Mackie HR624 of Alesis 720DSP

Gupy

Nieuwkomer
Mijn budget ligt rond de € 1000 voor een set goede monitor speakers. Vandaar dat ik in deze klasse eens wat ben gaan luisteren links en rechts. Ik hoef niet helemaal clear-reference te hebben, maar wil wel een monitor waar je niet luistermoe van wordt.

De HR624 en de 720DSP vond ik zeer zeker de moeite waard. De Alesis vond ik net iets voller klinken dan de Mackie. Alleen die electronische presest ben ik een beetje huiverig voor.
De Mackie ligt ook stiekum iets hoger dan mijn budget, maar dat weet natuurlijk niemand... :D

Ik kan echter niet veel ervaringen over de 720DSP vinden, mischien dat iemand hier wel een menig heeft of zelfs meerdere alternatieven?

Laatst gewijzigd:
Nou, mijn budget kan omhooggeschroefd worden. Deze week ga ik luisteren naar de Dynaudio BM6A (geweldig veel goeds over gelezen) en de HR824 (die vond ik al geweldig, maar kon ik niet betalen)

Een van de twee neem ik dan ook wel mee, nu heb ik lang genoeg gewacht.

:slotje:

Laat nog ff weten wat het is geworden en ook waarom. Is altijd leuk voor de mensen die de search gebruiken om persoonlijke ervaringen te lezen van bepaalde type monitoren die ze zelf wellicht overwegen te kopen :D

Vandaag de Mackie's HR824 besteld. De positieve reacties (ik heb geen negatieve gevonden) heeft mij overgehaald.

Ik was er al van overtuigd dat de geluidskwaltiet evenredig met de kostprijs steeg. Vandaar dat ik toch een ruimer budget heb genomen.
De laaste twee runners waren de BM6A van Dynaudio en de bovengenoemde. Ik vond toch de lage tonen wat beter klinken op de Mackie's.

Deze week ga ik ze ophalen in Rotterdam en zal verslag doen hoe ze klinken op de zolder.

Mackie is een solide keus!;)
Dynaudio bm6a zijn dik! Heb ik ook!
Pmc met bryston amps zijn ultiem! :{

Back