Pluto lounge

Origineel geplaatst door Nick Verwel
Ik heb 'm tijdens mijn ontbijt wel 4 keer afgespeeld.

Behalve dat dat iets over mijn ontbijt zegt,
zegt het ook iets over wat ik van het nummer vind:
Het blijft, ook na 3 keer geluisterd te hebben, fascineren.

Ik vind het een zéér genietbaar nummer,
zeldzaam om zoiets te horen op het forum.

Compositie, arrangement, mix: Alledrie (in mijn oren) prima.
Voldoende afwisseling in alle opzichten, naar mijn mening.:)

Dank voor de reacties.

Ik heb hem zelf ook nog even geluisterd ik vind de strings iets te hard geloof ik en de bass ook. Dat ga ik nog aanpassen.
En zoals eerder vermeld de Rhodes gaat opnieuw.

Als iemand nog verder commentaar heeft.

http://home.planet.nl/~spee0153/goes.mp3

Vooral die e-piano/rhodes riedel is super lekker! De bassgitaar sound vind ik daarentegen wel heel erg nep klinken. Je zou er een cut-off overheen kunnen jassen zodat hij iets meer wegvalt en minder aanwezig is.

De hihats staan ook wat hard en strak misschien.

Nog ff een her-mix qua volumes... en :okdan:

Origineel geplaatst door Almeros
Vooral die e-piano/rhodes riedel is super lekker! De bassgitaar sound vind ik daarentegen wel heel erg nep klinken. Je zou er een cut-off overheen kunnen jassen zodat hij iets meer wegvalt en minder aanwezig is.

De hihats staan ook wat hard en strak misschien.

Nog ff een her-mix qua volumes... en :okdan:

Hier heb ik wat aan dat van die bass gitaar vond ik dus eigenlijk ook.
Ik heb al geprobeerd hem te dubben/mixen met een ander bass geluid maar dat werkte niet echt.
Ik vind bassen altijd een van de moeilijkste dingen om op te nemen. Niet de bass partij maar de sound vind ik moeilijk.

Mochten er meer commentaar hebben"

link:

http://home.planet.nl/~spee0153/goes.mp3

Jah, ik vind dat je dat thema'tje wat je met de rhodes speelt, net iets gedurfder en harder mag spelen, vooral de laatste nootjes van dat riedeltje waar je het thema mee opent, dat valt net iets naar achter waardoor de zelfverzekerdheid die de track zou moeten hebben wegvalt.

Dan heb ik verder nog de indruk dat je een andere versie online hebt gezet.. klopt dat?

Ik vind dat je de volumes (dynamiek) iets meer gelijk moet trekken, dan is je mix wat beter te bevatten.
Je basspartij mag mischien idd iets van filtering krijgen, maar layeren kan ook goed werken denk ik.

Succes! ik hoor graag het vervolg!

Basgeluid

Basgeluid

Zat nu eens goed naar die bas te luisteren.

Laten we even doen alsof het een echte basgitaar (op het halselement natuurlijk!) of contrabas is:

Het lijkt nu eerder alsof 'ie met een plectrum dan met een vinger geplukt wordt.
De pluk is misschien wat te percussief, een te klik-achtig geluid.
Het zit 'm dus, zoals ik het hoor, vooral in de eerste milliseconden van elke toon (de attack).
Als die attack iets lang-gerekter kan, en met een iets rondere, warme klank, dan, tja... (try it out)...
Is maar een idee hoor, en wie ben ik?:confused:

Origineel geplaatst door demian
Jah, ik vind dat je dat thema'tje wat je met de rhodes speelt, net iets gedurfder en harder mag spelen, vooral de laatste nootjes van dat riedeltje waar je het thema mee opent, dat valt net iets naar achter waardoor de zelfverzekerdheid die de track zou moeten hebben wegvalt.

Dan heb ik verder nog de indruk dat je een andere versie online hebt gezet.. klopt dat?

Ik vind dat je de volumes (dynamiek) iets meer gelijk moet trekken, dan is je mix wat beter te bevatten.
Je basspartij mag mischien idd iets van filtering krijgen, maar layeren kan ook goed werken denk ik.

Succes! ik hoor graag het vervolg!

Dit was een ander versie de tweede. De eerste staat er niet meer op.

Re: Basgeluid

Re: Basgeluid

Origineel geplaatst door Nick Verwel
Zat nu eens goed naar die bas te luisteren.

Laten we even doen alsof het een echte basgitaar (op het halselement natuurlijk!) of contrabas is:

Het lijkt nu eerder alsof 'ie met een plectrum dan met een vinger geplukt wordt.
De pluk is misschien wat te percussief, een te klik-achtig geluid.
Het zit 'm dus, zoals ik het hoor, vooral in de eerste milliseconden van elke toon (de attack).
Als die attack iets lang-gerekter kan, en met een iets rondere, warme klank, dan, tja... (try it out)...
Is maar een idee hoor, en wie ben ik?:confused:

Ik heb nu inderdaad een pick bass gitaar.
De oorspronkelijke had een contrabass ik denk dat ik terug ga naar de contra bass sound.

Origineel geplaatst door Exzit
Dit was een ander versie de tweede. De eerste staat er niet meer op.

haha. oke.. ik vond die eerste versie beter klinken! Die rhodes partij leek me iets soepeler te verlopen in de eerste versie.
De baspartij vind ik ook net iets minder geworden, zachter ofzo, ook minder gedurft.

Ik denk dat het belangrijk is dat alle geluiden in de mix goed hoorbaar zijn, ze moeten er mogen zijn.
Nu vallen sommige noten naar achteren, dat is jammer, want ze zijn ongelofelijk belangrijk om de spanning vast te houden.

Heb je die eerste versie nog? kan je daar ook een link van plaatsen, dan kan ik het vergelijken. :)

Origineel geplaatst door demian
haha. oke.. ik vond die eerste versie beter klinken! Die rhodes partij leek me iets soepeler te verlopen in de eerste versie.
De baspartij vind ik ook net iets minder geworden, zachter ofzo, ook minder gedurft.

Ik denk dat het belangrijk is dat alle geluiden in de mix goed hoorbaar zijn, ze moeten er mogen zijn.
Nu vallen sommige noten naar achteren, dat is jammer, want ze zijn ongelofelijk belangrijk om de spanning vast te houden.

Heb je die eerste versie nog? kan je daar ook een link van plaatsen, dan kan ik het vergelijken. :)
Nee de eerste versie bestaat niet meer.
Maar de rhodes gaat ook over die heb ik met de losse han dingespeeld.
Maar de bass partij is srakker gespeeld dan de vorige. die was wat slordig.

Zo en nu dan de laatse versie.
Basspartij is op nieuw ingespeeld de Rhodes ook.
Heb wel een paar compromissen met de rhodes moet maken bij het inspelen.
Hij moet nog geriviseerd worden en er gaan zo nu en dan toetsen hangen die je met de sustain los krijg erg lastig spelen.
Oh ja en niet te vergeten zang chorus toegevoegd op het refrein.

Te beluisteren hieronder.
Commentaar welkom.

Link

http://home.planet.nl/~spee0153/Life.mp3

Ik heb de eerdere versie niet gehoord dus ik kan enkel op deze versie afgaan. Eerst de puntjes van kritiek. :p Ik vind het jammer dat er over de rhodes er een galm zit. Ik vind dat een rhodes dat niet nodig heeft. Zeker ondat je hele track als zo spacy is. Als je hem droog houdt krijg je sterker contrast. Maar dat blijft een mening. En wat betreft de bas gitaar lijkt ie soms nie helemaal te lopen. Zou door de sound kunnen komen die heel erg als een jazzbass op het achterste element met een plectrum klinkt. Ik zou eerder voor Fender Precision sound gaan bespeeld met de vingers. Dus lekker warm, zompig diep geluid. En ik zou in het refrein de drums laten varieren waardoor het nog meer openbreekt.
De track heeft een mooie spacy sfeer. Doet me een beetje aan Pink Floyd denken. Vooral het refrein vind ik erg mooi met die zang. Succes ermee.

Origineel geplaatst door nautic3l
Ik heb de eerdere versie niet gehoord dus ik kan enkel op deze versie afgaan. Eerst de puntjes van kritiek. :p Ik vind het jammer dat er over de rhodes er een galm zit. Ik vind dat een rhodes dat niet nodig heeft. Zeker ondat je hele track als zo spacy is. Als je hem droog houdt krijg je sterker contrast. Maar dat blijft een mening. En wat betreft de bas gitaar lijkt ie soms nie helemaal te lopen. Zou door de sound kunnen komen die heel erg als een jazzbass op het achterste element met een plectrum klinkt. Ik zou eerder voor Fender Precision sound gaan bespeeld met de vingers. Dus lekker warm, zompig diep geluid. En ik zou in het refrein de drums laten varieren waardoor het nog meer openbreekt.
De track heeft een mooie spacy sfeer. Doet me een beetje aan Pink Floyd denken. Vooral het refrein vind ik erg mooi met die zang. Succes ermee.

Grarpig dat van die Rhodes heb ik inderdaad over lopen twijfelen.
Ik had liever een echte bass gehad maar ik speel geen bass helaas.
Heb de bass een beetje slepend ingespeeld om het spelctrum geluid van deze picked bass zoveel mogelijk te voorkomen.
dat vond ik wel passen bij het nummer. Had inderdaad eerst een fingerd bass geprobeerd waar die werd me teveel naar de achtergrond gedrukt. De drums laten varieren is misschien een goed idee voor het refrein. Ik wilde eerst nog extra drum varieren maar het refrein is al vrij druk.

Nog meer commentaar?

ja ik heb nog commentaar, alles is goed en relaxed, vette track bla bla etc...
maar die belletjes aan het begin vind ik nix, klinken te nep, ik weet niet waar het aan ligt..het zal wel komen doordat de belletjes uit een synth/module of wat dan ook komen....

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ja ik heb nog commentaar, alles is goed en relaxed, vette track bla bla etc...
maar die belletjes aan het begin vind ik nix, klinken te nep, ik weet niet waar het aan ligt..het zal wel komen doordat de belletjes uit een synth/module of wat dan ook komen....

Bedankt voor het commentaar. Ben al blij dat het niet over mijn zang gaat.
Belletjes komen inderdaad uit een module de Roland U-220.
Je bent de eerste die over de belletjes begint maar ok het zijn natuurlijk geen echte misschien moet ik ze vervangen door iets anders.

mp3 link:

Bedankt voor het commentaar. Ben al blij dat het niet over mijn zang gaat.
Belletjes komen inderdaad uit een module de Roland U-220.
Je bent de eerste die over de belletjes begint maar ok het zijn natuurlijk geen echte misschien moet ik ze vervangen door iets anders.

mp3 link:

ja die belletjes kwamen me irritant bekent voor...ik dacht al dat 't de U-220 was,... ik heb er vroeger ook mee gewerkt maar die ging er gauw uit ......(klinkt zo ouwbollig)

Origineel geplaatst door cirkelzaag
ja die belletjes kwamen me irritant bekent voor...ik dacht al dat 't de U-220 was,... ik heb er vroeger ook mee gewerkt maar die ging er gauw uit ......(klinkt zo ouwbollig)

Ha ha nou valt erg mee die module. gebruik em nog steeds.
Hij is zeker niet slecht en ik heb de voledige serie soundcards in mijn bezit.

Ik loop wel te leuren.

Maar iemand nog commentaar?

Dit klinkt echt super!

Behalve die belletjes klinken inderdaad wat "fake" zodat het nummer niet direct de beste start neemt. De structuur is er ook enorm op vooruit gegaan (mooi "refrein").

Ik weet niet of je heel veel aan je bassdrum hebt veranderd, maar het klinkt wat anders (minder goed vind ik persoonlijk) dan de vorige keer. Misschien moet je echt eens naar "Phasing News" van Bob Sinclar luisteren, mocht je je bassdrum op dezelfde manier kunnen mixen zal dat je nummer alleen maar ten goede komen denk ik ...

Back