Wat is nou het meest betrouwbare opslagmedium voor je muziek?

vinyl? :-)

nouja, volgens mij zei bananaworld ofzo dit ook al; gewoon met je tijd meegaan.
nu dus op een cdtje (desnoods 2 verschillende) of dvd-tje branden, en zodra er weer iets heel nieuws is die shit gewoon converten naar het medium wat er dan is. desnoods het cd-tje kopieeren wanneer je de boel niet meer vertrouwd.

Origineel geplaatst door n0_key
Er zit ook wel wat in je verhaal, want die woekerprijzen komen me van jou wel bekend voor ja :D

Je bedoeld dat je het gewoon niet kan betalen.8)

Dat is heel wat anders heheheh.

Origineel geplaatst door sander
Gewoon zorgen dat je beste muziek op vinyl of cd uitgebracht wordt.
Of koop goeie dure A-merk CD-R's. Maak van elke cd 2 exemplaren en zet er een datum op.
Kopieer ze dan om de paar jaar en gooi de oude weer weg.

ja leuk bedacht maar eeuh hoe doe je dat met 800gig ?
ik betaal je 25 eurocent per gebrande cdr :D l.o.l

mijn manier van opslaan is wat ik absoluut niet kwijt wil komt op de laaste externe h.d. en wat niet belangrijk is op de oudste
ga overmorgen maar weer een 250 gig erbij kopen
trouwens ik heb tot nu toe nooit een crash gehad

Vinyl
zolang er nog geen crystal disc (of drive) op de markt is, doet het zwarte goud (en zelfs de multicolor plastic plaatjes)
van 10+ jaar terug het beter dan de zelfgebakken cd's van (minder dan) 5 jaar terug.
maar goed, als je je muziek als data kwijt wil, is een vinylpers misschien niet het stuk gereedschap
dat zich als eerste aandient om de klus te klaren ..
een stevige brander en top of the range discs liggen dan meer binnen handbereik.
en voor 800gig .. 2 externe Lacies met minimaal een terabyte geheugen, 1tje als 'master' en 1tje as backup.
voor muziek als wave is een dikke audiobrander een vereiste, mijns inziens - of een dito dat.

... MOD klinkt daarentegen ook zeer interessant - nog geen ervaarding mee.

Laatst gewijzigd:
Back