MidiMan Merge 2x2 stoort?

Raymond

Stamgast
Ik krijg stellig de indruk dat de MidiMan Merge 2x2 extra info stuurt naar mijn JV1010.
Hoezo? Ik heb eraan gekoppeld een toetsenbord (Oberheim MC1000) en vanuit de PC mijn geluidskaart Audiophile 2496.
Output gaat dus naar JV1010.
Sinds een paar dagen een externe voeding aan die MidiMan Merger gezet, heeft echter geen invloed op het hierna volgende verhaal.

Diverse programma's die Midi als input en output hebben om via de JV1010 te spelen geven soms:

a. op niet traceerbare momenten extra nootjes (dus ergens een loze piep, die niet in de Midi events staat);
b. op niet traceerbare momenten ineens een verlaging van het volume;
c. geheel onverwachts soms verandering van program patch.

Als ik de MidiMan Merger er tussenuit haal, dan heb ik weliswaar geen mogelijkheid meer om in te spelen tijdens het afspelen, maar dan komt dat niet voor.

Nu is mijn vraag: is het de MidiMan Merger of is het de JV1010? Die laatste kan wel eens op hol slaan door teveel info ineens (buffer overflow). En als het die MidiMan Merger is, wat is dan een goed alternatief?

Raymond

Dan zou de midi-man random nieuwe signalen moeten aanmaken, die af en toe ook nog door je gear wordt ontvangen bedoel je? Nooit van gehoord, maar wie weet.... er gebeuren wel vaker rare dingen.
Gebeurt dat alleen als je de computer aan hebt staan? Al eens geprobeert de stekkers op de merger om te wisselen (dus de mc1000 en comp.)?

Re: MidiMan Merge 2x2 stoort?

Origineel geplaatst door Raymond
Diverse programma's die Midi als input en output hebben om via de JV1010 te spelen geven soms:

a. op niet traceerbare momenten extra nootjes (dus ergens een loze piep, die niet in de Midi events staat);
b. op niet traceerbare momenten ineens een verlaging van het volume;
c. geheel onverwachts soms verandering van program patch.

De MC1000 kan zodanig geprogrammeerd worden om een halve synthwinkel aan te sturen. Misschien staan er wel bepaalde macro's in geprogrammeerd( bv van vorige eigenaar) die in bepaalde situaties midi-boodschappen verstuurd. Misschien kan je je MC1000 ff resetten (wel backup maken natuurlijk) en kijken of de symptomen nog aanwezig zijn.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Al eens geprobeert de stekkers op de merger om te wisselen (dus de mc1000 en comp.)?

Gisteren gedaan na jouw bericht. Zelfde resultaat, hoewel de indruk bestaat dat het minder voorkomt, maar dat kan natuurlijk ook suggestie zijn. Die extra toontjes komen soms wel en soms niet en niet altijd in gelijk aantal.

Raymond

Re: Re: MidiMan Merge 2x2 stoort?

Re: Re: MidiMan Merge 2x2 stoort?

Origineel geplaatst door Hover
De MC1000 kan zodanig geprogrammeerd worden om een halve synthwinkel aan te sturen. Misschien staan er wel bepaalde macro's in geprogrammeerd( bv van vorige eigenaar) die in bepaalde situaties midi-boodschappen verstuurd. Misschien kan je je MC1000 ff resetten (wel backup maken natuurlijk) en kijken of de symptomen nog aanwezig zijn.

Brand new gekocht en helemaal ingesteld op mijn eisen. Pas geleden naar aanleiding van dit verhaal nog eens helemaal opnieuw geprogrammeerd. Dus waar die macro's dan moeten staan, geen idee. Overigens geeft de MC1000 niet die extra piepjes, maar vanuit de programma's als Cubasis, MidiMaestro, Midi2Wav, Mozart Notation en nog een paar andere kleine proggies (hulpmiddelen).

Raymond

Back