Minimoog op MP

apollo

I love syntesaizer
Fraaie minimoog voor € 1500.

Dalende minimoog-prijzen door de voyager??

1008.jpg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb er net 1 gekocht
Helaas......

ja, je zal wel duurder uitgeweest zijn!!

1500 is echt wel een koopje, zeker als je er ook nog van alles bijkrijgt, zoals de originele case, versterker en speaker.

De vraag is natuurlijk hoe goed hij functioneert ... Als je een ontstemmende mini krijgt met krakende pots, dan weet ik het zo nog niet.

En blijkbaar is Rob "fender rhodes" Coops ook geïnteresseerd. 8)

tja, wie er ook geïnteresseerd is, als je vlot handelt moet-ie binnen te slepen zijn voor een leuke prijs.
heb nog nooit een versleten minimoog potmeter gevoeld. wel veel gekraak dat na effe lekker een weekje draaien was vverdwenen.

Origineel geplaatst door Leo
tja, wie er ook geïnteresseerd is, als je vlot handelt moet-ie binnen te slepen zijn voor een leuke prijs.
heb nog nooit een versleten minimoog potmeter gevoeld. wel veel gekraak dat na effe lekker een weekje draaien was vverdwenen.

Nu ja, ik heb ook nog nooit zo'n versleten pot gevoeld, maar ik veronderstel toch dat ze bestaan :confused: . Ik had eigenlijk wel beter moeten weten: die minimoogs zijn onverwoestbaar! ;)

Trouwens Leo, krijg je geen zin om hem zelf te kopen? ;)

die zin kwam meteen, maar ging gelukkig meteen weer weg. het is een koopje, zeker met de extra's, maar ik weet zeker dat ik niet nog een minimoog wil hebben en om het nou te doen om een paar centen te verdienen, nee... dan laat ik 'm liever aan een ander. hoewel, lekker luze hoor, om een fijne bass klaar te hebben staan op 1 mini en een andere waarop je even een andere sound maakt.
als ik er geen had, had ik hem meteen gekocht ja, dat wel.

Tjeeezus... Deze ziet er wel mooi uit hoor! :P

1500
is naar mijn gevoel echt wel weinig he??? vooral met die dingen er bij
:erm:

had ik maar de centen...

=( :stupid

ach ja :)

staat-ie er nog steeds????
dan krijg ik toch het gevoel dat er onderhands intussen meer geboden wordt dan 1500, of die verkoper is gewoon te lui om even de advertentie weg te halen. er zijn toch nog wel mensen die een minimoog willen hebben?! normaal gesproken ga je dan naar de bank, stap je in de auto en haal je dat ding. kan maar geregeld zijn.

Ik zag hem net ook ziet er niet verkeerd uit + extra,s ;)

Dit stond in zijn mailtje:

Gisteren ontdekte ik dat niet alles (meer) werkt. Het zijn twee dingen die m.i. makkelijk te verhelpen zijn.

De potmeter in het mixergedeelte van oscillator 2 werkt niet goed. Er zit waarschijnlijk wat stof tussen, want na een paar keer snel heen en weer draaien doet ie ’t weer.

Sommige toetsen maken niet geheel contact, waarschijnlijk ook wat stof.

Het serienummer is 10878.

Origineel geplaatst door Catscan
Gisteren ontdekte ik dat niet alles (meer) werkt. Het zijn twee dingen die m.i. makkelijk te verhelpen zijn.

De potmeter in het mixergedeelte van oscillator 2 werkt niet goed. Er zit waarschijnlijk wat stof tussen, want na een paar keer snel heen en weer draaien doet ie ’t weer.

Sommige toetsen maken niet geheel contact, waarschijnlijk ook wat stof.

Net wat ik dacht ...

Waarschijnlijk heel lang niet op gespeeld ook.

Dan liever eentje die in orde is en wat meer betalen.

kom op man, doe niet zo raar. een versleten minimoog potmeter?? meestal gewoon stof, paar keer draaien en weer ok. bodem los, even met een wattenstaafje alcohol langs de contactjes...
zo gebeurd.

ik vind dat nogal luxe klinken hoor, 'betaal ik wel even wat meer....'

Komaan Leo, er zullen nog wel wat dingen uit de lucht komen vallen als hij zo begint. Ikzelf heb bv. ook veel problemen gehad met mijn mini, maar omdat ik hem van John Havermans gekocht heb, kwam alles weer snel in orde.

Maar als je dan opeens met osc.bleeding ofzo komt te zitten, omdat de minimoog niet goed onderhouden is, begin zelf maar eens te zoeken waar het aan ligt ... Dan praten we niet meer over éénvoudige dingen. En als de toetscontacten meer dan alleen "stofferig" zijn, is dat ook niet in één, twee, drie opgelost. Dan is het einde nog niet in zicht ...

Betaal gewoon ff wat meer voor één in goed onderhouden staat. En dan bedoel ik niet € 2500+, maar bv. € 2000 (zoveel was de jouwe toch ook?). Dat moet je er dan maar voor over hebben (en als je dat er niet voor overhebt, koop je gewoon beter geen).

Ik zou denk ik zonder moeite een brakke minimoog kopen. Er is zijn maar weinig bakken waarvan de electronica nog simpeler is. Als je hem naar de juiste persoon brengt is het vaak voor een appel en een ei te fixen.

tja, eerlijk is eerlijk, echt veel verstand heb ik er niet van, maar ik heb nog nooit grote problemen gehad met een minimoog die ik had gekocht. kleine dingetjes, zoals een kraakje, nam ik ook wel voor lief hoor. ok, ik weet, je betaalt er veel geld voor, maar dat doen die mensen die via een mensensmokkelaar uit china of afghanistan naar europa proberen te komen ook, veel geld betalen. en dan kan je beter met een krakende potmeter zitten, of een niet zo stabiele minimoog, dan dat je net voor de plaats van bestemming door de douane uit een container wordt gehaald en weer teruggestuurd naar af.
ik kan me herinneren dat john havermans mij ook eens vertelde dat hij zich bekocht zou voelen als hij een minimoog van mij zou kopen voor zo veel geld, omdat hij er dan van alles aan hoorde. maar eerlijk gezegd heb ik nooit een klacht gehad, die keren dat ik er eentje wegdeed. daar zal ook wel een ander kleine sentimentje bijgekomen zijn, denk ik.
voor mijn gevoel heb ik een bijna perfecte minimoog staan, die me zeer veel plezier geeft, maar misschien als een 'echte kenner' ernaar luistert, hij er van alles aan hoort. dat, trouwens, het modulatiewiel af en toe (af en toe) een kraakje laat horen als ik er aan draai vind ik ook wel best, hoewel ik een nieuwe potmeter ervoor heb liggen.

maar een rode minimoog, die zou ik bv weer nooit kopen ! ;-)

Origineel geplaatst door omiel
Ik zou denk ik zonder moeite een brakke minimoog kopen. Er is zijn maar weinig bakken waarvan de electronica nog simpeler is. Als je hem naar de juiste persoon brengt is het vaak voor een appel en een ei te fixen.

Daar kan ik je nog wel volgen. Maar je moet de juiste persoon zien te vinden. En eerlijk gezegd, ken ik er zo niet veel (eigenlijk enkel John) ...

Back