Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
wel, bvb.: sommige sounds kappen elkaar af, zoals de closed en open hats. dus een open hat kort gevolgd door een closed hat klinkt heel anders dan de 2 samples achtereen af te spelen. om 1 ding te noemenOrigineel geplaatst door MIDIoot
Kan iemand mij uitleggen waarom dat een verschil zou moeten zijn?
Origineel geplaatst door MIDIoot
Kan iemand mij uitleggen waarom dat een verschil zou moeten zijn?
Wat is het verschil tussen samples van de 909 in je productie of zelf zo'n ding hebben?( ik heb het niet over live gebruik). Als je zelf een 909 gebruikt zul je die geluiden ook moeten bouncen om ze in je productie te verwerken. Dus heb je uiteindelijk ook samples en komt het toch op hetzelfde neer. Of zie ik dat verkeerd?
Het enigste verschil wat ik me zou kunnen denken is dat je de 909 wat uitgebreider kunt tweaken en dat het bewerken van samples beperkt is.Maar er zijn toch genoeg samples waaruit je kunt kiezen.
Ik ben al genoeg goede samples van de 909 tegengekomen op het internet, zelfs in 24bit.
Wil je dat echt? Ik hoor liever iemand op een piano een stuk van bach spelen als midi filetje op een synthesizer van 5000 euro. Waarschijnlijk juist om de variaties. Maar dat is ook waarom ik van analoog hou. Instabiel, het nadeel dat een voordeel geworden is.Origineel geplaatst door MIDIoot
En daarbij wil ik helemaal geen dynamiek in bv de kickdrum, die moet gewoon altijd hetzelfde zijn.
bv. hoe subtiel of radicaal de kick sound verandert als je gewoon een béétje aan de level knop draait, of de velocity 1 per 1 opdrijft (als je 'm extern sequencet). analoog smullen heet dat. ga maar door bergen samples vroeten als je daar zin in hebt...Origineel geplaatst door trash
Hear it to believe it.