[Moog] Wie heeft er ook een Memorymoog hier?

xcuse was idd ook in een rp tempo ...wat ...aant mededelen weer hiero kannu al niet meer edtten :confused::D
maargoe
is dus wel een volldige cem bak
maar dan met moog filter:{
wel op merkeleijk dat er soms dezelfde parts in zitten ...as bv in oberheims / rolands / sequentials synth
en de structuur vd synth t zelfde is ,..... er tog een duidelijk " merk " wise andere klank uit komt !!

persoonlijk zou ik bv voor deze csh liever een ps serie korg hebben ...maargoe
outofmy league :halleluja

ik heb 't een beetje ontcijferd. De inhoud klopt net zo min als het taalgebruik :geslaagd:

een jp8 klinkt totaal anders (meer als een Roland) dan een Prophet 5 (welke meer als een sequential klinkt). De memorymoog klinkt als geen van beiden, klinkt eigenlijk als een moog.

Klopt, er zitten cem's in, verschrikkelijk veel zelfs. vco's adsr's vca's. De vco's klinken krachtig, de adsr's zijn supersnel en hebben een mooi verloop, en de vca's...ehm...doen het ook goed. En het filter is een moog-filter dus zonder cem's.

Hij heeft trouwens maar 6 voices en geen split.

Klinkt hij als een mini ? Ik vind van wel. Zet 'm op unison, 1 voice-mode, lowest key priority. Dichter in de buurt van een mini kom je niet.

Maar hij kan natuurlijk veel meer dan een mini. Heel erg veelzijdig. leads, bassen, fx en heel erg mooie strings.
Voor mooie filtersweeps wel ff een voltage-pedaal gebruiken, met de knop op het paneel krijg je dat natuurlijk niet voor elkaar.

Back