De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Trens is gewoon kindermuziek [geworden], als je boven je 25e nog van Trance houdt, heb je het niet begrepen denk ik...
Ik bedoel dan zou je van iemand verwachten dat ie muzikaal wat verder kijkt dan zn Superstring lang is :D

... sprak de man met de JP-8000 op z'n studeerkamer :D
Heb je wel een stukje ducktape geplakt over het 'Supersaw' knopje? Je mocht er eens per ongeluk op drukken!

Maar serieus, waarom moet altijd alles 'verantwoord' zijn, zoals 'goede smaak' verplicht schijnt te moeten zijn als je 25+ (?) bent? Ieder z'n meug hoor.
Ik ben, in ieder geval, altijd weer blij dat er geen 'smaakpolitie' bestaat... :smeris:
Vergeet niet: dat zou in een boel andere gevallen óók slecht uitvallen.

Origineel geplaatst door Hanz
... sprak de man met de JP-8000 op z'n studeerkamer :D
B]

Aha!

:o:

Haha

Ja EN ik heb Backstreet Boys en Britney Spears en N Sync in mijn mp3 jukebox...:dubbel:

Origineel geplaatst door Fokov
Echt niet! Een zeppelin zit vol met waterstof en is dus hoog explosief!

Vroeger wel, nu gebruikt men helium, wat inert is (tja edelgas) en bijgevolg dus niet brand.

Welke gek het ooit in z'n hoofd haalde om H2 te gaan gebruiken... Van een gekke geleerde gesproken.

Dit is volgens mij een zinloze thread. Het gaat over smaak en daar valt nu eenmaal niet over te discussiëren. Je kan dan net zo goed de
anti-jazzthread,
anti-barokthread,
anti R&B-thread,
anti-discothread,
anti-funkthread,
anti-Berlinschoolthread,
anti-Vangelisthread,
anti-hardrockthread,
anti-housethread,
anti-hiphopthread,
anti-punkthread,
...
opzetten ... dat heeft net zo min nut ;)

Voor de rest : :luv:

:doei:

Ach, Danny... natuurlijk is het zinloos.

Ik heb ook niet de indruk dat er sprake is van discussie (dan zou er ooit iemand overtuigd kunnen raken van een argument) maar een héén-en-wéér gooien van vast ingenomen overtuigingen.
Maar dat geldt voor 90% van de verhalen hier.

Nog sterker, 100% of everything is bullshit van een lichtjaar afstand gezien.

Maar goed, we zijn hier op dit forum om elkaar te vermaken en informeren.
Samenvattend - score van deze thread: 1 out of 2 targets. Not bad... :D
Tegen elke verwachting in valt de sfeer in deze thread me namelijk nog mee, vandaar!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz
Nog sterker, 100% of everything is bullshit van een lichtjaar afstand gezien.

Maar goed, we zijn hier op dit forum om elkaar te vermaken en informeren.
Samenvattend: Score van deze thread: 1 out of 2 targets. Not bad... :D
Tegen elke verwachting in valt de sfeer in deze thread me namelijk nog mee, vandaar!

filosoof!!! :D

nee, maar er zit wel iets in,
en de sfeer valt idd mee...

hmm, om trance in "versies" te plaatsen... muziek laat zich nou eenmaal moeilijk in hokjes plaatsen.

Het enige wat ik soms echt jammer vind aan trance, of wat er voor doorgaat, is dat men tegenwoordig
geen dingen meer hoord zoals jessy ft the mckenzie, BBE, Antiloop, atb, gouryella, sash!, faithless... en zo zijn er nog HEEL veel namen te noemen waar je nu niet veel soeps meer van hoort naar mijn bescheiden mening... en dat vind ik wel eens jammer. Ook al staat er in die lijst nogal veel dingen die sommigen als "commerciele bullshit" zullen bestempelen.
Ook zal niet iedereen het eens zijn dat het om trance gaat 8)

phoe nahja als ik dan toch mijn frustraties kwijt mag:

club trance:
veelste veel hetzelfde inderdaad en vaak inspiratieloos, al kan ik een orgineel concept daarin (wat maar weinig voorkomt) wel waderen. net als een mooie stukje geluid..

rNb:
zelfde verhaal aan het worden. zo gaar als de neten. zit ook maar bitter weinig orginaliteit in. als ik het zo aan het bekijken ben is dat ook op de weg terug aan het gaan. nog een paar jaar misschien.

Pop:
begin hier maar helemaal niet over.. ik vind jaren 60/70 en sommige jaren 80 muziek wel oke, maar tegenwoordig trek ik de pop nadjes maar weinig, laat staan de marya cary en celine diion lookalikes.

en ofcourse ergernis No1: Idols
WARNING! Zaad dodend programma, wat een "ster" maakt van iemand voor een jaar. als iemand kan zingen wil nog niet zeggen dat het een goede artiest is. Daar komt wel heel wat meer bij kijken.

Zo dat luch op pffff ;)

Ach... house, techno, trance, acid, etc. etc.: 90% is even harde poep.

Maar ik kan wel wat (ouder) spul uit de progressive trance en goa/psytrance hoek zeer waarderen. Deze stijlen hebben sowieso de beste 4/4 nummers ooit voortgebracht (zegt mijn smaak).

Dat is totaal iets anders als de 'Tiesto-Corsten-Buuren-Rank1-etc.trance'.

Is dit weer zo'n tread van: het is verboden geld te verdienen met muziek............ laten we het underground houden.

Laten we het er maar op houden dat ieder zijn eigen ding heeft/doet. Maar volgens mij vinden de meeste mensen trance stiekem wel leuke muziek om naar te luisteren als je uitgaat of als het op de radio een keertje voorbij komt.

er is ook geen discussie mogelijk, omdat trance te breed is om te kunnen classificeren als goed of slecht...net als elk ander genre eigenlijk...

je moet er ook niet over gaan discussieren eigenlijk...je moet gewoon je studio induiken en je daar afreageren op alle goedkope kutmuziek :D

zullen we gewoon stellen dat goede trance best goede muziek is. :) rank1 en consorten kan ik vrij goed waarderen persoonlijk.. zolang muzikaliteit maar voorop staat!!

degene die er dik geld mee verdienen hebben het commercieeel-technisch goed aangepakt denk ik,
en of mensen met het zoveelste gekopieerde melodietje hetzelfde respect verdienen als degenen die er alles aan doen of hebben gedaan om hun gevoel te vertalen in iets moois (want mooie trance is mooie trance)(net zoals rood rood is en blauw blauw)... tja dat staat ter discussie ;) maar ik vind van niet.

Origineel geplaatst door Roel
zolang muzikaliteit maar voorop staat!!

Trance muzikaal ?
:dubbel:

Gewoon VEEL strings, veel reverb, chorus en delay en Rank 1 met zn F F G Am G G akkoordjes EN een oud nummer gewoon opnieuw uitbrengen maar dan met zang ... duh!....kan ik niet echt muzikaal noemen...

Trance tja, het is eigenlijk te vergelijken met opgeklopte melk. Ik meen me te herinneren dat ik ooit nog eens naar een feesie geweest ben in de escape ergens rond '94 met alle mfs knakkers dus PvD, Mike van Dijk en sowieso als dj Remy los van het mfs verhaal, maar dat was nog leuk, goeie trance, toen was het nieuw. De zaal was redelijk gevult maar niet xtreem, een hoop mensen bij mij op school moesten helemaal nix daarvan hebben vonden het maar kutmuziek.

Maar dezelfde mensen kwamen een 4 jaar later toch erachter dat het tof was, toen vond ik t eigenlijk al niet veel meer, kwamen nog wel leuke plaatjes uit, maar het bleef hangen. Nu is alles wat ik qua trance hoor wat niet commercieel gerealesed wordt, althans dat zeggen ze, in mijn ogen hetzelfde.

Nu komen sommige artiesten met "vernieuwende" performances, door iemand mee te laten jengelen op een gitaar. Maar ja of dit echt zo vernieuwend is, hmm, ik heb mijn twijfels, de melodie blijft hetzelfde.

Kortom trance is dood, heeft waarschijnlijk zijn "beste"tijd gehad.

Ik heb goede herinneringen aan de trance, peace, love en sex
:halleluja

Dus trance bedankt. Overigens de trance van ons heet niet voor nix eurohouse op sommige sites, gnagnagna.

Hoe dan ook de l.s.g. aka oliver lieb, blijf ik goed vinden, en sommige nederlandse artiesten maar het merendeel is op commercieel suc6 uit. En t lukt sommige aardig.

Ik ben overigens begonnen met de for those who like to groove uitzendingen te waarderen, dat was nog eens lachuh, goeie muziek ook troep maar het merendeel was ok! Techno, House, Mellow, detroit, weinig trance, acid.

Maar ja trance is nu de stroom waar bakken in te verdienen valt, dus hé, de grote machten doen het nu, net zolas gabber naar de klote geholpen is vrees ik dat dat ook vroeg of laat met trance gaat gebeuren.

Maar trance is niet makkelijk te maken, komt toch een hoop bij kijken, maar een commercieel melodietje is zo gebakken, dan is het aan diegene of je er mee verder wil ja of nee. Las ik een melodie inspeel en het is te trancie met iedere sound dan is het gewoon delete. Ik voel me daar niet lekker bij.

Origineel geplaatst door 6 trak
ok ok... 6 zal eens ff zeggen welke trance (lees: geen trenz dus) hij wel erg ok vind... eerlijk is eerlijk...
deze zijn:

Energy 52 - Cafe Del Mar
BBE - 7 Days And 1 week
Chicane - Saltwater

maar daar houd het wel mee op zeg maar... zo goed?

kort maar mooi lijstje :biertje:

maar idd, of het werkelijk trance is? :erm:

en als trance niet muziekaal is... is acid, techno, mellow, ambient, electro... het dan wel?
:confused:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back