HiFi Amp of Monitor Amp

Javascript

Amsterdam West
Hey,

Ik ga deze week de Spirits Absolute 2 halen (passief). Ik heb een HiFi eindversterker van Sony een ES serie. Nu weet ik dat er ook speciale versterkers zijn voor passieve monitoren. Maar maakt dat veel verschil? Is de techniek in beide niet gewoon hetzelfde? Wat zou goed het verschil kunenn zijn tussen deze 2 apparaten die de dezelfde functionaliteiten leveren?

Ik wil dus weten of het echt van 'belang' is om speciale versterker te kopen

ik heb ook de absolute 2's, en heb eerst 3 jaar gewerkt met een Sharp stereotoren, sinds een half jaar met een Samson servo 170. Ietsje verschil, maar niet veel vind ik. Toch zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen en iets vergelijkbaars kopen. Combinatie samson servo 170 en absolute's komt veel voor.

Ik heb de absolute 2's van een vriend eens aan m'n hi-fi amp mogen hangen, en dat klonk vreeeeselijk goed. Niks mis mee hoor, ik heb zeker geen "speciale" amp nodig. Dus als je tevreden bent met de ES, houden zo! (tip: zorg wel dat je ze kan bi-wiren, een wereld van verschil...)

Heb hier ook alleen mijn Passive monitors aan mijn HIFI amp hangen, aan mijn Yamaha DTS versterker.. klinkt echt goed!

Misschien dat ik wel een samson ga halen, want vind het erg zonde om mijn DTS eindversterker alleen voor 2 monitors te gebruiken.. :)

Lijkt me idd geen probleem, maar heb een beetje 't vermoeden dat een HiFi-amp het geluid iets meer zal "kleuren" net als in 't geval van HiFi-boxen.

Maar correct meif I'm wrong..

Ik heb een kool knopje op mijn HIFI amp zitten.. diees kewl! :D

"DIRECT"

Klaaaakkk!!! en mijn EQ is omzeild! ;)

Hier nog leuker: mijn amp heeft maar twee knoppen: volume en source... :D

(Densen beat b-100, klinkt zuiver zuiverder zuiverst!)

:D HA! Dan wín ik! Mijn versterker heeft ook nog een platenspeler, dubbelcassettedeck en een radio!!

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D HA! Dan wín ik! Mijn versterker heeft ook nog een platenspeler, dubbelcassettedeck en een radio!!

Wooooow :{

(tip: zorg wel dat je ze kan bi-wiren, een wereld van verschil...)

kan iemand me dit ff uitleggen?

Ik heb wel 2x2 speaker out op m'n eindtrap, zoiets?

Origineel geplaatst door Eclectus
Hier nog leuker: mijn amp heeft maar twee knoppen: volume en source... :D
Hoe zet je hem dan aan? :confused:

Ik heb ook zo'n 'source direct' knopje op m'n ouwe Sony versterker zitten. Ik heb ook overwogen deze versterker voor monitoring te gebruiken, maar ik snap niet helemaal hoe dat moet gaan werken in de praktijk. Zodra ik dat knoppie indruk, dan klinkt alles echt heel droog over m'n (nu nog) hi-fi speakers (het klinkt nergens naar :D ). Zoals verwacht zit er dan totaal geen mooi hoog/laag meer in het geluid. Stel, ik ga aan de gang met een track, en ga flink met de EQ aan de gang om alles weer fris, fruitig en bassy te laten klinken...dan zou dat toch betekenen zodra ik de versterker weer op 'normaal' zet, dat ik dan m'n speakers over de zeik gaan omdat de treble/bass van m'n versterker daar ook nog weer eens bij gaan komen?

Ik weet haast wel zeker dat ik ergens een denkfout maak, want ik weet dat meer mensen passieve monitors gebruiken met een gewone amp die op source direct staat. Ik vraag me alleen af hoe dit in de praktijk werkt. Ik neem aan dat het slappe 'source direct' geluid net zo slap klinkt op hi-fi speakers als op echte passieve monitors, of ga ik hier de fout in? Het lijkt me lastig monitoren zo.

Sorry als ik nu hele domme dingen heb gezegt, maar ik heb geen ervaring met (het gebruik van) monitors. Wat tips zijn zeeeeer welkom :)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Ik heb een kool knopje op mijn HIFI amp zitten.. diees kewl! :D

"DIRECT"

Klaaaakkk!!! en mijn EQ is omzeild! ;)

Heb dit weekend m'n (hifi) versterker in m'n dj booth verruild voor een "professionele" 19" 2x100W monitor amp. Wereld van verschil hoor (ondanks de source direct knop op m'n hifi versterker). Het klinkt nu veel strakker en meer sprankelend.
Als monitors gebruik ik Tannoy hifi speakers.

in m'n studio heb ik gelukkig actieve monitors ;)

Precies wat LoFiye zegt, zoiets had ik ook in gedachten. Is er iemand die een goede verklaring daarvoor heeft?

Waarom de Spirit absolute 2.??? IS wel een beetje verouderd.. Ik heb zelf wel dan de Absolute One..(wil ook graag nieuwe) Naar mijn idee betere klank dan de 2... Maar er zijn tegenwoordig zoveel mooie actieve op de markt.. Neem een cd mee die je zelf goed kan en ga eens luisteren bij de muziekwinkel.. Ik zou de 2 nooit kopen.. Ik was blij dat ik er vanaf was.. De one's zijn nog beter..

Crown

Crown

Origineel geplaatst door sten
Het klinkt nu veel strakker en meer sprankelend.

Ik stel voor dat je deze versterker eens probeert :

http://www.crownaudio.com/amp_htm/d.htm

Dit is dé versterker die om het even welke passieve nearfield monitors nodig hebben.
Het enige minpunt is dat hij flink wat duiten kost en nauwelijks 2de hands te vinden is. Das ook logisch
want iemand die een van deze versterkers bezit zal niet snel overwegen om die te verkopen.
Dit soort amps overleven de eigenaar en zijn algemeen gekend als een wereld-standaard.
Hang hier een setje passieve Genelecs aan en je hoeft je niet meer ongerust te maken voor heelwat jaren.
Zelfs als je stopt met muziek maken blijft dit een excellent setje voor de huiskamer.

Andere aanraders :

Crest
Lab Gruppen
Nikko
QSC

hmmm vaag er zijn wel heel veel mensen die het wel goed vonden. Ik kan de spirits 2 krijgen voor 175 euro, dat is echt niks. En mijn Budget is ook niet echt hoog ofzo :)

ooooooh

ooooooh

Origineel geplaatst door Javascript
En mijn Budget is ook niet echt hoog ofzo :)

Deze is het einde ! Zéééééér duur. Onbetaalbaar maar oooooooo zo goed !

Attachments

• mac amp petit.jpg
    mac amp petit.jpg
    161,9 KB · Bekeken: 144
Re: Crown

Re: Crown

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik stel voor dat je deze versterker eens probeert :

http://www.crownaudio.com/amp_htm/d.htm

Dit is dé versterker die om het even welke passieve nearfield monitors nodig hebben.
Het enige minpunt is dat hij flink wat duiten kost en nauwelijks 2de hands te vinden is. Das ook logisch
want iemand die een van deze versterkers bezit zal niet snel overwegen om die te verkopen.
Dit soort amps overleven de eigenaar en zijn algemeen gekend als een wereld-standaard.
Hang hier een setje passieve Genelecs aan en je hoeft je niet meer ongerust te maken voor heelwat jaren.
Zelfs als je stopt met muziek maken blijft dit een excellent setje voor de huiskamer.

Andere aanraders :

Crest
Lab Gruppen
Nikko
QSC

ik geloof dat ik deze ziekte ook heb ..
wat ik heb gelezen over versterking van passieve nearfields
is dat je versterker toch redelijk wat uitmaakt zeker ook qua optimale belasting van de speakers

bij die alesis en samson dingen werden de speakers van bijv. ns10m's opgeblazen bij hoog niveau terwijl bij een goede versterker dat nog harder kon zonder over zijn nek te gaan ..

ik zit dus ook in dat segment te zoeken van crown, qsc maar goedkoop is het niet
heb me oog laten vallen op een passieve systeem met bijpassende versterker
ik ga nog maar eens informeren bij importeur of ie nog een demo setje heeft staan ..

Back