De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
[OFFTOPIC]

Origineel geplaatst door Alan
Mijn kippen zitten alleen 's avonds in een hokje. Gezellig tegen elkaar op n stokje. Overdag pesten ze zich t voer voor de snavel weg, maar zodra t donker is, gaan ze in t hokje en zitten ze elkaar warm te houden. Hokjes kunnen dus toch ergens goed voor zijn, toch? :engel:

Juist! Hokjes zijn goed! Leve de hokjes. Maar serieus, hokjesdenken is een uitermate efficiente methode om om te gaan met de grote boze buitenwereld, met af en toe de collateral damage van een verkeerde categorisatie.

[/OFFTOPIC]

Terugkomend op trance/trens/trends: wat verstaan de oude liefhebbers dan onder trance? Zouden jullie de muziek van forumlid Turtel (bijv. de Turteltrance, zie dit draadje onder Tracks) ook trance noemen? Zoja, dan vind ik trance geweldig!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door falafelbiels
Haha, voel je je in je hokje getast? :okdan:

kom rustig een keer langs in m`n hokje...

studio is een te groot woord, dus is het gedoopt tot "trollenbonkhok" 8o)

Origineel geplaatst door Triphonius Z

Terugkomend op trance/trens/trends: wat verstaan de oude liefhebbers dan onder trance? Zouden jullie de muziek van forumlid Turtel (bijv. de Turteltrance, zie dit draadje onder Tracks) ook trance noemen? Zoja, dan vind ik trance geweldig!

ik zou het zelf in het hokje "Ambient"of "Soundscapes" plaatsen.... maar goed, die laatste zijn zo breed, dat past nooit in een hokje :D

Origineel geplaatst door Vizion
In dat geval kunnen we elkaar de hand schudden.. want dat is nou precies wat ik probeer
te zeggen.

Origineel geplaatst door Sten
De trance zoals ik (en wellicht de meeste trance liefhebbers) deze kennen is nimmer te vinden op skihut cd's. Die skihut meuk valt gewoon onder de noemer populaire dance of zoiets.

AMEN!!!!

:halleluja

Echte Tranceyspacers weten hoe het wél zit......

Origineel geplaatst door Alex Omega
AMEN!!!!

:halleluja
Echte Tranceyspacers weten hoe het wél zit......

Hee, dit is toch de anti trance-draad??? Dan wil ik ook alleen maar anti-trance dingen horen! ;)

Zelf heb ik overigens niks toe te voegen aan deze 17-pagina's durende discussie
over een verloren genre wat nog geen 2 pagina's waard is :duivels:

Origineel geplaatst door trigg
Hee, dit is toch de anti trance-draad??? Dan wil ik ook alleen maar anti-trance dingen horen! ;)

Ja, dat dacht ik dus ook, maar kennelijk mag je in deze draad niet tegen trance zijn omdat je anders kortzichtig bent en alles in hokjes plaatst ;)

Ja, dat dacht ik dus ook, maar kennelijk mag je in deze draad niet tegen trance zijn omdat je anders kortzichtig bent en alles in hokjes plaatst ;)

Bij voorkeur 19" hokjes :)

17 paginas! Dan vraag me af of er niet meer aan de hand is dan alleen afkeer. Mijn neus ruikt de geur van lichte jaloezie,waarom? nou dat mot je mij niet vragen.. Ik zou mijn god niet weten hoe het kan dat toevallig zo n thread 17 paginas vol geschreven staat over trance,met als onderwerp ik ben anti-trance. Als het nou een thread was van hoe draai ik een succesvolle trance productie inelkaar,oke.

Wat is nou telkens de drijfveer om te reageren op tiesto & trance,de meesten motten er niets van weten,maar deze threads eindigen toch vaak paginas dik. Zou het nou toch iets zijn van lichtelijke jaloezie of werkelijke afkeer...

Omdat trance mischien zo populair is,zalen telkens tot de nok toe worden gevuld met mensen die graag uit hun dak gaan op deze muziekstroming. Uiteindelijk word dit dan weer gezien als commercie. Iets wat populair is,succes heeft en teveel aandacht krijgt is commercie?

Als electro helemaal hot zou zijn en in plaats van de trance hot scoorde,dan zou deze thread er precies hetzelfde uit hebben gezien,omdat electro dan commercieel zou zijn? Dus is het dan de commercie waar men op afgeeft en niet de muziekstroming? Dan zou het eigelijk niet uitmaken om welke muziekstroming het zou gaan,had de topic titel dus ook anti-electro,anti-hiphop,anti-jazz,anti-techno,anti-funk,anti-house etc. thread kunnen heten. Hij zou dan nog 17 paginas gevuld zijn is mijn mening. Omdat mensen zich liever afscheiden van wat populair,massaal en commercieel is. En thijs word gerefereerd met trance en is tevens de gebeten hond/dupe van de commercie op dit forum,in deze thread uiteraard.

cheers.

Jaloezie is denk ik niet de reden, waarom dit altijd zo'n controversieel onderwerp is. Eerder de associaties die men krijgt bij trance muziek en die zijn gebaseerd op wat de media er van bekend maakt. En daar wringt het hem nou juist. Ik geloof diegenen die zeggen dat echte trance niet te vergelijken is met Tiësto of skihut shit op hun woord, maar feit is dat die juist wel door de massamedia als trance worden gebracht (inclusief breezer zuipende pubers). En ik denk dat je het met mij eens bent dat die associaties niet in jouw voordeel pleiten.

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Jaloezie is denk ik niet de reden, waarom dit altijd zo'n controversieel onderwerp is. Eerder de associaties die men krijgt bij trance muziek en die zijn gebaseerd op wat de media er van bekend maakt. En daar wringt het hem nou juist. Ik geloof diegenen die zeggen dat echte trance niet te vergelijken is met Tiësto of skihut shit op hun woord, maar feit is dat die juist wel door de massamedia als trance worden gebracht (inclusief breezer zuipende pubers). En ik denk dat je het met mij eens bent dat die associaties niet in jouw voordeel pleiten.

Dus wat jij zegt is; Mensen die trance verafschuwen zijn dom omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is en beinvloed worden door de media:D Mensen die weten dat trance niet alleen bestaat uit breezer drinkende pubers,tiestos en skihut muziek hebben het bij het juiste end?

En als ik trance zou maken zou het niet in me voordeel liggen omdat massaal breezer drinkende pubers de grootste afnemers zijn van muziek dat door de media als trance muziek wordt beschouwd? Maar ik maak toch de muziek die ik mooi vind. Het zou toch een godszonde wezen als ik deze muziek niet zou maken omdat trance toevallig door de media wordt omschreven als skihut muziek,breezer drinkers en tiesto fans?

Dit is dan wat jij bedoelt?:erm:

.....

Om eerlijk te zijn,de argumenten zijn ook niet allemaal erg overtuigend als je het allemaal zo leest. Zijn er ook mensen die daadwerkelijk serieus kunnen vertellen waarom ze trance bagger vinden? En niet omdat breezers,tiesto,skihut,hoeren,boerenlullen allemaal meespelen,want dan kom je na mijn mening blijkbaar alleen in een free record shop in de bak ski-hut/dance/trance. Ik denk dat de meesten dan toch daadwerkelijk dom worden gehouden door de media en blijkbaar dan toch niet verder kijken,weet het ook niet.

Moeilijke kwestie dit...

:okdan:

Origineel geplaatst door justin
En als ik trance zou maken zou het niet in me voordeel liggen omdat massaal breezer drinkende pubers de grootste afnemers zijn van muziek dat door de media als trance muziek wordt beschouwd? Maar ik maak toch de muziek die ik mooi vind. Het zou toch een godszonde wezen als ik deze muziek niet zou maken omdat trance toevallig door de media wordt omschreven als skihut muziek,breezer drinkers en tiesto fans? Dit is dan wat jij bedoelt?:erm:

Natuurlijk moet je gewoon de muziek maken die jij wil maken!

Maar dat de afnemers vnl. breezer drinkers en skihut pubers zijn zegt natuurlijk genoeg over het genre,
ondanks dat dat jou misschien niks interesseert........

@ Justin

Nee, die waardeoordelen verbind jij er aan. Ik heb nergens gezegd dat trance haters dom zijn. Maar wat ik zoal lees hier, is dat het vooral gehaat wordt om zijn assocaties met geen-muzieksmaak-hebbende pubers die een DJ met handjes in de lucht als een messias vereren. Verder zit de meeste trancemeuk technisch ook nog eens niet goed in elkaar. De trance liefhebbers hier ontkennen dit, omdat de trance die zij luisteren en produceren, niets met die aspecten te maken hebben.

Wat ik verder bedoel is dat door de hiervoor genoemde hokjesgeest (met dank aan de media) in zijn algemeenheid (want de muziek kan je natuurlijk ook gewoon tegenstaan hè?) deze controversie ontstaat. Jaloezie heeft daar niets mee te maken.

Een vraagje: jij produceert dus trance muziek die niet lijkt op Tiësto? Weet je of jouw afnemers die nuance verschillen die jij dus ziet tussen trancemuziek en skihutshit, ook zo ervaart?

Maar dat de afnemers vnl. breezer drinkers en skihut pubers zijn zegt natuurlijk genoeg over het genre,

Of het zegt wat over jouw beinvloedbaarheid door de media . Blijkbaar versta jij dus onder trance ook breezers drinkers en skihut omdat de media dit volgens jouw voorschrijft en jij blijkbaar ook niet verder kijkt dan je neus lang is. Of zie ik het verkeerd.

Of het zegt wat over jouw beinvloedbaarheid door de media . Blijkbaar versta jij dus onder trance ook breezers drinkers en skihut omdat de media dit volgens jouw voorschrijft en jij blijkbaar ook niet verder kijkt dan je neus lang is. Of zie ik het verkeerd.

Ik versta onder trance breezer drinkers en skihut en daar heb ik een hekel aan. Als jij iets anders maakt, waarom voel je je dan aangevallen? Overigens vind ik die 'andere' trance ook niet echt wat omdat het simpelweg mijn smaak niet is. Of mag dat ook niet?

Origineel geplaatst door Camiel Toe
@ Justin

Nee, die waardeoordelen verbind jij er aan. Ik heb nergens gezegd dat trance haters dom zijn. Maar wat ik zoal lees hier, is dat het vooral gehaat wordt om zijn assocaties met geen-muzieksmaak-hebbende pubers die een DJ met handjes in de lucht als een messias vereren. Verder zit de meeste trancemeuk technisch ook nog eens niet goed in elkaar. De trance liefhebbers hier ontkennen dit, omdat de trance die zij luisteren en produceren, niets met die aspecten te maken hebben.

Wat ik verder bedoel is dat door de hiervoor genoemde hokjesgeest (met dank aan de media) in zijn algemeenheid (want de muziek kan je natuurlijk ook gewoon tegenstaan hè?) deze controversie ontstaat. Jaloezie heeft daar niets mee te maken.

Een vraagje: jij produceert dus trance muziek die niet lijkt op Tiësto? Weet je of jouw afnemers die nuance verschillen die jij dus ziet tussen trancemuziek en skihutshit, ook zo ervaart?

Ik maak muziek,zou niet weten wat ik maak. Heeft wel melody,gevoel,sfeer hou van wat deeper etc.. en zon 135 bpm. Het boeit me trouwens niet eens wat het zou moeten zijn. En wat je er zelf aan zou verbinden moet jij weten maar mensen die in hokjes denken worden in mijn ogen dom gehouden door de media.

De reactie van mij op je vorige post lijkt me toch een duidelijke vertaling,mischien is er dan wat ruis in de communicatie,maar heb mijn twijfels. Gehaat wordt om de associatie met geen-muzieksmaak-hebbende pubers zie ik als nogmaals mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is en blijkbaar dom worden gehouden. Associatie is hier in mijn ogen onvoldoende weten van iets en je mening ventileren omdat trance toevallig geassocieerd wordt met breezers,skihut,beinvloed door de media etc.. dus weer.

:)

Okee okee, ik zal ophouden met stangen........ je hebt wel een punt hoor, maar aangezien dit de anti-trance thread
is had ik even zin om lekker ongenuanceerde kritiek te spuien!

Misschien komt het omdat ik zelf ook ooit hardtrance en goatrance heb gemaakt......... }:|

Peace :peukie:

Okee okee, ik zal ophouden met stangen........ je hebt wel een punt hoor, maar aangezien dit de anti-trance thread
is had ik even zin om lekker ongenuanceerde kritiek te spuien!
Mooi ophouden met stangen is mijn favoriet!

Waarom zou je in deze thread ongenuanceer kritiek mogen spuien?

Toch wel nieuwsgierig naar jouw 'genre' dan... Alsof op de plaatsen waar de longplayers optreden rode wijn met champagne gedronken wordt!! Haha. Als daar dan mensen tussen staan die breezers drinken, wat zegt dat dan over het genre..??? Jij praat zelf als een pubertje :gaap:

Ik versta onder trance breezer drinkers en skihut en daar heb ik een hekel aan. Als jij iets anders maakt, waarom voel je je dan aangevallen? Overigens vind ik die 'andere' trance ook niet echt wat omdat het simpelweg mijn smaak niet is. Of mag dat ook niet?

:D Nou als jij trance met breezer drinkers en skihut associeerd zegt dat gewoon wat over jouw beinvloedbaarheid,niet over je smaak. Ik voel me niet aangevallen,ik snap gewoon niet dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is,beetje kortzichtig allemaal. Waarom ik op deze thread in ga omdat ik toch ook altijd wat jaloezie speur bij trance>tiesto>... En een elctro thread met negatieve uitingen van 17paginas lang ben ik nog niet tegengekomen,mits ik mij vergis.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back