Memory Stuk???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ka2

Uitgekookt Lid
Ik heb sinds kort een probleem met mijn pc. Elke keer als ik cubase start en 1 a 2 vst instrumenten in gebruik neem, duurt het verschrikelijk lang voordat ik pas ergens op kan drukken. Als ik op ctrl alt del druk, zie ik dat ik een gigantische swapfile heb. Dit probleem had ik vroeger nooit. Toen kon ik rustig 6 a 7 vst instrumenten rustig draaien zonder dat mijn pc giga langzaam ging. Ik heb inmiddels al mijn pc helemaal opgeschoond, geformateerd alles opnieuw geinstaleerd en zelfd gedefragmenteerd maar alles zonder succes. Zou een van mijn geheugen chips soms stuk zijn? Alle hulp is welkom!

Ik zat nog te twijfelen of ik dat er bij moest zetten, maar bij deze.

Dell Dimension 8200
Pentium 4 1.7 Ghz
System chip set 850E
512 MB NON-ECC RDRAM 400Mhz (Memory type PC-800)
NVIDIA GeForce4 Ti 4400 128MB
Audiophile 24/96

Hopelijk dat je hier wat mee kan?

Welk OS heb je? XP?
XP maakt zelf een veel groter swapfile aan. Groter dan ME deed. ME maakte bij 1Gig geheugen een heel klein swapfile.
In ieder geval heb ik niet de indruk dat het grote swapfile in XP voor vertraging veroorzaakt.

Ben je misschien andere VSTi's gaan gebruiken? Sommige vragen nog al wat rekenkracht.

Het zou het RAM geheugen kunnen zijn. Misschien zit hij wel los.
Als het je enige RAM is, zou hij niet kapot zijn, tenzij je nog ander RAM hebt. Wanneer je RAM in zijn geheel kapot is, start de computer niet op (zwart scherm), dus dat zal het niet zijn.
Ik heb een oude computer en had ook zo'n dergelijk probleem.
Probeer het RAM geheugen eens wat verder te drukken (of even erin en eruit halen)
Ook de processor wat aandrukken. Bioschip (wanneer die in een schoentje zit) ook even aandrukken (soms hoor je het dan gewoon kraken, omdat hij door warmte nogal eens onvast gaat zitten naar verloop van tijd)
Wel even jezelf onstatisch maken door verwarmingsbuis aan te raken, zijkant koelkast, zijkant/achterkant magnetron

Succes

Niet op vloerbedekking lopen wanneer je aan het RAM zit. RAM is uiterst gevoelig voor statische elektriciteit.
Jezelf onstatisch maken. Ik doe zelfs mijn sokken uit en trui. Wanneer je vloerbedekking in huis hebt, zou ik de computer loskoppelen en het op een plek doen waar geen vloerbedekking ligt.

Succes

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back