Korg Triton LE hardware problemen
Korg Triton LE hardware problemen
Rutger,
Bedankt voor de reactie. Ik heb alles nog eens nagelopen op mijn Triton, nord lead en TR-Rack rechtstreeks met elkaar te verbinden, dus zonder midi patchbay. Zelfde probleem. Als ik het sustain pedaal op de Nordlead aansluit, dan werkt alles OK.
Feiten:
- Model LE 61
- Triton standalone (local=on) zonder andere synths te koppelen via midi => alles OK
- Triton in midi setup => alle andere synths transposen, klinkt als een glide, effect is afhankelijk van aanslag
- De transpose is - 2.5 noten
- Als ik controller messages filter van mijn KORG naar de andere synths op mijn MOTU patchbay is het probleem weg
- andere midi kables => zelde probleem
- nieuw Yamaha sustain pedal => zelde probleem
- Je ziet ook belachelijk veel midi activiteit gedurende 1 seconde als je het sustan pedaal indrukt
De transpose wordt alleen over midi uitgestuurd vanaf de Triton LE 61, de andere synths en modules zijn OK.
Ik heb op
Triton Haven forum gezocht naar bekende hardware problemen mbt mijn LE 61:
- keyboard van de LE 61 schijnt niet van Yamaha te zijn in tegenstelling tot de Triton Classic... zijn veel problemen mee die de meest maffe effecten opleveren: random volumes, toetsen die uitvallen etc
- joy stick: gaat snel kapot door te korte bekabeling (is bij mij ook al kapot)
- damper port: geen bekende problemen
Het lijkt er op dat het een hardware probleem/storing is. Dus....het zal of een reparatie worden of een nieuwe, maar dan geen Triton LE meer...die zijn qua hardware kwalitatief slecht en niet geschikt voor on the road