De grote Producers thread:

justin

Shauna
Ik ben van mening dat er hier op het forum meer onderling info. moet worden uitgewisseld mbt. vragen/info./advies op het gebied van producen van tracks. Ik denk dat er meerdere mensen zijn die met vragen zitten over compositie,arrangement,tracks,theorie,mixen etc..

Het lijkt me leuk dat wanneer mensen bepaalde vragen hebben deze ook daadwerkelijk beantwoord kunnen worden of advies zou kunnen worden gegeven,productie geheimen hou je maar lekker voor jezelf. Doel van deze thread is om toch wat meer inzicht in bepaalde dingen te krijgen en om mensen verder op weg te helpen. Vooral handig op momenten wanneer je vast loopt en het gevoel hebt dat je niet verder kan komen.

Handigheidjes of advies is natuurlijk erg leuk,geheimen hoef je hier niet te vermelden.

Gerichte vragen aub. Bijv.hoe bouw ik een vette bassdrum voldoet niet!

Vraag.

Wat maakt een arrangement interessant,stabiel en krachtig. Is een sterke arrangement van grote invloed of een track staat of valt,wat is jullie mening hierover. Hoe kan het eigelijk dat arrangeren toch een vrij moeilijk onderdeel is in het maken van tracks. Zoals men weet worden er vrij veel tracks,loops,schetsjes,stukjes muziek gepost op het forum. Vaak is het het arrangement waar mensen door de mand vallen of men weet uberhaupt niet van x aantal loopjes een redelijk en basic arrangement te bouwen,uitzondering daar gelaten.

Waarom is het toch dat arrangeren vaak het moeilijkste onderdeel van de track is,los van of de drumsound wel goed is of mijn track wel redelijk is uitgemixt etc..

Arrangeren behoort volgens mij bij componeren en niet onder het kopje "producen".
En er zijn echt al vele threads over deze onderwerpen...

En bij de "grote producers thread" denk ik meer aan mensen, bv Trevor Horn.

My 2 cents.

goed initiatief, deze thread:biertje:

zelf merk ik dat arrangeren moeilijk is doordat je eerst met loopjes werkt. Aangezien je zelf alle ingredienten van je muziekstuk al kent leg je de link bij overgangen makkelijker dan een frisse luisteraar. Ik moet me er toe zetten steeds mijn muziekje te luisteren alsof het de eerste keer is dat ik hem hoor. Het gevaarlijke van met loopjes werken is ook dat je steeds dingen gaat bedenken die bij het loopje passen, maar daarmee vergeet je de ontwikkeling van bepaalde sounds/ritmes. Als je zo'n loopje in de sequencer hebt staan kan je natuurlijk de sound laten ontwikkelen door aan wat knoppen te draaien, maar de melodische ontwikkeling blijft dan achterwege. als je bij het beginnen van een track al een soort opbouw maakt, laat je dingen die er bij moeten met die opbouw mee gaan, waardoor het meer een verhaal wordt. wat ik ook gevaarlijk vind is vanuit een bepaalde routine werken: opbouwtje, beat erbij, los gaan, break, brug, break, los gaan, einde. dan ga je daar naartoe zitten werken, terwijl de muziek misschien om iets heel anders vraagt.

ben benieuwd wat voor tips er nog komen

echt grote producers die verspillen geen energie aan een zogenaamd geheimen onthullende thread, maar gebruiken die om te experimenteren en nog meer te experimenteren.

USAmoselZ.JPG

Back