cubase sx HELP

De directory waar al je vst's staan hernoemen. En ff een directory met die oude naam aanmaken. En later apart alle VST's apart terugzetten.

Oftewel foutgestuurd oplossen.

sorry, but the plugin-in failed to install.

dit is m.

staat dus geen naam bij vd plugin.

heb er onlangs wel n paar verwijderd..

Origineel geplaatst door fuse
De directory waar al je vst's staan hernoemen. En ff een directory met die oude naam aanmaken. En later apart alle VST's apart terugzetten.

Oftewel foutgestuurd oplossen.

leuk bedacht, maar het laden duurt ong. 3 uur. en dan heb ik tig plugins. nou dan ben ik eind vh jaar wel klaar.

Zag dat Flesje me voor was.

Tsja, jij komt met die rotte vstplugins aanzetten!

Anders pak je groepjes van 10,20,50 of zo.

Alle plugins die je gekocht hebt moeten zowieso deugen. Die van Cubase zelf ook wel.

Dan houdt je alleen de wazige over zoals freeware en synedit meuk enzo. Daar zitten nogal wel eens vaak wat rotte tussen.

Je kunt ook bij de plugin info (als je cubase geladen hebt zonder te crashen) en zien welke plugins van welke VST versie zijn enzo. Alles wat geen versie 2.0 of hoger is, is verouderd.
Die zou ik zowieso uitzetten als je ze toch niet gebruikt.

Bounce, lees nog eens goed wat Erazotropa heeft gedaan. Ik denk dat dat je enige oplossing is.

Ik heb dit soort dingen ook af en toe gehad en het kan niet anders dat het inderdaad een corrupte projectfile moet zijn.
Hoe dat komt weet ik niet en kun je lang over brainstormen, de oplossing ligt denk ik bij wat Erazatropa gedaan heeft.
Ik heb het nog niet geprobeerd en het is bewerkelijk maar zeker veel sneller als weer helemaal opnieuw beginnen.

Nog een tip; niet elke keer over je vorige project heen saven.
Altijd een nieuw nummer aanmaken. Als dan een project ineens corrupt wordt kan je altijd nog teruggrijpen naar je vorige en ben je alleen het werk kwijt wat je in die tussentijd gemaakt hebt.

gr. Tom

Bouncemasters>Volgens mij heeft =XTRECIST= ditzelfde probleem ooit eens gehad, misschien moet je eens aan hem vragen of en hoe ie het op heeft gelost.:)

ja al gevraagd. hij had dezelfde oplossing als reeds hiervoor genoemd.

dus dat ga ik vanavond nogmaals proberen, audio samples verplaatsen + alle vst plugins.

en als ie dan niet dan dan weet ik het ook niet meer :stupid

probleem is opgelost. heb me 18 MB file gezipped. er was nog maar toen 122 kb over.

toen heeft n maar van me het op zijn pc geopend, en voila, binnen 20 sec. was ie open, gesaved onder een andere naam, weer teruggestuurd aan mij. EN toen kon ik m ook juist openen.

Dus probleem opgelost. en lekker me trackie afmaken.

Origineel geplaatst door bouncemasters
sorry, but the plugin-in failed to install.

dit is m.

staat dus geen naam bij vd plugin.

heb er onlangs wel n paar verwijderd..

In de cubase xs folder vind je ook een cubasesx.log bestand, waar cubase-interne diagnostische berichten worden weg-geschreven. Indien een plug-in niet correct geladen kan worden en cubase crashed kun je dit in het bestand meestal terug vinden. De file kan vrij lang worden dus gewoon even deleten voordat je cubase opstart zodat je de cubase start goed kunt volgen.

Back