te bereiken. Alleen: je gaat verder met instrumenten die je al in de mix had zitten dus voor mn gevoel voegt het weinig toe. Misschien dat je daar iets meer in het hoog kan doen?

ten slotte vind ik het einde ook iets te lang duren.

Maar dit zijn puntjes op de i, tis echt een lekkere track :)

groet hans

Dat sidechainen wil ik graag proberen, maar op een of andere manier werkt het niet bij mij. Die stop&go haal ik er uit, want ik heb eigenlijk niet veel meer om toe te voegen, ik wil het climax gehalte ook iets meer naar beneden brengen, om het wat meer Techy te maken.

Origineel geplaatst door AOR
de teringlijer blijkt nu zelfs ook nog enig gevoel in ze'n donder te hebben, ik word gek.

:halleluja :halleluja

Track kan nog wel beter, maar ik zie mooie dingen. :D :dj:

:D. Tja, op een gegeven moment wil je meer als loopende, monotone techno.

Origineel geplaatst door forcesupreme

Dat sidechainen wil ik graag proberen, maar op een of andere manier werkt het niet bij mij. Die stop&go haal ik er uit, want ik heb eigenlijk niet veel meer om toe te voegen, ik wil het climax gehalte ook iets meer naar beneden brengen, om het wat meer Techy te maken.

hmm met welke sequencer werk je? het principe ken je toch? compressor op de bassline die reageert op de kick...

Origineel geplaatst door hansbakker
hmm met welke sequencer werk je? het principe ken je toch? compressor op de bassline die reageert op de kick...

Ik snap het principe wel, maar het probleem is dat ik met Renoise werk, een tracker, met VST support. En daar heb ik nog geen uitleg over gezien en zelf kom ik er niet uit. Ik heb toendertijd een sidechain plugin van Native gebruikt.

Ik ben benieuwd of je me daar mee kunt helpen, ik zit al even met deze vraag in mijn hoofd.

Volgens mij heb jij echt geen sidechaining nodig, jouw tracks klinken gewoon altijd superheftig en goed afgemixed.

Als dance freak heb ik al heel wat plaatjes gehoord in mn leven. Voornamelijk techno, maar ik luister ook graag naar house, groove, breaks, prog., tech-house...

Wat ik je alvast zeker kan vertellen is dat jij het in je hebt om het nog ver te schoppen!!! Jij bent de enige op dit en andere forums waarvan ik iedere keer uitkijk naar zijn volgende track.
Het nummer zit weer supper lekker in elkaar met breaks waar ik alleen maar van kan dromen. Qua mastering klinkt het zoals een goede track moet klinken, lekker pompen maar niet platgeperst.
Dat je niet precies weet welke stijl dit is, of dat sommige mensen zeggen: die baslijn is te trancy of de beat te housie.... Niets van aantrekken, je maakt gewoon JOUW muziek.
Het doet me een beetje denken aan Funk d'void zijn laatste album.
Zeer goede track dus, het enige wat je nog moet leren is je nummers uitbrengen ;)

forcesupreme,

ik vindt hem wel lekker klinken moet ik zeggen, wat die lange afbouw betreft komt inderdaad goed van pas bij het mixen.
laat ons zeggen dit is de club mix en komt die uit op vinyl maak je hem maar ff korter en doop je hem als radio edit toch...

erg lekker dit. Goede drive en vibe; ik zou er zeker op dansen! :okdan:

moet wel bekennen dat ik 'm tegenwoordig erg vaak opzet.. het trancy gedeelte stoort me zelfs niet meer zo :)

lekker trekkie,

de opbouw is typisch een vinyl opbouwtje waar je als dj lekker veel mee kan.
de ruissoundjes mogen wat mij betreft ietsjes ronder en minder in het midden van de mix (diepere lagen gebruiken!)
of te wel staan te hard in de mix. de basdrum is niet te hard of wat dan ook, die is eigelijk perfect gelukt als ik het zo hier in de studio beluister! op een party zal de basdrum lekker stuwen en mensen tot bewegen aanbrengen.

Het nummer is zeker voldoende op mij op een party te laten gaan en mag ook zeker op vinyl en/of cd te koop zijn.
Uiteraard hoor ik nog wel dingetjes die ik persoonlijk nog wat extra emotie zou geven zodat ik echt 100% ga vliegen (zoals carl cox, sasha en digweed mij tot nu toe alleen nog hebben kunnen laten doen!) zo zou ik een aantal diepere lagen in je track plaatsen waar ik bijvoorbeeld een stringetje (hoog!!!) zou plaatsen die een net iets andere lijn doet dan de midden strings/synths en zou ik percussie dingetjes ergens in een zoveelste laag (met de kunst van het weglaten!) zou plaatsen zodat je bij het luisteren extra geprikkeld wordt. Doet niet weg dat dat dingen zijn die het NOG lekkerder kunnen maken.

afbouw, tja... vinyl track is het zeker wel, daar kunnen we als dj weer lekker mooi mee mixen met elk nummer dat we maar wensen te kiezen. aan het eind komt een stukkie er opeens tussendoor dat niet bij je track hoort ! loose it !
en maak het eind anders mooi...

Back