De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Alexander
Das nou toevallig! Hahaha! Ik had al het donkerbruine vermoeden dat de holmaatjes erachter zaten..

Kun je je vriendje even opbellen en zeggen dat die zijn html gimmicks voor de computerklas mag bewaren en mij er niet mee lastig moet vallen, dank je!

Ik praat alleen over leuke dingen met vriendje 6.. dus je zal het hem zelf even moeten vertellen vrees ik..

Origineel geplaatst door fuse
Waar niemand eigenlijk op zit te wachten. Op een paar trieste figuren na dan.

Echt ik hoef niets meer te zeggen. Je beschrijft jezelf al prima. 8o)

Gewoon gezellig meedoen, dingen leren, koopjes scoren of mensen proberen te helpen.
En ach ja ik ben ook niet te beroerd om wat tijd en moeite in het duidelijk uitleggen te steken. [/B]

Ja mensen helpen is inderdaad leuk. Maar goed, in deze thread ben je duidelijk iets anders aan het doen, de moraalridder spelen ofzo.....ik weet het nog niet precies. Je haalt zelf evengoed uit naar mensen dus de term "what comes around goes around" is nogal aan de orde.

Wat misschien een goede tip is is die ananas uit je kont trekken en je niet zo druk te maken (en let weer even op he, dit is als grap bedoeld, voor je je psychiater meteen gaat bellen). Niet elke thread hier of SF is supernuttig of extreem correct. Daar is het een forum voor, daar worden ook meningen geuit. Als je daar niet mee kunt leven heb je een probleem.

Als het je echt teveel wordt dan lees je gewoon deze thread niet meer en hou je het bij andere, voor jou wel nuttige threads. Want als je dit al "haat zaaien" noemt dan moet je maar een moeilijk leven hebben.

Als iemand op straat een andere een mietje noemt, bel je dan ook meteen de politie?

:erm: zou 't nog lang gaan duren dat slotje..?

Jeez'

Begin met het schillen van de aardappelen. Snij ze in plakjes van minimaal 1 cm dik en snij de plakjes tenslotte in frietstaafjes van 1 cm vierkant. Frietjes goed drogen in keukenpapier of een schone handdoek.

Nota: je kan de frietstaafjes enkele minuten in koud water leggen. Hierdoor komt een groot deel van het zetmeel vrij en de frietjes zullen er krokanter door worden.

Verwarm het vet of de olie in de frietpan tot 160°C. Doe een handvol aardappelen in de pan: zeker niet te veel frietjes ineens want dan koelt het vet te snel af. Enkele minuten laten bakken (4-8 minuten, afhankelijk van de hoeveelheid en het soort aardappelen), regelmatig schudden om te voorkomen dat ze aan elkaar gaan plakken. Leg een stuk keukenpapier in een kom en laat de voorgebakken frieten erin uitzweten en afkoelen gedurende minstens een 1/2 uur.

Tenslotte het vet opwarmen tot 190°C en de friet nog enkele minuten bakken tot ze goudkleurig zijn. Op deze manier worden de frieten krokant aan de buitenkant en 'mals' aan de binnenkant, zoals het hoort!

Opdienen met een beetje zout en eventueel wat mayonnaise.

Origineel geplaatst door 6 trak
herstel: Jeuz

:D Sssja.. je kan ook niet veel verwachten van een Zeeuw die via Brabant uiteindelijk in Limburg beland is, he?!

8o) en ja, ik heb 't over mezelf.

Origineel geplaatst door trash
Tenslotte het vet opwarmen tot 190°C en de friet nog enkele minuten bakken tot ze goudkleurig zijn. Op deze manier worden de frieten krokant aan de buitenkant en 'mals' aan de
binnenkant, zoals het hoort!

Zeg trash,

Hoe zit dat nu precies met dat "voorbakken" ?
Ik doe dat nooit omdat ik dat te omslachtig vind.
Maar weet wel dat het echt hoort.

Maar wat win je er nu mee?
Door die friet helemaal koud te laten worden enz. enz.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Zeg trash,

Hoe zit dat nu precies met dat "voorbakken" ?
Ik doe dat nooit omdat ik dat te omslachtig vind.
Maar weet wel dat het echt hoort.

Maar wat win je er nu mee?
Door die friet helemaal koud te laten worden enz. enz.

Voorbakken, daar vraag je me wat.
Zelf doe ik dat ook nooit, gewoon iets langer laten garen.
Mischien heeft het iets te maken met het afschrikken van het zetmeel, waardoor er niet zoveel vet opgezogen word in de frieten zelf.
Maar als men gewoon olie gebruikt i.p.v vet nemen de frieten ook minder vetten op.
Dus dat voorbakken is mischien een vindsel om langer van het bak proces te kunnen genieten.

Origineel geplaatst door Acidfever
Niet elke thread hier of SF is supernuttig of extreem correct. Daar is het een forum voor, daar worden ook meningen geuit.
Dus jij vindt het volkomen normaal dat er opzettelijk mensen beledigd worden en schaart dat onder de noemer je mening uiten?
Sorry hoor, maar het verschil tussen "trance is kutmuziek" of "trance is voor leeghoofden" lijkt me toch wel duidelijk. Om maar te zwijgen van stigmatiserende uitspraken als "trancenicht".
Hoe kun je in hemelsnaam dit wanstaltig gedrag verdedigen.

@Trash, maak je ook je eigen frikandellen?

Haal ze er even uit, zal zo even een foto posten.
P20_Frites_web.jpg

Origineel geplaatst door trash
Maar als men gewoon olie gebruikt i.p.v vet nemen de frieten ook minder vetten op.

Dat wist ik ook niet.
Ik gebruik altijd frietvet.
Gebruik jij gewoon zonnebloemolie ofzo?

Weet je wat ik me ook al een tijdje afvraag?

Wat er gebeurt als je gewoon een biefstuk in de frietpan gooit.
Iemand ervaring mee?

:) Ziet er goed uit, Trash!

Jij mag op de volgende Synthforum-meeting de catering verzorgen!!

:{ MITS de friet in een puntzak geserveerd wordt!

Hoewel, in een Engelse krant heeft ook wel wat... :dubbel:

Origineel geplaatst door Alexander
Nooit gedacht dat je weddenschappen over mij onder leuk verstaat, maar ja ik verbaas me wel vaker over jou fratsen!
Ik heb de boel in ieder geval gemeld en hopelijk hoef ik dat niet meer verder toe te lichten aan jou... ga lekker iemand anders zieken en grow up!

Over jou ben ik minder verbaasd, nog steeds even irritant als een half jaartje geleden.

En humor is aan jou ook al niet besteed..ach en wee, wat groeit de jeugd toch langzaam tegenwoordig..=(

Wel fijn dat je nog steeds hapt trouwens, dat geeft weer inspiratie voor nieuwe fratsen!! ;)

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Dat wist ik ook niet.
Ik gebruik altijd frietvet.
Gebruik jij gewoon zonnebloemolie ofzo?

Ja gewoon zonnebloem of slaolie, dan krijg je lekkere droog gebakken frieten.

Origineel geplaatst door Zoidsity
:) Ziet er goed uit, Trash!

Jij mag op de volgende Synthforum-meeting de catering verzorgen!!

:{ MITS de friet in een puntzak geserveerd wordt!

Hoewel, in een Engelse krant heeft ook wel wat... :dubbel:

Ja, maar dan eet je de inkt mee op :)
Die oude geruite puntzakken, met dan een dikke klodder goede mayo, niet van die remia tuftoelie.
Maar van die lekkere zurige.

IGP1795sm.jpg

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back