EA-1 versus SH-32

praecox

In & Out
hello

Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee tabletop synths. Beiden zijn goedkope kleine synths en tweedehands zonder veel moeite in de zelfde prijsklasse. Heeft er iemand ervaring met een van deze twee en liefst met beiden die mij zijn ervaring kan delen?

Ik heb een mpc1000 dus het sequencer geheugen doet er niet toe.
op het eerste zicht heeft de sh van alles net ietsje meer (voices, parts, etc.) , maar ik wil vooral een vergelijking op basis van het geluid.

thnx

eeeh.... 't verschil is behoorlijk groot. DE SH heeft 32 stemmen, in 4 parts, de ea1 twee in twee. Bovendien voldoet de SH zo'n beetje als een VA (behalve dat de golfvormen samples zijn). De ea1 is meer een bassliner, de SH kun je echt als synth gebruiken, en is veel uitgebreider te editten.

Re: EA-1 versus SH-32

Origineel geplaatst door praecox
hello

Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee tabletop synths. Beiden zijn goedkope kleine synths en tweedehands zonder veel moeite in de zelfde prijsklasse. Heeft er iemand ervaring met een van deze twee en liefst met beiden die mij zijn ervaring kan delen?

Ik heb een mpc1000 dus het sequencer geheugen doet er niet toe.
op het eerste zicht heeft de sh van alles net ietsje meer (voices, parts, etc.) , maar ik wil vooral een vergelijking op basis van het geluid.

thnx
http://trance@62.195.111.109/padokit/sh-32 demo.mp3
hoor zelf maar wat een sh32kan

die url werkt niet hoor

Origineel geplaatst door praecox
de keuze is dus vrij duidelijk ...

nee, meer is niet altijd beter... het hangt ervanaf waarvoor je hem gaat gebruiken, ik heb zelf ook een ea1, en voor basjes e.d. is hij perfect.

Wat heb je nog meer behalve een MPC? Ik heb zelf de EA-1. Ik zou 'm sowieso 2ehands op proberen te pikken ; dat scheelt al een hoop in prijs. Qua synthesis is de EA beperkter, maar je hebt in ieder geval geen knoppen met allerhande shift-functies - een SH-32 heeft dat dan weer wel, en dan kun je een paar keer vloeken omdat het display weer iets cryptisch weergeeft.

Maar voor wat zoek je 't precies? Als je een compacte soundmodule erbij wilt, SH. Als je puur zoekt naar een klein brutaal basslinebakje, EA.

Ik heb buiten mijn mpc1000 een oude cs-5 van yamaha (waar k dus weinig mee ben behalve om te samplen) en een laptop met Reason, Soundforge en Recycle.

Ik wil een synth die ik maklijk live kan gebruiken, waar ik dus het meeste uit haal tijdens een live set. Om Reason aan te sturen heb ik minstens nog een midi faderbox nodig (200euro) en een stabiele geluidskaart+midi interface (300euro), dus dat is niet echt een optie, althans nu direct toch niet.

[edit]
En de synths uit reason zijn toch niet helemaal het naar mijn smaak, dus liever hardware
[/edit]

Na wat ge-google kom ik uit op de vergelijking dat de sh-32 een beetje een virus/nord rack is maar dan de 'roland' versie. Nou, voor die prijs kan ik daar best mee leven.

jammer dat de mp3 link niet werkt bij mij, ik had wel graag gehoord hoe ie klonk.

de EA-1 zal voor later zijn.

alhoewel de sh32 ok klinkt , kan je hem toch echt niet plaatsen op hetzelfde niveau als de virus hoor
maar je haalt er in ieder geval een leuke synth mee binnen met lekker veel stemmen enzo, en dat is altijd leuk als eerste echt synth, de electribe is inderdaad meer voor erbij, als je al wat hebt en iets "extra" wil...

je zal met de electribe in ieder geval geen complete tracks maken, en dan zou met de sh32 dus wel kunnen

Origineel geplaatst door Waveglider
de electribe is inderdaad meer voor erbij, als je al wat hebt en iets "extra" wil...
je zal met de electribe in ieder geval geen complete tracks maken, en dan zou met de sh32 dus wel kunnen

nou dat zijn de doorslaggevende argumenten ...

Als je ff ''zoeken'' gebruikt op t forum vindt je nog meer threads over de sh-32 en de EA1 is ook erg vaak besproken.. Denk dat je dan wel weer een uurtje zoet bent met lezen :)
Success verder!

Back