De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

MIDIoot

Inactief lid!
Ik heb gemerkt dat er op dit forum nogal wat trance-haters zitten. Vooral Tiësto is geen populair figuur hier.
Nu heeft natuurlijk iedereen recht op z'n eigen mening en muzieksmaak.
Maar nu wil het wel eens voorkomen dat een interresante thread wordt bevuild door mensen die het niet onder stoelen of banken steken dat ze geen trance-liefhebber zijn.

Dus daarom hier een speciale thread voor al jullie frustratie.
Vertel hier waarom trance zo'n waardeloze muziek is en waarom het afgeschaft zou mogen worden.
Natuurlijk mogen de trance-liefhebbers zich verdedigen, maar probeer het wel beschaafd te houden.
Dus zeik alleen muziek af maar geen mensen.
succes! :biertje:

O jee ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat deze tread wordt gesloten :D

maar eh, ik ben dus anti-trance waarom? het is een uitgemolken concept, steeds dezelfde deuntjes (tiesto dan), altijd weer die saws :Z :gaap: veel te veel reverb altijd,...ach...

maar goed, eindelijk een tread waar erover kan worden gesproken :D

Ik haat trance niet. Ik kan t maar weinig waarderen.

Ik vind dat er niet zoveel 'buiten de lijntjes gekleurd wordt'. Dat vind ik jammer, het lijkt voor mij wel alsof trance een beetje stilstaat.

Ik hoop dat trance een keer vernieuwend wordt. Dan zou ik t gaan waarderen.

Dus als je deze argumenten kan verwerpen bewijs t dan maar. :)

Interessante thread overigens

Een aantal nummers vind ik goed, de rest minder tot slecht.

Vroegah was allus bétah!!

ik ben een die-hard techno-knakker ik wil iets horen wat ik nog nooit eerder heb gehoord. de trance van vroeger was wel lollig maar het wordt teveel gemaakt met het idee van: "zo hoort 't te klinken...." en dan dat zogenaamd euforische element....there is a god....give me love....i need love....there can only be one....:r
maar ieder z'n ding hoor, ik zal je niet minder aardig vinden als je van trance houdt...:okdan:

ik vind r & b kutmuziek

Ik vind vooral de mensen stom die van Trance houden.

En de hele cultuur eromheen.

Het is gewoon voor mensen die geen fantasie hebben.

Trance is muziek voor boerelullen en hoeren!

Fuck Trance, Trance is DOM.

R&B is ook dom.

Eigenlijk is alles dom.

Ik ben een misantroop.

Tja kijk, er zijn een heleboel muziekstijlen die ik lelijk vind (waaronder trance en r&b), ja zelfs waar ik misselijk van word als ik ze hoor. Soms doet het ook pijn aan de oren (emotioneel dan, zal ik maar zeggen).

Maar wie verplicht je om naar muziek te luisteren die je niet goed vind? Misschien iemand die zijn/haar walkman te luid zet op de trein, maar dat zijn uitzonderingen (alhoewel, ik heb er hoe langer hoe meer last van).

Ik luister dus enkel en alleen naar muziek die ik graag hoor. Ik sta wel open voor iets: als een collega-dj me vraagt zijn techno set effe te beluisteren zal ik dat doen, maar van zodra ik het niet mooi vind geef ik er de brui aan. Dat zeg ik die persoon dan ook; 't is mijn stijl niet, en dat moeten ze maar begrijpen.

Als ze nu Tiësto en / of andere commerciële cr*p nu wel of niet op de radio draaien, zal ik daarvoor mijn slaap niet laten. Ik luister zowieso nooit naar de radio omdat het toch nooit ofte nimmer mijn stijl is.

Dus aan alle mensen: laten we de vrede bewaren en iedereen in zijn waarde laten -> iedereen heeft zijn eigen smaak (gelukkig maar) en als iemand nu van trance of wat anders houdt is daar niks mis mee --- Zolang men er mij maar niet mee lastig valt :D .

Da's grappig, ik ben geen trance hater, maar ook zeker geen liefhebber.

Daarom dat ik geprobeerd heb een trance nummer te maken... en dat is lang niet zo makkelijk als ik eerst dacht.

In mijn optiek is trance echt geen domme muziek, op melodieus gebied scoort trance hoog
En dat mag best wel, tís alleen wel zo dat trance erg uitgemolken is en er wel erg veel van het zelfde te vinden is, maar dat is in alle stijlen zo volgens mij. Dus.. laten we trance vernieuwen.

:)

in twee woorden: valse emotie.

Ik kan me één van mijn dj sets in Duitsland herinneren, waarbij een jongen uit het publiek naar me toe kwam en me vanwege het taal verschil probeerde duidelijk te maken dat hij trance wou horen door in 4/4 op zijn maag te stompen, boem-boem-boem-boem: hij wou muziek in z'n maag voelen, en niet in z'n hart of z'n verstand. Trance is voor de maag, als eten, om te consumeren, hap-slik-weg, dom; veel andere muziek doet meer met me, het gaat via m'n brein naar m'n hart. Noem me elitair, zo U blieft, maar zo zie ik het.

En dan nog niet te spreken over de figuren die zich met trance associëren... Brulapen, domme lui, mannen van het jaar nul...

Origineel geplaatst door smackos
[

Ik ben een misantroop. [/B]

Jan Wolkers gelezen? "A man who puts salt in a sugarbowl is a misanthrope....."

Maar goed: ik vind trance de meest futloze, inspiratiearme en commerciele vorm van lawaai produceren............... zo? :doei:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Steven V
Dus aan alle mensen: laten we de vrede bewaren en iedereen in zijn waarde laten .

[Zoidy plinkt een traan weg] De WARE Trance-gedachte!! Hulde! :halleluja

:DHihihi

Daarom dat ik geprobeerd heb een trance nummer te maken... en dat is lang niet zo makkelijk als ik eerst dacht.

Een vriend van mij luistert commerciële trance (en hardcore, hardhouse en gabber). Ik heb voor hem een nummer gemaakt:
Ik had binnen 30 sec een melodietje in elkaar gezet wat hij eigenlijk al te ingewikkeld vond voor het 'genre'. Daarna heb ik het nummer even snel afgemaakt. En er zijn nu al meerdere commerciële trance liefhebbers geweest die het prachtig vonden! Oersimpel!

Er is trouwens ook een (nieuwe?) trance stroming, die ik beschouw als GOEDE trance. Daarmee bedoel ik James Holden en Underworld, mocht ik verder niet zo bekend zijn in het genre. Het heeft nog wel het trance gevoel, maar heeft een wat meer eigen geluid door dat er samples, beats en synths worden gebruikt die niet standaard zijn. Zijn er hier mensen die begrijpen waar ik het over heb en die nog andere dj's/projecten/weet ik veels kennen in deze categorie?

Anti Trance ??

Nou dit is een SYNTH forum en als hier dan continu Trance wordt geassocieerd met synths en Trance-tracks gepost wordt door iedereen met een four to the floor en detunede lead ipv het feit dat je met SYNTHS vele soorten muziek en geluiden kan maken...
...jammer...

Oh ja en Triesto in zn clips zien uitsloven en Ferry Korsten op een kinderfuif (TMF-awards) met 3 gitaren is al genoeg reden om die hele farce genaamd Trens uit te :r ...

[Peace! Ieder zijn ding !
;) :) ]

Origineel geplaatst door Zoidsity
[Zoidy plinkt een traan weg] De WARE Trance-gedachte!! Hulde! :halleluja

:DHihihi

Hehehe... Dat wist ik niet. Toch maar even vlug zeggen wat ik van dat soort muziek vind: waardeloos. Kort genoeg? :)

Ik hou wel van trens, maar niet van trens alleen! :)
Een aantal kritieken kan ik desondanks eigenlijk best verstaan.
En ja, het is comercieel en opgefokt en zo...
soms zou ik best willen trance maken en lukt het me niet. Maar uiteindelijk is de reden
daarvoor best eenvoudig. je moet niet willen maken wat een ander maakt... je moet willen
maken wat uit jezelf komt.
(dat en het feit dat ik nog steeds een keiharde beginner ben :D )

waar is de tijd... 1992-1993-1994: trance avant la lettre. zaten hele maffe dingen in.
En inderdaad, zeer jammer, maar van de goeie dingen van toen proef je nu helaas niets meer...
(of het zijn slappe remakes)

De toon in trance is idd altijd uplifting. soms echt overdreven. soms naar mijn eigen gevoel soms ook leuk.

Ik kan er hier niet zo veel zinvols meer over zeggen dan ik tot nu toe deed, behalve dat idd
hetgeen je er van op de radio hoort soms inderdaad "meer van hetzelfde" is.
niet angstaanjagend origineel dus.

Maar ja, ook een stuk van de trance belandde gewoon bij de "janten-cultuur" zoals een onbekende
mij ooit eens zei. Je kent ze wel, de johnny's en marina's met verlaagd golfje die luisteren naar
goedkope hardcore (no offense) en trance en die liefst zo veel mogelijk bassen in de wereld sturen
en vervolgens de meest diepzinnige discussies voeren over waarom dat afgewezen goal nu eigenlijk
moest toegelaten worden...

(we mochten toch hier onze gal spuwen he? ;) :engel: )

maar goed, zo'n mensen vind je overal, en die mensen zijn daarom niet slecht of zo :)

anyway, ik zal het hierbij houden :biertje:

Ben het met mijn waarde zuider-buur Cloudy eens: het (meerendeel) van 't spul dat op de radio/tMf/Mtv/theBox/etc. de Ether in geslingerd wordt is nogal.. goedkoop, meer van 't zelfde, blabla.
'k Krijg er altijd een beetje een MagiX MusiCMakeR-gevoel bij: bestaande loopjes aan elkaar plakken, ff schudden en hup de hitparade in!

Ach ja,.. er zijn ZELFS NU nog ook wel aardige plaatjes bij, vinnik.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back