samples in je rs7000 gooien

bastardsunited

criticus maximus
Dag mensen, ik ben (net als jullie waarschijnlijk) altijd aan het denken hoe mijn studiootje efficienter kan worden. Al een tijdje loop ik tegen het transferen van samples aan.

Nou ben ik benieuwd hoe iedereen het liefst en het snelst zijn of haar samples in de rs7000 zet, via smart media, via de sample optie of via scsi etc etc en wat zijn de voordelen?

Hoe je het ook doet, je kunt geen hele samplebanken tegelijk in de RS laden. Ze moeten echt 1 voor 1... Dat vind ik een groot nadeel van de RS.

Inderdaad! het is ronduit schandalig dat het niet kan! Het is het grootste ongemak van het ding. Zelf gebruik ik vooral drumhits, en die laad ik vanaf smartcard 1 voor 1 in. Wanneer ik een aantal drumkits heb gemaakt, save ik de gehele pattern (die verder leeg is) naar smartcard. Zodat ik de volgende keer meteen aan de slag kan met die lege pattern.
Een ander nadeel is dat ik nog niet uitgevonden heb om samples in andere patterns te kunnen gebruiken... ook een klein hekelpunt.

Ik heb scsi niet uitgetest, maar is hoogstwaarschijnelijk trager. Samplen via de analoogin of digitaal in, kan sneller zijn (vooral met grote samples), maar kost per definitie meer werk. Ik zou zeggen dat smartcard de snelste en makkelijkste manier is om samples over te zetten.

interessant, ik zat zelf namelijk te denken aan een scsi schijf met veel samples erop. In theorie leek me dat sneller.

Wat dat samplen in pattern betreft. Die kun je op local of common zetten, als je een sample inlaad als common dan kun je hem in elke nieuwe pattern oproepen. en anders kun je gewoon de desbtreffende track met sample copieren naar een nieuwe pattern.

Origineel geplaatst door Arv
Hoe je het ook doet, je kunt geen hele samplebanken tegelijk in de RS laden. Ze moeten echt 1 voor 1... Dat vind ik een groot nadeel van de RS.

Er is ook nog geen software dat samplebanken in axK formaat kan saven... :(

Ik doe ook alles via smartmedia, mijn ervaring is dat die kaartjes niet veel kunnen hebben... Zo ben ik in april alle .r2a bestanden van 2004 kwijtgeraakt (niet gebackupt :stupid), ligt dit nou aan mij of hebben meer mensen hier last van? Verder heb ik begrepen dat SCSI ook niet echt ideaal schijnt te werken icm de rs, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd, dus kan ik er verder niks zinnigs over zeggen.

Origineel geplaatst door djrazor
Ik doe ook alles via smartmedia, mijn ervaring is dat die kaartjes niet veel kunnen hebben... Zo ben ik in april alle .r2a bestanden van 2004 kwijtgeraakt (niet gebackupt :stupid), ligt dit nou aan mij of hebben meer mensen hier last van? Verder heb ik begrepen dat SCSI ook niet echt ideaal schijnt te werken icm de rs, maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd, dus kan ik er verder niks zinnigs over zeggen.

Yup wel es met mn vette vingers gewoon op de leeskant van het SMkaartje gepakt...
Foute boel dus...

Daarom: maak ALTIJD een back-up van je samples (desnoods op cd) en zorg dat je genoeg SmartMedia-kaartjes hebt; die kleinere 8,16,32 MB dingen kosten geen drol meer!

Ik wil via scsi de RS7000 rechtstreeks aan mijn pc hangen, om zo samples in te laden. Kun je dan gewoon de HD van de pc uitlezen via de RS of is dit niet mogelijk?

Back