Origineel geplaatst door Chinetti
Weet je, eigenlijk intresseert het me geen moer wat mensen die niet van Trance houden van trance denken. Dat lijkt me duidelijk. Ik zou wel 's willen weten wat een Trance liefhebber beweegt, zowel qua muziek als qua dagelijks leven. Ik geef toe, ik zit barstensvol vooroordelen (zwarte volkswagentjes golf met spoilertjes op de ruitenwisser en een chrome formule 1 tankdop, Yorin the Movement, meisjes die zich bij de eerste zonnestralen verkleden als hoertjes, Roland JP, dronken op de trein naar amsterdam tijdens de bouwvak, afhaal chinees, bange bejaarden bij het oversteken, schreeuwen op openbare plekken, Acces Virus, LPF-stemmers, frietje stoofvlees met mayonaise, SBS6 actie nieuws, Swatooths, Seats and Sofa's, jaren '50 huurwoning, Marlboro Light, Giorgio Armani, voorschieten bij de rij van Easy Jet, Arjen Robben , Piet's Weerbericht, Bacardi Breezers, reverb, sportschool, Lloret de mar, etc), maar hoe zit het nu werkelijk?
Schitterend getypeerd van je! Heel erg lachen, maar het gekke is eigenlijk dat iedereen aan Lloret, Salou, Breezer en Nickelson-jassen denkt als het over trance gaat, terwijl ik dat er helemaal niet mee associeer... Ook hier in deze thread merk ik eigenlijk dat niemand echt waar we het over hebben; ik wil niet meteen een pseudo-filosofische discussie starten, maar het is zo moeilijk om elkaar te begrijpen als de terminologie die we gebruiken altijd gebrekkig blijft.
Voor mij is trance: eerste Magik-cd's (van TIESTO ja, gvd!), Way out West, PvD (vroeger dan), Vincent de Moor. Dat heeft dus geen klote te maken met de Poco Loco Gang, Klubbheads (wat een geitenbekken!), Johan Gielen, ATB, enzovoort. Jammer dat veel mensen denken dat als er een jonegn uit 3 havo op TMF zegt dat ie van Trens en R&B houdt, dat ie dan eigenlijk bedoelt dat hij de afwisseling op TMF zo waardeert; voor deze uilensmoel is met je Smirnoff Ice in buurthuis het kraaiennest uit je dak gaan op DJ Jose & G-Spott naar een trens-party gaan!
Kortom, er is trens en er is trance...
En btw: ook voor andere muziekstromingen zijn er leuke typeringen te maken, denk aan TECHNO, tegenwoordig ook verdomd populair: je loopt nog geen meter of je struikelt over de Dave Clarke - Chris Liebing - Steve Rachmad - Bart Skills - flyers. Lekker naar een party gaan; haal murder was the bass maar weer uit de kast, en haal de hippe meiden van het Amsterdamse Corps er weer bij. Koop een kek T-shirt met een maffe opdruk ('70). Vergeet ook de lifestyle-krakers niet, kunnen ze lekker stickers plakken met grappige linksige teksten of plaatjes, liefst met een sneer naar Bush. Verplichte kost: ex-alto's met rasta die opeens verslingers zijn geraakt aan techno, kunenn ze lekker drugs gerbuiken...
ik hoop dat dit laatste stukje een beetje overkwam, waarschijnlijk wel voor mensen die een beetje in de Techno-scene zitten, een scene die zoals alle andere steeds meer een parodie op zichzelf dreigt te worden...