Moet niet gekker worden

Tja....het is en blijft illegaal....

Had dat verhaal van Laidback Luke al eens ergens gelezen trouwens....las ergens anders dat hij het zo'n gedoe vond om al zn platen mee te sjouwen....eigen schuld,dikke bult zeg ik dan....

Gewoon platen meesjouwen en niet zeuren. mot je maar geen Dj worden.
Die gast krijgt toch zat geld om z'n platenkoffer door iemand anders te laten dragen.
Jammer dat ze em niet in de bak gestopt hebben met z'n hippie muziek :D

Ja ook weer een opgeblazen verhaal van niks.

"mimimimimimimi....;{ ze wilden me arresteren :D

Waar die jongen zich allemaal zorgen overmaakt.

Tegen de muur bij de volgende keer :D

Het gaat natuurlijk alleen nog maar ingewikkelder worden, als de overheid
onder druk van de muziek-uitgevers en belangen-organisaties met steeds
meer wetgeving over de brug moet komen. Straks weet je helemaal niet
meer waar je aan toe bent.
Gewoon de muziek verbieden. Zijn we van het gelazer af. :smeris:

Origineel geplaatst door Chinetti
En weer een triomf voor vinyl. Joechei!

Totdat er natuurlijk de telegram-2-telegram-sharers komen met hun 16-speed cutters...

:D

Maar di's best insectensex, eigenlijk. Waar willen ze dan geld uit slaan? Het feit dat je grijsgedraaid opnieuw moet kopen, of dat je bootlegs fikt (die sowieso al illegaal zijn, erger kan het toch niet worden)? Is het niet gewoon slimmer om die CD's dan te voorzien van fictieve namen en hoezen, en er dan mee weg te komen of zo voor de gemiddelde douane-robot?

Sowieso beetje raar dat ze 'm meteen wilden oppakken (als we 'm moeten geloven...:)). Ze hebben alleen maar een pak met cd's gezien. Hoe weten ze dan dat die gebruikt zijn tijdens een feest? Ze hebben hooguit het vermoeden dat....
en dat over die hoezen: wat een lulkoek!

hoe zou dat met iPods zitten?

begrijpelijk verhaal dit.. trouwens sommige zeggen hier dat je maar goed vinyl mee moet nemen, maar ook dat mag niet volgens de nederlandse wetgeving. die platen mogen niet in het openbaar gedraaid worden... mij worst het niet zoveel hoor. ik zou daar geen probleem van maken. neem maar in beslag die dingen, 'k koop wel nieuwe

ps: tenzij het er echt 200 zijn ;)

Als die platen niet in het openbaar gedraaid worden, waarom moeten alle cafes en zalen dan BUMA afdragen?

je mag wel vinyl meenemen en draaien op een feest...want als het goed is draagt de organisator rechten af...

maar als je kopietjes hebt,hoe kan je bewijzen dat je ze niet gewoon van het net hebt geplukt ?...

Origineel geplaatst door kratarknathrak
Als die platen niet in het openbaar gedraaid worden, waarom moeten alle cafes en zalen dan BUMA afdragen?

juist daarom dus....lees maar eens wat er op een LP, 12" of CD staat: "unauthorised copying, public performance, broadcasting, hiring or rental of this recording prohibited" ...... dus in principe mag je niet zomaar een plaatje voor een "publiek" draaien tenzij je daar dus rechten over betaald, wat de BS moet regelen....

maargoed, ze moeten bij de BS en in de wetgeving maar eens snel met wat ideeen en wijzigingen voor dit soort dingen komen, want het zal alleen maar meer gebeuren

Back