[tip] absolute two monitors

attachment.php

Bij deze opstelling kun je ze simpelweg eens in de zoveel tijd omwisselen, nietwaar? Stuk makkelijker, en minder gevaarlijk voor je tweater.

Origineel geplaatst door search64
Bij deze opstelling kun je ze simpelweg eens in de zoveel tijd omwisselen, nietwaar? Stuk makkelijker, en minder gevaarlijk voor je tweater.

lig jij altijd met je hoofd op je toetsen?

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij zitten jullie wel behoorlijk in de olie, want dit is toch je reinste bullshit. Hoeveel olie zit er dan in? Als ie helemaal weg kan lopen, kan je beter gelijk wat lekbakjes onder je monitors lijmen.

Essentie: Je gaat toch niet, je monitors uitmekaar halen om zoiets te testen? Als je wat beschadigd dan hoor je hele mix ook behoorlijk "droog". Draai ze dan gewoon om een paar dagen en zet ze dan weg terug.

Ik hoop dat jullie je spullen niet tweedehands verkopen.

Origineel geplaatst door Septic
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij zitten jullie wel behoorlijk in de olie, want dit is toch je reinste bullshit. Hoeveel olie zit er dan in? Als ie helemaal weg kan lopen, kan je beter gelijk wat lekbakjes onder je monitors lijmen.

Essentie: Je gaat toch niet, je monitors uitmekaar halen om zoiets te testen? Als je wat beschadigd dan hoor je hele mix ook behoorlijk "droog". Draai ze dan gewoon om een paar dagen en zet ze dan weg terug.

klopt die voorkant die je eraf haalt heeft een spoel, die is gecentreerd in die magneet sleuf.
Als je dat veranderd verander je ook de spoel magneet verhouding en tast je de klank aan.
nu hebben die absoluuts niet de duurste tweeters maar de kans dat het gaan aanlopen is behoorlijk.
Zeker als je bedenkt dat juist die warmte wordt veroorzaakt door de marge die die spoel heeft t.o.v. die magneet.
Ik zou je als je het al wilt doen aanraden de speaker op zijn kop tezetten !!
En dat van die olie is echt bulls### het is een ronde verbinding, hoeven links en rechts dan geen olie!!
alleen boven en onder!!.

Dit is een broodje aap verhaal geloof me.

Hoe weten jullie zo zeker dat het bullshit is? dat wil ik wel eens graag horen.. waarom jullie daar zo duidelijk voor uit komen?

Verklaar dat eens exact?!

Origineel geplaatst door Septic

Daar zit wel wat in even deze gebruikers toevoegen aan mijn lijstje waar ik niet van koop.:D

Origineel geplaatst door Erazotropa
Hoe weten jullie zo zeker dat het bullshit is? dat wil ik wel eens graag horen.. waarom jullie daar zo duidelijk voor uit komen?

Verklaar dat eens exact?!

1 / Als het echt zo belangrijk was zouden alle fabrikanten dit probleem moeten hebben en kennen.

2 / als je dan de boel uit elkaar haalt zou je ook echt die fluid moeten zien zitten in grotere hoeveelheid onder dan boven.
En waarom alleen de hogetoon speaker en niet de bas? of in het geval van 3 weg systemen de midrange.

3 / Het risico wat je loopt om de boel tebeschadigen is behoorlijk aanwezig.

4 / De klank verandering door het niet meer 100% gecentreerd zijn van de spoel in de magneet is enorm.
dit gaat vaak om 100ste of in iedergeval 10den van milimeters.

5 / Als je het echt wilt testen zou ik die uitelkaar gehaalde speaker met zijn voorkant op een tissue leggen.
Je zou dan toch minimaal na 2 dagen wat op de tissue moeten zien aan fluid.
Geloof me dat zit er niet, en als het daar niet naar toe loopt loopt het ook niet naar onder.

al met al zijn dus de risico's behoorlijk dat je wat kapot maakt en de voordelen zeer discutabel.
ik geloof je als je zegt dat het anders klinkt.
Dit zou heel goed sugesstie kunnen zijn. Je verwacht een verandering, die is er dus ook.

Origineel geplaatst door Grooveron
ik geloof je als je zegt dat het anders klinkt.
Dit zou heel goed sugesstie kunnen zijn. Je verwacht een verandering, die is er dus ook. [/B]

Ik denk dat dat het is. Ik zou voor geen geld zelf mijn monitors openpeuteren of het laten doen door iemand die NIET bij genelec werkt, al was het alleen maar voor de garantie.

dat er vet tussen zit dat klopt wel maar het verhaal als je ze omkeerd dat de olie naar de andere kant toe zakt en de tweeter beter gaat klinken lijkt me onwaarschijnlijk

ik weet wel dat die tweeters aardig kunnen slijten en op den duur stuk gaan en ze vervangen moeten worden en als je er een vervangt dan hoor je duidelijk verschil tussen de nieuwe en oude tweeter dus dan zou je ze voor bijde monitors moeten vervangen
ik zou ze in eerste instantie ook gewoon de hele monitor omdraaien dat heeft het zelfde effect als dat verhaal waar zou zijn

of koop een paar bmp15 van dynaudio :P

Ik heb gister de absolute 2 gekregen...en ze klinken vet!!

Origineel geplaatst door Javascript
Ik heb gister de absolute 2 gekregen...en ze klinken vet!!

Van onder of van boven de tweeter? ;)

Ook nog:
Is het niet ontzettend knullig om speakers te maken waarvan er iets beweegt in de tweeters zodat ze eigenlijk elk jaar gereviseerd moeten worden? (ofwel: olie 'verversen') Dat zal Spirit zich toch ook wel beseft hebben bij het maken? En waarom hebben alle andere merken dat dan niet?

er beweegt niets in die tweeter alleen zit er een vet laagje in het midden en ik zou niet weten waar dat voor is

overigens ik vind de spirit 2 een leuke speaker om mee te beginnen maar de echte details hoor je niet
die van mij komen eerdaags in de verkoop

Origineel geplaatst door matrixxx
de echte details hoor je niet
die van mij komen eerdaags in de verkoop

Laat me raden... jij hebt geen commeciƫle achtergrond? ;)

Origineel geplaatst door D-mike-E
Laat me raden... jij hebt geen commeciƫle achtergrond? ;)

tja weer het zelfde verhaal ik denk echt niet dat iemand die net begint met mixen het verscil hoort tussen absolute en een dynaudio
het vergt nu eenmaal heel wat jaren van luisteren en oefenen de wonderkinderen uitgezonderd :) of course

idd, ik heb net m'n absolute 2 en ik moet zeker nog heel veel leren. Ik beginnog niet aan bijv de genelecs of mackies ofzo...

als je een tijdje luisterd naar een monitor die te veel hoog en laag heeft zal elke speaker die je ermee vergelijkt op het zelfde moment muddy en lelijk klinken .. je oren passen zig heel makkelijk aan . sterker nog je oren doen heel erg goed hun best om het geluid weer vlak te krijgen ookal is dat niet zo . en juist dat veroozaakt dat je snel luistermoe word .

of een absolute zerro of two,s beter zijn dan de grote dure merken weet ik niet . wat ik wel weet is dat vooral de prijs een belangrijke rol speeld derest van de (( pro )) status van het hebben van een setje two`s leren we uit folders en andere (pro ) gebruikers

Laatst gewijzigd:
ligt eraan wat voor duurdere merken je bedoeld
vergeet een ding niet dat elke monitor anders voor elk persoon kan klinken
ik weet een ding wel dat goede monitor speakers veel gedetaileerder zijn waardoor je je mix uiteindelijk veel beter kan maken
met de spirits ben je al een end op weg maar niet alle details zijn te horen en ik praat echt over lichte kraakjes of geluiden die er niet in thuis horen en ook knallen ze niet echt super strak
het kost een boel geld een paar goede monitors maar het verschil is echt duidelijk

maar vergeet een ding niet voor een home studio kom je met de spirits of een ander merk in deze klasse al een eind en je zou evt als je iets echt prof. wilt afmixen een paar kunnen huren of je laat het afmixen door een pro studio

ik zelf heb toch besloten voor betere monitors te gaan aangezien ik me echt erger aan de spirits die ik nu heb staan en ook de details kan ik niet terug vinden in deze speakers wat vervelend is maar om gewoon aan te zetten en wat muziek te maken doen ze het voor de rest prima
laat je niet gek maken door dure monitors maar als je het kan missen zou ik me wel gek laten maken
het is toch een van de belangrijkste dingen in je studio

Back