Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
In 'bekende' platen hoor je dat tegenwoordig ook steeds vaker en ik doe het zelf weleens om het geheel wat op te vullen, maar échte voldoening krijg je natuurlijk pas als je helemaal zelf de ultieme bassdrum hebt weten te maken!Origineel geplaatst door virkaz
je kunt ook gewoon kick van een bekende plaat samplen en die dan gaan layeren bijv...
heb je geen 909 nodig. zo deed ik dat in m'n ft2 tijdperk![]()

Origineel geplaatst door endonyx
dit is nou een typische fruity loops euvel
kan het zoveel als ik wel proberen te eq'en (na de compressor van de kick die de kick onder de 0 db houd)
bv. 4 a 5 db laag erbij draaien en 6 a 8 db mid en midhoog eruit halen en toch blijft het belaberd klinken :S
ben nu al een paar weken met cubase sx aan het experimenteren en het geluid blijft daarin
veeel steviger overeind en je hoort de eq's (zelfde plugins die ik in fruity gebruik van waves en psp)
ineens veel levendiger en strakker te werk gaan... ja hoort ze gewoon werken zeg maar)
gebruiksgemak is wel helemaal topnotch van fruity loopsmaar de sound quality
![]()
Origineel geplaatst door dj.wexx
Waar haal jij zelf je 909 samples doorheen dan, als ik zo vrij mag zijn?![]()
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Vind de Angerfist kicks ook weinig hebben. Qua produceren is t niet mijn ding, maar t zit wel cool inelkaar. Nu idd de klank nog!

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, want het was geen aanval hoor, ik was gewoon nieuwsgierig.Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Dude, hij haalt zn ECHTE 909 kicks door een Sherman en weet ik veel door welke fx bakken ...
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Dude, hij haalt zn ECHTE 909 kicks door een Sherman en weet ik veel door welke fx bakken ...
Nogmaals, iets wat er niet in zit kan je er ook niet uit halen.
Vind de Angerfist kicks ook weinig hebben. Qua produceren is t niet mijn ding, maar t zit wel cool inelkaar. Nu idd de klank nog!

Origineel geplaatst door Kikker
Dude![]()
geil niet zo op catscan steeds, krijg je heus nie sneller een release van bij z'n label...![]()
Origineel geplaatst door dj.wexx
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt, want het was geen aanval hoor, ik was gewoon nieuwsgierig.
Dat is juist het mooie van het Synthforum, dat beginners zoals ik hier ook nog eens kunnen leren van doorgewinterde producers!
En wat is een échte 909 kick?
Of je nou een sample gebruikt of een TR-909 dat maakt dan toch niet uit, een 909 werkt toch niet met synthese of ben ik nou gek? :confused:

Maakt ook niet uit, dat is het manco van internet hè, je weet niet hoe iemand iets nou precies zegt, dus kan het weleens mis gaanOrigineel geplaatst door =XTRECIST=
Xcuze, kon subtieler
Een live kick klinkt lekkerder dan een gesamplede.

Origineel geplaatst door dione
Waves Ultrabass ( zo heet ie toch ? )
Origineel geplaatst door djrazor
Ik denk dat je Waves Maxxbass bedoelt, zo'nplugin trouwens
...maar ja,ik werk met hardware....
Origineel geplaatst door omc
Wat ik me afvraag, als die kicks echt zo slecht klinken van hun waarom komen die platen dan uit? Zijn ze bij de platenmaatschappij minder nauwkeurig dan op Synthforum? Horen we hier dingen die anderen niet horen? Accepteert de platenmaatschappij platte kicks zo makkelijk?
Het komt zo onlogisch over, het klinkt kut maar komt wel uit.
![]()