Hardcore kick met Pro 53 VSTi

Ik dacht dat er geen verschil was tussen hard en softsynth naar output toe, beide werken met de wetten van de electriciteit.
Nee; dat werkt niet helemaal op die manier.

Hoe hard ik ook probeer om mijn zelfgemaakte kicks zuiverder en dikker te maken, de kicks van mijn kameraden hun hardware zijn pakke smeriger... terwijl we dezelfde basisrsettings voor een kick hanteren
Het is een beetje kort door de bocht om het op die manier te vergelijken, want dit kan van een heel aantal factoren afhangen. Op het moment dat jij die kicks hoort kan er een hele hoop mee gebeurt zijn, en natuurlijk hangt het van de rest van de mix af.

Hoe een hardware synth werkt intern weet ik niet exact. Alleen zie ik een printplaat en een hoop electronische componenten. Electronische muziek werkt met waveforms die opgewekt zijn door electriciteit. Electriciteit op ons net zelf is dan ook een sinus golf van 50Hz. Daarom dacht ik dat deze werking indentiek was.

Ik ga al lang naar break, hardtek en core feestjes, ik had gehoopt zelf wat te beginne uiteindelijk. Maar ik ben nog veraf om papdikke granatesoep te make :)

Mja, als je een goeie kick hoort van een hardware synth met daar eventueel een distort op van een devastor, klinkt al papdik.
Daarom, ik probeer die zware sounds te maken in synths zoals predator en drumular, met daarna wat bewerking. Tot nu toe bekom ik zeker niet die perfectie van hun kicks. Ik zal wel eens een voorbeeldje poste als ik wat beter stuff heb

het ding is, voor wat underground break & core te maken is een dure hardsynth een grote investering

Back