Mijn eerste probeersel

search64

Ouwe rot
Na een paar maanden met midi-bestanden gekloot te hebben heb ik nu eindelijk zelf een nummer gemaakt met Reason. Verwacht er niet te veel van dus. De vocalen zijn van Mike Patton en die heb ik er met cooledit bijgeklust. Kwaliteit is niet denderend, ivm de maximale upload van 1 mb.

Dank je.

Het is toch echt Mike Patton van de Cd Adult Themes for Voice, maar wel enigzins gepitchbend om bij de rest te passen. :D

lekker sfeertje... :D

stem geeft het een heel coole creepy sfeer hahah

hij staat alleen iets te hard, misschien wat zachter en em af en toe vanuit de galm op laten komen, klooien met reversed reverb? ;)

uitwerken!

suc6

De stem staat inderdaad een stukje te hard, ik heb hem nl. even op de stereo van een huisgenoot geluisterd ter vergelijking, aangezien ik geen monitoren heb. Kga er morgen mee verder. Dank voor de positieve respons. :D

ik vinnet ook wel cool.
mike patton heeft trouwens ook een cd uit waarin hij enkel zijn eigen stem in gebruikt.
best wel grappig.

Van die Cd komt het ook: Adult themes for voice.

Ik vind het vet gedaan, en leuk stemmetje idd :D ...als je hem verder uitwerkt (en dat ga je ook wel doen denk ik?), dan zou ik er een ubervette break bij doen :{ , met die te gekke vocal en natuurlijk pads enz.

Klinkt erg leuk. Kan zo onder een gedrogeerde scene in een cult- of Tarantino-film geplakt worden.

WOW das lekker wakker worden :D.
Leuk gedaan! 't Heeft een filmisch sfeertje inderdaad.

:okdan:

-C-

Ben benieuwd waar deze track naartoe groeit.
Een hele aparte track, en ja, die stem die doet het 'm!
Door die galm gaat die stem ook snel een associatie krijgen van een roepende in een grote lege ruimte,
iets verlatens heeft het, de gebruikte accoorden (1e trap in mineur, verlaagde 2e trap in majeur) versterken dat.
De melodie (vooral het openingsmotief) vind ik erg sterk.

Heb vervolgens nog eens analytisch geluisterd: De twee accoorden herhalen zich eindeloos.
Ik persoonlijk zou daarin graag iets meer variatie horen, dit zou me snel gaan vervelen als de track langer wordt dan de huidige versie.

Op 1'04'' zet een gitaarsolo (door een effectapparaat) in: Ik zou 'm graag iets luider in de mix horen.

:D Leuk!

Hiero valt 't volume v/d stem wel mee (mag wel IETS zachter, maar is niet echt storend zo).

Voor de rest is alles al gezegd wat ik eventueel zou willen zeggen..

:biertje:

hehe dit is echte wel d0pe sjit. die stem HAHA fantastisch!

hm dat herhalen van die accoorden is volges mij alleen irritant als je analytisch gaat luisteren.
een variatie daarin zou overigens wel prima kunnen/leuk zijn.

nice!

Origineel geplaatst door Nick Verwel
Ben benieuwd waar deze track naartoe groeit.
Een hele aparte track, en ja, die stem die doet het 'm!
Door die galm gaat die stem ook snel een associatie krijgen van een roepende in een grote lege ruimte,
iets verlatens heeft het, de gebruikte accoorden (1e trap in mineur, verlaagde 2e trap in majeur) versterken dat.
De melodie (vooral het openingsmotief) vind ik erg sterk.

Heb vervolgens nog eens analytisch geluisterd: De twee accoorden herhalen zich eindeloos.
Ik persoonlijk zou daarin graag iets meer variatie horen, dit zou me snel gaan vervelen als de track langer wordt dan de huidige versie.

Op 1'04'' zet een gitaarsolo (door een effectapparaat) in: Ik zou 'm graag iets luider in de mix horen.

Dit is opbouwende kritiek waar ik iets aan heb, dank je! :okdan:

Ik ben ermee aan het klussen, maar het is een beetje een drukke tijd nu.

Ik vind het een sfeervolle track. Ben ook benieuwd naar het uiteindelijke resultaat
:okdan:

Ja! Een DOPE
needle.png
sfeertje!!
Het heeft inderdaad wel iets filmisch. (Doe je ogen dicht en denk dat je een camera bent.)

Back