MC 909 gebruikers ? vraagje van een mpc1000 gebruiker

drumndaze

Stamgast
Hallo,

ik ben hier nieuw en heb wat zaken opgezocht op dit forum rond de MC909, ikzelf heb de MPC1000. (ik overweeg om hem te verkopen voor een MC909 aangezien ik meer standaard drumgeluiden wil zonder die telken in te moeten laden via samples... wil ook meer effecten...)

Soit,

1) de outputs van de MC 909, zijn die vergelijkbaar met die van de MPC1000 ? (je kan zelf kiezen welke samples-geluiden er uit welke output komen) Bv ik speel live drums en hoor uit de aparte outputs 1&2 mijn clicktrack om op het juiste temp te zitten terwijl mijn samples-beats uit de stereomain komen... Gaat dit ook bij de MC 909 dus dat je de sequence zijn geluiden verdeelt over de outputs ?

2) wanneer je op de play knop duwt om een sequence of een song te starten, start deze dan onmiddellijk ? Mis. rare vraag maar lach niet... heb ooit zo eens een SP505 gehad die een vertraging had van 1/4de seconde of zo... onbruikbaar dus... (de mpc start uiteraard wel perfect on-time)

3) kan je zoals bij een MPC het tempo tappen van een song of sequence die je wil inzetten ? Bv de gitarist start een nummer in en ik tap het tempo zodat de beat erna op hetzelfde tempo bijkomt... (Of proberen ze dat wat weg te muffelen door die draaitafelschuif erbij te zetten?)

Ik heb al 100 keer gemaild naar roland om die 3 vrij simpele vragen op te lossen maar ze antwoorden totaal niet !

Alvast bedankt voor jullie antwoord, sorry als deze vragen al gesteld zijn, heb nochtans wat opzoekingswerk gedaan...

Vriendelijke groeten,
bart

mensen die op zoek zijn naar MPC1000, CF cards of de EXM128 RAM uitbreiding, mail gerust (één jaar garantie krijg je erbij! in verpakking)

Hoi welkom :)

Op vraag 1, 2 en 3: JA

Maar euh als je opzoek bent naar die standaard drum geluidjes? Waarom een peperdure MC-909 ?
Wel eens aan een MC-505 gedacht die je regelmatig tussen de 300 en 600 euro gedumpt ziet worden?
Feedback heeft er ook heel wat 2e hands staan. Natuurlijk is de mc-909 een mooi apparaat maar misschien een beetje een overkill als je alleen opzoek bent naar die standaard drum geluidjes.

Ook voor de MC-505 gelden dezelfde aantwoorden als op de vragen 1, 2 en 3 :)

Als je trouwens een sampler optie nodig hebt vergeet dan wat ik zei over de 505

Laatst gewijzigd:
idd! Ga dan voor een Rs-7000 of een mpc-2000/4000?! ;)
Maar die mc-909? Daar heb ik iig bagger verhalen over gehoord?!
Heb 'em zelf nog niet getest?! Dus eerlijk gezegd kan ik nog niet oordelen!:)

Ik denk, na uitvoerig testen en praktijkervaring, dat de MC en RS twee verschillende bakkies zijn. De RS is meer live gericht, de MC meer een all-in-one deal.

Wat o.a. pleit voor de MC:

- meer sampling geheugen
- betere synth enige
- betere reverb
- meer outputs standaard
- betere 'hardware': metaal, groot scherm.

Ik ken de RS eigenlijk nog beter. En die is dus veel meer 'hands-on' wat betreft seq. En daarmee dus ook de betere live-tool!

IMHO is dit dus ook een beetje appels-peren, apple-pc, bwm-mercedes.....

yup, de mpc1000 ga ik wellicht weg doen,
ik werk er enorm graag met maar ik vind het toch iets te beperkend...
ik heb wel de RAM uitrbreiding met CF 256Mb maar ik voel er mij niet helemaal ok bij...
Pas op, er komen enorm grave dingen uit die back en de sound is zeer vet maar ik ben het ook wat beu om met die samples te blijven slepen en in PGM's te steken ook. (dat programma op PGM's te maken op PC werkt trouwens volledig niet bij mij, op geen enkele PC die hier staat)

Als ik naast mijn drum zit wik ik werken en programmeren, niet 1000 keer met mijn CF naar de PC lopen omdat ik een andere klank van bassdrum wil met het effect X of zo... Dus mijn nieuwe module zou standaard al een vrij grote bank klanken moeten hebben... + ik wil er mijn eigen samples ook kunnen inladen (vooral commercial stemmen e.d.)

ik ben nog steeds aan het twijfelen... :stupid

Hou die MPC man. Maak gewoon eenmalig een hele uitgebreide geluidsbank met al je drums erin.
Stel het dan zo in dat de MPC die automatisch laad bij aanzetten. Die wordt dus niet opgeslagen op
je memory card maar in het interne flash memory.

Of ben je some een beetje lui :D

Je hebt 128MB ram, 256MB CF card en een pc vol vette sounds?

Waarom spendeer je niet eens een hele week aan het programmeren van je mpc1000 en save je dan alles als autoload zodat ie alles laad als je hem opstart (128MB aan drum samples is wel veel he, kan je lekker switchen van program tijdens je optredens). Je kan zoveel programs loaden als je ram aankan duuuuus ...
Als je zo'n roland bak gaat kopen heb je wel meer sounds bij je, maar het zijn niet die sounds die jij gekozen hebt en ze passen niet samen in je hele set ...

denk dus nog maar even na
:stupid

Hey Sander, heb dat allemaal al gedaan handmatig want ik vind geen PGM maker die werkt voor pc.
De MPC1000 kan maar 24PGM's aan... Ik vind dat persoonlijk wat weinig... (ik werk met bass op pad 1; snare op 2 vandaar dat er ook tussenzitten die ongebruikt blijven maar dan kan ik makkelijk switchen bij het maken van een track naar andere geluiden...)

bedankt voor je reply.. krijg hier trouwens heel wat berichten van mensen die mij aanraden niet aan die MC909 te beginnen en bij de mpc reeks te houden :confused:

Maar dan raad ik je aan om gewoon echt eens op logische wijze je program layout uit te denken. Als je per program (van 64 pads ABCD weet je wel) slechts een viertal sounds laad dan zit je snel aan de limiet. Maar als je ipv van program gewoon van A naar B switcht heb je toch een hele set (16) nieuwe sounds.

Ik stel me vragen mij je roland keuze ...

Origineel geplaatst door drumndaze
bedankt voor je reply.. krijg hier trouwens heel wat berichten van mensen die mij aanraden niet aan die MC909 te beginnen en bij de mpc reeks te houden :confused:

Er zijn een hoop mensen dol op de mpc's terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen dol op de MC-909 terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen dol op de RS7000 terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen die al deze dingen met elkaar vergelijken de ene helft gaat voor dit de andere helft voor dat.
En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan.

Het zijn allemaal mooie apparaten en hebben speciale features die weer net niet op het andere apparaat te vinden is.
Dus er blijft eigenlijk maar 1 logisch antwoord over: Ga zelf eens uitzoeken wat je wil en laat je vooral niet teveel beinvloeden door andere mensen. Iedereen heeft weer een andere aanpak. en hierdoor kiest de 1 juist voor dit terwijl de ander juist voor dat kiest.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Er zijn een hoop mensen dol op de mpc's terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen dol op de MC-909 terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen dol op de RS7000 terwijl andere er weer een hekel aan hebben.
Er zijn een hoop mensen die al deze dingen met elkaar vergelijken de ene helft gaat voor dit de andere helft voor dat.
En zo kan ik nog wel een hele tijd doorgaan.

Het zijn allemaal mooie apparaten en hebben speciale features die weer net niet op het andere apparaat te vinden is.
Dus er blijft eigenlijk maar 1 logisch antwoord over: Ga zelf eens uitzoeken wat je wil en laat je vooral niet teveel beinvloeden door andere mensen. Iedereen heeft weer een andere aanpak. en hierdoor kiest de 1 juist voor dit terwijl de ander juist voor dat kiest.

UGH!!! geheel mee eens altijd maar zeggen dat een apparaat ruk is terwijl ze het gewoon zelf niet door en door kennen schiet niet op,alle apparaten die genoemd zijn zijn erg goed bruikbaar (zou ook niet best wezen anders werden ze niet gemaakt...en verkocht...) wat de rs en de mc betreft daar zitten natuurlijk interne synth sounds in en bij de mc kan je die ook nog eens uitbreiden met een srx module( van de rs weet ik dat niet) dus het is toch wel wat extra's om of een rs of een mc te kopen ipv een mpc...dat zijn alleen maar samples....zoek een winkel op waar je met beide kunt stoeien en probeer wat je zelf het lekkerste en gemakkelijkst vind werken...das de beste oplossing...

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
... laat je vooral niet teveel beinvloeden door andere mensen. Iedereen heeft weer een andere aanpak. en hierdoor kiest de 1 juist voor dit terwijl de ander juist voor dat kiest.

Sorry maar dat is een hopeloze dooddoener. Dit soort argumenten maken dit soort websites zelfs overbodig. :gaap:

Deze kerel heeft een aantal specifieke vragen, en krijgt daar van gebruikers van een of meerdere van de genoemde apparaten antwoorden op. Bovendien heeft ie al een van die apparaten thuis staan en zou de hele verkoop/aankoop enz.. hem IMHO alleen maar meer doen twijfelen. (in de zin van, tjee had ik mn mpc maar rniet verkocht, nu zit ik met deze klote [insert brand] bak)

ook al heeft mijn mpc1000 een aantal kwalijke bugs, ik blijf er bij dat je eigen sounds en enkel je eigen sounds het enige is wat je wil. al de rest gebruik je toch niet, omdat je de selectie niet tijdens je optreden maakt, maar tijdens je voorbereiding.

hey,

ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt?

grtz

"hoop dat je de mpc hebt gehouden... ik heb hem ook en het is een wonderding, ik kom steeds meer into dat ding"

Ik heb nog even een ander vraagje over de MC-909. Is hier ook een synthesizer/workstation-uitvoering van? Of komt zoiets wellicht nog op de markt?

Back