geluidskaart neemt plots schokkerig op

renaat

Nieuwkomer
hallo iedereen

zit sedert enkele dagen met een vervelend probleem die ik maar niet opgelost krijg.

heb een geluidskaart ( m-audio firewire 410 ). VAN DE ENE DAG OP DE ANDERE neemt die schokkerig op, zowel van synths, platen, cd's, .....

weten jullie hoe dit plots kan?

ik neem op met soundforge 7.0, maar daar ligt het in ieder geval ni aan. ik heb zelfs al pc geformateerd ( was trouwens nodig ) maar ik had voordien ook al die schokkerige opnames. blijkt na alles te hebben herinstalleerd dit nog steeds het geval is :stupid

please help!;{

Schokkerig? Kun je eens een audio voorbeeldje attachen ?
Heb je al geprobeerd drivers te updaten? Of misschien heb je buffers verkeerd staan
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

heb je iets aan je systeem veranderd? bv een firewire harde schijf ofzo eraan gehangen? of een virusscanner geinstalleerd? heb je bij het installeren van de drivers precies de volgorde aangehouden die in de manual staat aangegeven?

ik alles volgens de regels gedaan hoor. ik heb de cd die bij mijn geluidskaart geleverd zat geinstalleerd .

de eerste dag toen ik die kaart had ,werkte alles perfect, 4 weken na elkaar ( heb ze nog maar zolang )..

nu, er komt een vriend langs met een minidisc die hij gemixt had ( wat hij vaak doet en telkens piekfijn is opgenomen op mijn pc ). ik schrijf zijn mix op cd, geef die hem ( ik had ni geluisterd naar de mix terwijl die opnam omdat ik weg moest voor een uurtje, nuja, tot daar aan toe ). plots belt hij, renaat wat heb jij met die cd uitgespookt? :confused:

ik luister en inderdaad allemaal haperingen enzo, precies alsof je iets beluisterd op je pc en je processor het ni aankan zo.
de voorbije weken is er niks maar dan ook niks aan de pc toegevoegd, geen hardware, geen software, niks.

dan maar format gedaan, heb nu nog maar juist soundforge 7.0 installeerd + mijn drivers voor mijn geluidskaart
en wat blijkt : hetzelfde resultaat :(

ik heb een amd 1.6 processor. wat ik gezien heb is dat bij het opstarten de bios een kloksnelheid van 1.045 mhz aangeeft.vroeger stond er daar 1.6.... zou ik mss een biosupdate moeten doen en als dit gedaan is , zou dit dan mijn pc terug moeten op de normale snelheid doen draaien? misschien dat hij daardoor schokkerig opneemt???

Origineel geplaatst door renaat
ik alles volgens de regels gedaan hoor. ik heb de cd die bij mijn geluidskaart geleverd zat geinstalleerd .

de eerste dag toen ik die kaart had ,werkte alles perfect, 4 weken na elkaar ( heb ze nog maar zolang )..

nu, er komt een vriend langs met een minidisc die hij gemixt had ( wat hij vaak doet en telkens piekfijn is opgenomen op mijn pc ). ik schrijf zijn mix op cd, geef die hem ( ik had ni geluisterd naar de mix terwijl die opnam omdat ik weg moest voor een uurtje, nuja, tot daar aan toe ). plots belt hij, renaat wat heb jij met die cd uitgespookt? :confused:

ik luister en inderdaad allemaal haperingen enzo, precies alsof je iets beluisterd op je pc en je processor het ni aankan zo.
de voorbije weken is er niks maar dan ook niks aan de pc toegevoegd, geen hardware, geen software, niks.

dan maar format gedaan, heb nu nog maar juist soundforge 7.0 installeerd + mijn drivers voor mijn geluidskaart
en wat blijkt : hetzelfde resultaat :(

ik heb een amd 1.6 processor. wat ik gezien heb is dat bij het opstarten de bios een kloksnelheid van 1.045 mhz aangeeft.vroeger stond er daar 1.6.... zou ik mss een biosupdate moeten doen en als dit gedaan is , zou dit dan mijn pc terug moeten op de normale snelheid doen draaien? misschien dat hij daardoor schokkerig opneemt???

kun je in je bios toch weer terug veranderen?

Denk dat je ff je juiste FSB moet instellen dan is je clocksnelheid in ieder geval weer normaal...
En staat je geheugen wel goed ingesteld in je bios ?

heb net een vriend gebeld die alles kent van bios enzo. hij komt morgen eens langs

ik hou jullie op de hoogte

groeten

renaat

probleem opgelost

kloksnelheid is weer op 1.6 gebracht in de bios en alles lukt weer !

greetz

:okdan:

Stond je FSB dus verkeerd :)
Weet je dat voor de volgende keer

inderdaad ;)

fouten zijn de beste leerschool:doei:

is die verandering in je bios vanzelf gegaan?

ja inderdaad, maar een vriend van me heeft het gedaan.

als je de technische uitleg wil, vraag gerust, ik zal het hem vragen en je doorgeven dan

groeten

ja inderdaad, maar een vriend van me heeft het gedaan.

eh????????????? was je bios-instelling nu vanzelf versprongen zodat je soundcard niet meer goed werkte, of heeft die vriend van je dat gedaan?

Back