moog vocoder

G

Guest

Guest
nou, hij is binnen. blij toe, kan ik weer poepen. (heb een week met dichtgeknepen billen gezeten of ie netjes afgeleverd zou worden, maar alles ok, zat verpakt als een afghaanse vrouw ttv de taliban.)

eerste indruk: goede vocoder met een vette sound, je kan intern vocoden, of via de externe patch. (er zitten 16 analyse uit en 16 synthese in jack-bussen op, zodat ke de banden willekeurig kan patchen, net zoals de nord modular hè, zo'n beetje.) een 808 loopje erdoor kan heel bijzonder worden, beetje leuk gepatched is bv een clap die je in de beat introduceert meteen heel bijzonder.

ga 'm eens lekker aan de tand voelen, hoewel ik eerlijk moet zijn: als zeldzame moog vocoder is-ie erg duur/ veel waard voor een vocoder. misschien ga ik binnenkort toch weer afscheid nemen....

vet ding:

moogvocoder.jpg

hoe zeldzaam is hij?
hoeveel exemplaren zijn er gemaakt?
wat voor een prijskaartje hangt hier tegenwoordig aan als ik vragen mag?

zitten er aan de achterkant nog ins/outs?

geen idee hoeveel er zijn, maar zeldzaam is ie wel.
achterop zitten 3 inputs. effe denken: footswitch voor sample&hold aan/uit, voor bypass en voor patch select (schakelen tussen interne vocoder en extern gepatchte vocoder denk ik). die sample&hold trouwens, neemt je synthese geluid en geeft het ritme van de beat (bv) mee. soort quasimidi gater dus, zoiets.

ik heb 'm zelf geruild voor een minimoog + flinke bijbetaling (komt wat mij betreft op ongeveer 2500). ik wilde eindelijk die mini kwijt en dit wel eens proberen. ik heb er pas 1 op ebay zien gaan voor 1750 pond, ongeveer 2700 euro.
op vintagesynth.com wordt een prijs van $3000 - $5000 genoemd.
ik ga hem wel verkopen en probeer er minimaal 2400 voor te krijgen, dan kom ik zonder kleerscheuren vrij, heb ik de moog vocoder weer even geprobeerd en ben mijn mini kwijt.
lukt dat niet, vind ik het ook niet zo'n probleem hem even te houden; minder zal die niet worden bij mij en ook de waarde zal niet snel zakken (of heeft bob een vocoder voyager in voorbereiding??) ach, we zien wel.

ik heb in ieder geval geen zin het ding op ebay te zetten, of te laten betalen met paypal, gelet op de percentages die ze daar rekenen!

Origineel geplaatst door Leo
geen idee hoeveel er zijn, maar zeldzaam is ie wel.
achterop zitten 3 inputs. effe denken: footswitch voor sample&hold aan/uit, voor bypass en voor patch select (schakelen tussen interne vocoder en extern gepatchte vocoder denk ik). die sample&hold trouwens, neemt je synthese geluid en geeft het ritme van de beat (bv) mee. soort quasimidi gater dus, zoiets.

ik heb 'm zelf geruild voor een minimoog + flinke bijbetaling (komt wat mij betreft op ongeveer 2500). ik wilde eindelijk die mini kwijt en dit wel eens proberen. ik heb er pas 1 op ebay zien gaan voor 1750 pond, ongeveer 2700 euro.
op vintagesynth.com wordt een prijs van $3000 - $5000 genoemd.
ik ga hem wel verkopen en probeer er minimaal 2400 voor te krijgen, dan kom ik zonder kleerscheuren vrij, heb ik de moog vocoder weer even geprobeerd en ben mijn mini kwijt.
lukt dat niet, vind ik het ook niet zo'n probleem hem even te houden; minder zal die niet worden bij mij en ook de waarde zal niet snel zakken (of heeft bob een vocoder voyager in voorbereiding??) ach, we zien wel.

ik heb in ieder geval geen zin het ding op ebay te zetten, of te laten betalen met paypal, gelet op de percentages die ze daar rekenen!

Ruilen voor een Inie-Minimoog dan moet hij wel heel bijzonder zijn. Inderdaad gooi er eens een lekkere vocodersound tegenaan (mp3-a.u.b.)als hij niet VEEEEEEEl vetter klinkt dan mijn Microkorg ben je goed stom geweest!! Of anders gezegt, dan heb je wel even een mooi museumstuk gehad.

ik weet wel bijna zeker van niet!
aan de andere kant: je kan ze nog leuker op de plaat zetten, maar als ik een mam vf11 hoor en zie (intussen onder de 200 euro nieuw) vraag ik me toch af waar we mee bezig zijn?!

Origineel geplaatst door 6 trak
izzi net zo vet in klank en moog'lijkheden als deze?

Ah Sixman, Yo ben jij da? "Schavuit die je d'r bent" 8)

Origineel geplaatst door astronaut

da's Ben Liebrand met een sennheiser vocoder.

Origineel geplaatst door astronaut

deze meneer kijkt veel te vrolijk om de heer 6 te kunnen zijn

ik zie de heer 6 eerder als een soort kamergeleerde { dikke bril lang grijs haar en een hoog voorhoofd } die vriendelijk maar ook een tikje verbijsterd de wereld inkijkt 8o)

ik dacht eigenlijk dat het weer zo'n fotopresentatie van music house was, voor een apparaat dat ze te koop hadden.
ik vond dit nog een van de lekkerste meiden die ze op de foto hadden gezet ook?!

Back