HipHop beat om uit te checken

Yo niet echt mijn ding, ik mis wat swing en een volle sound, maar dat kan m'n gehoor liggen of aan die iMac speakers :P

verder wel grappig ik begrijp het concpet ga zo door man!

Origineel geplaatst door Javascript
Yo niet echt mijn ding, ik mis wat swing en een volle sound, maar dat kan m'n gehoor liggen of aan die iMac speakers :P

verder wel grappig ik begrijp het concpet ga zo door man!

Nou swingen dat doet ie volgens mij wel......ik denk dat het aan je imac speakertjes ligt, ik heb mn track ook effe beluisterd over de imac van mn vriendin maar die speakers geven geen bass door.....en dan klinkt het inderdaad niet zo als die hoort te klinken ;)

Maar thnx voor het luisteren anyway :biertje:

ik zal thuis wel ff luisteren op wat hifi :)

Vind de snare wat 'plakkerig'... volgens mij kan die iets feller... misschien kan je dat met wat eq al regelen, anders misschien een iets venijniger ding proberen? Of wat zachter een picolo snare uit een HR-16:B erover ofzo...

Verder klinkt 'ie zeker wel lekker!!! :okdan:

kan je wat gear specifics en production techniques verklappen? 8D

misschien rockt het meer als je die beats 8-bit pompt ofzo

Origineel geplaatst door bounce
kan je wat gear specifics en production techniques verklappen? 8D

misschien rockt het meer als je die beats 8-bit pompt ofzo

Ja ik kan wel wat techniques verklappen;

Ik begin met een beat te maken door op de click in te spelen, die vul ik daarna aan met andere percussie en hi hats.
Daarna ga ik van vinyl kijken of ik gepaste samples kan vinden. In dit geval is het eerste volledige loopje wat je hoort van een nr van chanson zanger charles aznavour. Over dat loopje gooi ik een high pass filter en knip hem in 2'en zodat ik ze daarna met een open ruimte in kan spelen en doe er een kleine delay op. Daarna ga ik kijken of ik een gepaste bass kan vinden en in dit geval is die met mn supernova gemaakt. De viool die je erna hoort is van een sample cd met echte violen die je op alle manieren kan inspelen. Af ten toe haal ik een bassdrum of een snaredrum weg om een open ruimte te maken voor in dit geval scratches of raps. Uiteindelijk heb ik aan het eind van de track een trompetstukje van een jazzplaat getrokken en die aan het eind doorgelooped, en het lage geluidje wat je erna hoort dat is dat zelfde trompetgeluidje op 8 bit en laag afgespeeld op de pitch.

De samples zijn vanaf vinyl opgenomen in peak. De compositie is gemaakt in Cubase SX en met de Motu Machfive Sampler (ik gebruik dit op een apple G4). De tafel die gebruikt is is een mackie cr1604, compressor op de bass vanuit de supernova is een behringer composer. Mijn geluidskaart is een Edirol DA2496. Masterklavier voor het inspelen is een yamaha CS1x. Ik heb geen monitoren maar wel B & W DM110i boxen.

Dat is de keuken met de chef :)

Back