midi bulk dump werkt niet!!!!

robbie50

ferkeert lit
Het volgende doet zich voor......
Midi poort op mijn Roland JX10 is kanaal 1, zender/ontvangen....
Een bank overzetten uit mijn 64 geheugenkaart lukt perfect!
Een bank ontvangen, middels midi bulk dump, werkt totaal niet?!!!!
Ik gebruik cpjx op mijn PC, instellingen.....
Input: Yamaha PCI External MIDI
Output: ZELFDE!!!

Als ik bulk dump op de JX aanzet gaat display WEL knipperen, echter mijn PC ontvangt niets!
Omdraaien van de midikabels geeft geen verbetering.....
wie HELPT mij uit deze MIDIwarzooi?????

groet,

rob
:stupid

staat er niet ergens een sysex filter aan? Misschien moet je niet twee kabels gebruiken maar alleen de out van de jx naar de in van de pc aansluiten. (ik neem aan dat je wel netjes de outs met de ins verbonden hebt?)

Sysex op de Roland staat aan, maar dat moet toch!
Kabels zitten iderdaad goed......
Ik kan van synt schrijven naar memory en ook lezen hieruit, dus de kaart lijkt mij in orde.....
Heb je meer ideeen???

groet,

rob

Origineel geplaatst door Hazes
staat er niet ergens een sysex filter aan? Misschien moet je niet twee kabels gebruiken maar alleen de out van de jx naar de in van de pc aansluiten. (ik neem aan dat je wel netjes de outs met de ins verbonden hebt?)
:doei: :doei:

Ik geloof inderdaad dat Hazes de vinger op de zere plek legt...

JX-10 + Sysex = Bad News!

Misschien heeft het zin om eens bij de genoemde Colin Fraser te gaan kijken en proberen aan de aangepaste firmware te komen. Direct bij hem bestellen of downloaden en zelf proberen...

Vraag anders forumlid MaxDox eens, die heeft ervaring met deze firmware...

Kabels zijn oke, verwisseld en van PC naar Synt werkt, anderom niet!

groet,

rob

Origineel geplaatst door Hazes
al een ander kabeltje geprobeerd?
*D

Het heeft wel gewerkt...in het verleden!
Maar ik heb geen idee wat ik nu anders heb gedaan!!
Weten jullie nog andere proggies om sysex over te sturen naar mijn Roland JX10???

groet,

rob

in principe kan iedere midi sequencer dat, er zijn ook wel wat gratis dingen te vinden denk ik. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken of googlen.

ja een mooi proggie, maar bij mij blijft het NIET goed gaan.....
zal ik iets in mijn windows moeten veranderen????
Ik gebruik win XP.......

graag reactie(s)

rob

ik ken de jx-10 helemaal niet, dus dit is een blind schot voor de boeg: heeft de jx-10 toevallig een write-protect functie? misschien dat die aanstaat?

Dumdum, als je even goed leest zie je dat het gaat om het verzenden van JX naar PC.
Dus dat heeft niets met write protect te maken... :)

Weten jullie nog andere proggies om sysex over te sturen naar mijn Roland JX10???

Weet je dat wel zeker Hanz? Misschien dat allebei niet werkt, en dan hebben we allebei maar half goed gelezen ;)

even een hele simpele: record je wel in je sequencer? dat je niet gewoon op play drukt en die bulkdump wegschrijft... ;)

uitleg................

uitleg................

Hallo,

Dank voor jullie reacties.......
Ik zal proberen nog duidelijker te zijn......
Zenden van een bank naar het geheugen gaat PRIMA, vervolgens kan ik op mijn JX een schakelaartje om zetten zodat ik de geluiden uit het geheugen kan spelen.

Ontvangen, van de PC werkt NIET!
De PC leest het geheugen uit!
Met mijn programmaatje op de PC selecteer ik recieve, vervolgens geeft dit aan- druk op JX midi bulk dump- dit doe ik........mijn display, op de JX, begint te knipperen om aan te geven dat dump plaats vindt.
Mijn PC reageerd alleen maar met (recv) F8 constand en als ik de midibulkdump stop met (send) F0 41 4F 00 24 F7..........maar er wordt GEEN bank ontvangen.
Ondraaien van midikabels, gebruik van anderen maart niet uit!
Is mijn geheugen module stuk?
Graag weer reacties.......
Is er ook een JX gebruiker die dit probleem kent?
Moet ik in mijn PC iets anders instellen? ik maak gewoon gebruik van MIDI kanaal 1, omzetten op PC en Synt op bijv. kanaal 2 of 3 geeft geen verbetering....

groet,

rob

Sorry, het zal aan mij liggen, maar het blijft verwarrend.
Dus, even kort samenvattend, een aantal stellingen:

1) Zenden van de PC naar de Memory Cartridge werkt.
2) Ontvangen van de Memory Cartridge naar de PC werkt.
3) Kopieren van geheugen van / naar de Memory Cartridge lukt ook.
4) Zenden van PC naar JX-10 geheugen lukt.
5) Zenden van JX-10 geheugen naar PC lukt.

Kun je me aangeven welke dingen (stellingen nrs.) wel en niet werken?

Vooruitlopend op je antwoorden: Als je de artikelen in de linkjes leest, weet je dat het zenden van sysex van en naar het JX-10 geheugen niet werkt door de gebrekkige sysex implementatie. Daarom moet je ook een Memory Cartridge hebben, het bank-dumpen van en naar deze cartridge werkt wel. En verder gewoon heen en weer kopieren tussen het interne geheugen van de JX en de cartridge.

Ik gebruik:
CPJX.exe proggramma speciaal voor JX.....
Maar MIDI-OX (ook mooi!!!) doet het ook niet.......

Origineel geplaatst door Erazotropa
Wat gebruik je als midi interface?

Back