Pluto lounge

Derjano

Ouwe rot
Hoi,

Tja weer iets wat niet helemaal af is. Ik hoop niet dat dat een trend bij me wordt.
Ok het ruist te veel en is overstuurd zelfs.
Bass is ook niet goed arangement krijgt nog aanpassingen.
Was eigenlijk bedoeld als tussen stuk voor ander geplaats nummer hier new Heaven.
Maar dit stuk is eigenlijk een beetje op zichzelf gaan staan.
Ik twijfel of ik hier niet gewoon een heel nieuw lounge achtig nummer van moet gaan maken.
In dit stadium is commentaar welkom omdat het niet af is.

groet Derk

Link

http://home.planet.nl/~spee0153/Pluto.mp3

Jammer dat die overstuurt, is een beetje jammer!

Ik vind het wel een lekkere track, vooral de schema's en de toetsenlijntjes..

Wat mij betreft mag die sweep-pad er op een gegeven moment
wel vervangen worden voor een string ofzo.

Verder denk ik dat het patroon van de drums nog een beetje droog is
en de algehele sound van de drums nog wat mooier kan.

Ik zou hem zeker afmaken! 8D

die paar basdrum tonen in het begin zou ik iets voller maken ipv plopjes.
(lijkt beetje op phil collins drumtrack ... van rain down ofzo ... wat erg nice is btw)
drumloop overgang op 20 secs doet wat mafs. verderop heb ik ook paar keer het idee dat drumtrack ook niet helemaal synchroon loopt

sweep pad inderdaad laten wegfaseren en iets van strings laten opkomen idd.

die electrische piano melodie is vet. absoluut afmaken.

het lijkt alsof ik het ongelooflijk afkraak, maar het nummer staat nu al op 20ste replay en neurie al vrolijk mee :-) very nice.

Origineel geplaatst door trigg
Jammer dat die overstuurt, is een beetje jammer!

Ik vind het wel een lekkere track, vooral de schema's en de toetsenlijntjes..

Wat mij betreft mag die sweep-pad er op een gegeven moment
wel vervangen worden voor een string ofzo.

Verder denk ik dat het patroon van de drums nog een beetje droog is
en de algehele sound van de drums nog wat mooier kan.

Ik zou hem zeker afmaken! 8D

De drums zijn CR8000 12 bits samples uit mijn sampler TWX16W.
Heb er even wat reverb over gegooid. Iets te veel na mijn smaak.
Er komt verderop inderdaad ook nog een string iets en een paar belletjes in het begin.

Origineel geplaatst door Rhy
die paar basdrum tonen in het begin zou ik iets voller maken ipv plopjes.
(lijkt beetje op phil collins drumtrack ... van rain down ofzo ... wat erg nice is btw)
drumloop overgang op 20 secs doet wat mafs. verderop heb ik ook paar keer het idee dat drumtrack ook niet helemaal synchroon loopt

sweep pad inderdaad laten wegfaseren en iets van strings laten opkomen idd.

die electrische piano melodie is vet. absoluut afmaken.

het lijkt alsof ik het ongelooflijk afkraak, maar het nummer staat nu al op 20ste replay en neurie al vrolijk mee :-) very nice.

Nee hoo rvind dat wel meevallen het is niet af dus commentaar prima.
Ik ben begonnen om commentaar te vragen als ik er nog mee bezig ben.
Dat werkt beter dan als je voor jezelf het nummer af hebt want dan heb ik meestal geen zin meer om iets te gaan wijzigen.
Mijn rhodes melodie gaat nog wel iets aangepast worden.
Maar ik heb eigenlijk geen idee hoe je een Rhodes het beste kan opnemen.
Het overstuurt snel vanwege de dynamiek.
Nu heb ik hem direct in mijn mengtafel gepluged en gebruik mijn Behringer 2024P voor de galm.

oei, wat staat die hihat er hard in zeg. En ik heb ook hed idee dat ie niet helemaal strak is ingespeeld. Zet em wat zachter en geef hem wat delay en een shakertje als vriendje, dan gaat ie de langzame groove wat meer ondersteunen.
Dat oversturen vind ik zelf wel lekker, klinkt het tenminste niet zoals die gelikte lounge.

Lekker stukkie al met al. Iets meer uitbouwen en wat meer percussie, en ik wil er wel een duveltje op drinken:)

Bedankt.
Die hihat staat inderdaad hard ik had hem al zachter gezet maar staat inderdaad nog steeds veel te hard.
Dat strak volgens mij had ik hem zelfs gequantisezed moet eens even kijken.

Doet me wat denken aan Bob Sinclar's phasing news (zeer goed nummer trouwens).

Vooral die gedempte bassdrum past er heel goed bij.

De hihats zou ik inderdaad wat veranderen, misschien echte proberen? Een shaker erbij kan ook wonderen doen.

Dat van die dynamiek van de rhodes heb ik ook vaak, vooral als je wat hoger gaat spelen. Ik denk dat je best door een compressor/limiter opneemt, om clippen wat te vermijden (hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb, maar anderen beamen dit).

Maar wat ik persoonlijk een beetje mis, is structuur. Ik heb de indruk dat het voortdurend verderkabbelt, zonder dat er eens een rustpunt is ofzo (misschien is dat wel wat eigen aan lounge ...).

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Doet me wat denken aan Bob Sinclar's phasing news (zeer goed nummer trouwens).

Vooral die gedempte bassdrum past er heel goed bij.

De hihats zou ik inderdaad wat veranderen, misschien echte proberen? Een shaker erbij kan ook wonderen doen.

Dat van die dynamiek van de rhodes heb ik ook vaak, vooral als je wat hoger gaat spelen. Ik denk dat je best door een compressor/limiter opneemt, om clippen wat te vermijden (hoewel ik daar zelf geen ervaring mee heb, maar anderen beamen dit).

Maar wat ik persoonlijk een beetje mis, is structuur. Ik heb de indruk dat het voortdurend verderkabbelt, zonder dat er eens een rustpunt is ofzo (misschien is dat wel wat eigen aan lounge ...).

Da's inderdaad een goede een rustpunt is misschien wel handig.
Nou noemde ik het lounge maar of het lounge is?

Origineel geplaatst door the red eye
oei, wat staat die hihat er hard in zeg. En ik heb ook hed idee dat ie niet helemaal strak is ingespeeld. Zet em wat zachter en geef hem wat delay en een shakertje als vriendje, dan gaat ie de langzame groove wat meer ondersteunen.
Dat oversturen vind ik zelf wel lekker, klinkt het tenminste niet zoals die gelikte lounge.

Lekker stukkie al met al. Iets meer uitbouwen en wat meer percussie, en ik wil er wel een duveltje op drinken:)

Dank je .
Op de hihat een delay?
Eigenlijk nooit gedaan wordt dat niet een brij?
Even mijn percussie eieren opzoeken. Zo'n shakertje is live ingespeeld leuker.

Hoi,

Hallo ik ben nu in stadium 2 van dit nummer.
En ik ben benieuwd naar commentaar/kritiek.
De lengte en opbouw is af alleen sommige tracks moeten nog opnieuw.
Er komt nog iets van een koortje bij in het refrein.
De electrische piano gaat opnieuw is even met de losse hand er bij ingespeeld en de bass staat te hard.

Hieronder staat de link.

http://home.planet.nl/~spee0153/goes.mp3

Alvast bedankt voor de moeite.

(Heb trouwens ook bij een kennis een test met dit nummer in DTS surround gedsaan helaas heeft mijn website te weinig ruimte om deze wav erop te zetten)

Koele poep dude! :)
Lijkt een beetje op Air, erg relaxed. Mooie sfeer. Dat de bas te hard stond hoorde ik zelf niet, maar ja, ik heb hem geluisterd vanaf m'n laptop (blinkt niet uit in de bass-department).

Kortom, vooral doorgaan 8)

Ik krijg hetvolgende te zien:

PAGINA IS NIET BESCHIKBAAR
Helaas is de door u opgevraagde pagina niet, of niet meer, beschikbaar. Het is ook mogelijk dat de server instructies heeft deze pagina niet aan u te tonen (op basis van uw Internet-adres bijvoorbeeld).

Heeft die server te veel uitgaand dataverkeer te verwerken gekregen (datalimiet)?

Origineel geplaatst door Nick Verwel
Ik krijg hetvolgende te zien:

PAGINA IS NIET BESCHIKBAAR
Helaas is de door u opgevraagde pagina niet, of niet meer, beschikbaar. Het is ook mogelijk dat de server instructies heeft deze pagina niet aan u te tonen (op basis van uw Internet-adres bijvoorbeeld).

Heeft die server te veel uitgaand dataverkeer te verwerken gekregen (datalimiet)?

De allerbovenste link doet het niet meer hoor/

Maar deze wel:

http://home.planet.nl/~spee0153/goes.mp3

Origineel geplaatst door eelco
Koele poep dude! :)
Lijkt een beetje op Air, erg relaxed. Mooie sfeer. Dat de bas te hard stond hoorde ik zelf niet, maar ja, ik heb hem geluisterd vanaf m'n laptop (blinkt niet uit in de bass-department).

Kortom, vooral doorgaan 8)

Dat van dat Air kan misschien wel kloppen.
Ik heb 3 weken geleden de CD moonsafari gekocht in een aanbieding.
Was toen wel al met dat nummer bezig maar het nummer heeft toen wel een heel andere wending gekegen.
Me toch laten beinvloeden denk ik.

Ik heb 'm tijdens mijn ontbijt wel 4 keer afgespeeld.

Behalve dat dat iets over mijn ontbijt zegt,
zegt het ook iets over wat ik van het nummer vind:
Het blijft, ook na 3 keer geluisterd te hebben, fascineren.

Ik vind het een zéér genietbaar nummer,
zeldzaam om zoiets te horen op het forum.

Compositie, arrangement, mix: Alledrie (in mijn oren) prima.
Voldoende afwisseling in alle opzichten, naar mijn mening.:)

Dat klinkt lekker man!
Ik denk dat als je het hier en daar bijschaaft, het een goeie track is.

Maar dat was je al van plan, geloof ik

sow! dit klinkt zekers goed man! echt héérlijk! en niet gewoon een beetje maar heel erg! TOP!

Back