cubase sx HELP

bouncemasters

Ouwe rot
volgende probleem

ben bezig met n nieuwe track in cubase, vrijwel bijna allemaal audio samples opgenomen live vd virus c.

nu heb ik t wat bewerkt geknipt en geplakt etc.

nu duurt het dus ruim 3 uur voordat die track ingeladen is, echt veeeel te lang, heb de pool al leeggemaakt.

nu wou ik dus die track opnieuw lade, krijg ik de foutmelding, fail to install ofzo, en dan knalt ie cubase eruit.

mooi kut dus nu. want die track was bijna af.

iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Hmmmz ditzelfde merk ik ook af en toe..

Ik klik wel altijd als je een audio file importeerd, "minimize audio file" aan..

Maar ben ook erg benieuwd of iemand hier een antwoord op heeft..

Hoeveel miljoen audio sampletjes heb je dan wel niet om 3 UUR lang te moeten laden?

Hallo zeg, ik heb nogal wel eens een grote hoeveelheid audio samples/trax in SX staan voor het maken van een song maar het laden duurt nooit langer dan 10 seconden.

Wat me als eerste te binnen schiet is de hoeveelheid geheugen van je PC? Dat kan nooit genoeg zijn namelijk.
Te weinig geheugen leidt vaak tot 'swappen' (van windows), misschien dat dat ut is?

Heb 2gb geheugen erin zitten, dus dat zal niet echt het probleem zijn denk ik..

Het is een erg vaag vervelend probleem.

Ik heb er niet altijd last van, heel soms

Zelfs met alleen een paar samples al :confused:

Hmm.. Was het ook niet makkelijker geweest om het via midi op te nemen ipv audio?

Audio bestanden kosten sowieso een hoop tijd om in te laden. Dat heb ik al met een paar samples en ik heb echt geen trage pc ofzo..

nou ja het is dus niu al zover dat cubase gewoon er helemaal uitlklapt.

het probleem is gewoon als je een audio spoor knipt en plakt enzo dati ie dus hetzelfde complete spoor moet inladen.

daarom moet ik zolang laden.

dit is pas de eerste keer dat ik hier n probleem mee heb.

ik zal sx eens proberen opnieuw te installeren, wellicht helpt dat.

het ligt volgens mij niet aan je pc inhoud want ik werk met precies het zelfde als jij (alleen 2.8ghz ipv 1.5)

ik werk ook heel veel met audio (opnemen van gitaren,zang,samples ect.) maar heb nog nooit zolang iets moeten inladen???

3uur , lekker veel geduld heb jij hahaha. ik had cubase er gewoon ff opnieuw op gezet.

succes.

heb ik al gedaan, cubase opnieuw geinstalleerd, nog steeds zelfde probleem.

ik zal mijn audio samples eens verplaatsten, kijken wat er dan gebeurd.

heb nu de mappen audio, fades, edits enzo ook verplaats + de map waar de originele samples inzaten, maar hij doet gewoon zolang of het laden vd project file.

remainining time :3uur :gaap:

schiet niet op hé en dan na 3 uur een foutmelding krijgen en dat cubase wordt afgesloten.

Ik heb net ontdekt als ik de audio files verplaats op de schijf zodat sx ze niet meer kan vinden,
en dat ie dan wil gaan zoeken naar die files..
op dat moment heb ik alles genegeerd..

Heb toen al mijn tracks en dergelijke gekopieerd in een nieuw project..

Dus nieuw tracks aanmaken, midi, audio, groups etc etc.. toen alles sequences geknipt en geplakt in het nieuwe project..

Deze gesaved..

Daarna opnieuw opgestart.. alle samples opnieuw gelinked, en weer gesaved..

Weer opnieuw opstarten van sx.. nieuwe project laden, en voila het duurde maar enkele seconden!!!! :)

Laad ik nu het oude project weer in.. hupsa duurt een eeuw en loopt daarna vast voor ik ook maar op play had kunnen drukken..

Start ik nu weer sx opnieuw op en laad de nieuwe weer in.. hup binnen enkele seconde alles ready, en druk op play.. en gaan met die banaan..

Het zou dus betekenen dat die oude project.cpr gewoon corrupt is geraakt :confused:

Tot zover mijn bevindingen.

Origineel geplaatst door bouncemasters
heb nu de mappen audio, fades, edits enzo ook verplaats + de map waar de originele samples inzaten, maar hij doet gewoon zolang of het laden vd project file.

remainining time :3uur :gaap:

schiet niet op hé en dan na 3 uur een foutmelding krijgen en dat cubase wordt afgesloten.

Niets mis met je schijven?
Je instellingen,dma aan?
Windows waar een process de boel in de war stuurt?

nou ja ik gooi m vanavond nog wel n keer aan als ik naar bed ga, geen zin meer om 3 uur te wachten op niets.

had er een screen shot van moeten maken, nu moet ik weer 3 uur wachten.

maar kan ik ervoor zorgen dat alle vst effecten uit staan ofzo ergens?

Je kunt proberen om je map met VST's te verplaatsen, vervolgens je project opstarten. Cubase meld nu als het goed is dat ie de plugins niet meer kan vinden, maar opent wel gewoon je project.

Back