De anti-trance thread

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Alan
Toch wel nieuwsgierig naar jouw 'genre' dan... Alsof op de plaatsen waar de longplayers optreden rode wijn met champagne gedronken wordt!! Haha. Als daar dan mensen tussen staan die breezers drinken, wat zegt dat dan over het genre..??? Jij praat zelf als een pubertje :gaap:

Jajaja, 't is al goed........... ik houd m'n mond verder wel weer, doe mij nog maar een breezer :bekdicht:

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Mooi ophouden met stangen is mijn favoriet!

Waarom zou je in deze thread ongenuanceer kritiek mogen spuien?

Je hebt gelijk hoor, maar jullie nemen mij allemaal veel te serieus.

Ik zal voortaan meer smilies plaatsen
:) ;) :P :D :luv: :mega: :geslaagd:

Origineel geplaatst door trigg
Hee, dit is toch de anti trance-draad??? Dan wil ik ook alleen maar anti-trance dingen horen! ;)

Zelf heb ik overigens niks toe te voegen aan deze 17-pagina's durende discussie
over een verloren genre wat nog geen 2 pagina's waard is :duivels:

Oja? heb ik anders niets van gemerkt??? ;)

Maar volgens mij zijn we er toch wel uit?

De ene massa vind trance te gek en de andere massa verafschuwd het.

En is Tiesto commercieel? Ja.
is het voor breezer drinkende hoeren/puburs boerenlullen? Wat maakt mij dan? Ik kan tiesto best waarderen
maar ik ben nog nooit betaald voor sex, drink geen limonade dus ook geen breezers. ik kom uit de stad....

Ik heb geen smaak zal het dan zijn...mij best jongen. Blijven jullie maar kankeren hoe triest het is ga ik wel lekker
door met kaas te luisteren...en het liefts van hollandse bodem....

Alhoewel die Markus Schulz is best ok aleen een beetje t r a a g .....

:dj:

Je hebt gelijk hoor, maar jullie nemen mij allemaal veel te serieus.

Ik zal voortaan meer smilies plaatsen
:) ;) :P :D :luv: :mega: :geslaagd:

Begint het dus weer, TRIGG kappuh nu..

Waarom associeer je smiles met niet serieus nemen. Dus je moet smiles onderaan je berichten plaatsen om serieus te worden genomen? Begin maar met een zelfbouw projectje..:D

Ik neem nog maar een breezertje,heb trouwens de nieuwe cd gekocht van tiesto voor referentie,cool muziek wel. }:|

Origineel geplaatst door justin
:D Nou als jij trance met breezer drinkers en skihut associeerd zegt dat gewoon wat over jouw beinvloedbaarheid,niet over je smaak.

Da's nou echt grote onzin. Primair denk ik bij trance aan "oh ja, die Tiesto meuk." Ok, er is meer trance. Dat vind ik ook niks. Gewoon niet mijn genre. Maar als ik denk aan 'trance' dan denk ik niet "Ahja, dat is die stroming waarvan de commerciele uitwassen het helaas voor de cultureel en muzikaal zeer verantwoorde sub-genres, die zonder enige twijfel geweldig goed zijn en die ik allemaal dien te kennen voor ik ook maar iets mag zeggen over die commerciele uitwassen, heeft verpest."

Ik hou gewoon niet van het hele genre trance (wat ik in eerste instantie associeer met Tiesto), net zo min als ik van het genre schlagers (wat ik in eerste instantie associeer met Danny Christian) hou. Mag ik?

Origineel geplaatst door Alex Omega
Oja? heb ik anders niets van gemerkt??? ;)

Maar volgens mij zijn we er toch wel uit?

De ene massa vind trance te gek en de andere massa verafschuwd het.

En is Tiesto commercieel? Ja.
is het voor breezer drinkende hoeren/puburs boerenlullen? Wat maakt mij dan? Ik kan tiesto best waarderen
maar ik ben nog nooit betaald voor sex, drink geen limonade dus ook geen breezers. ik kom uit de stad....

Ik heb geen smaak zal het dan zijn...mij best jongen. Blijven jullie maar kankeren hoe triest het is ga ik wel lekker
door met kaas te luisteren...en het liefts van hollandse bodem....

Alhoewel die Markus Schulz is best ok aleen een beetje t r a a g .....

:dj:

Corrigeer,de ene massa vind trance te gek,de ander houd liever van skihut en een breezer op zijn tijd en de rest wordt beinvloed door de media,of is al beinvloed.

Ik heb geen smaak zal het zijn? Jongen zou maar gauw op een andere muziekstroming over gaan stappen voordat mensen je niet meer serieus gaan nemen en vertellen dat je geen smaak hebt.

Zeg gewoon; Ik wordt tenminste niet beinvloed door de media.:mexico:

Origineel geplaatst door Triphonius Z
Da's nou echt grote onzin. Primair denk ik bij trance aan "oh ja, die Tiesto meuk." Ok, er is meer trance. Dat vind ik ook niks. Gewoon niet mijn genre. Maar als ik denk aan 'trance' dan denk ik niet "Ahja, dat is die stroming waarvan de commerciele uitwassen het helaas voor de cultureel en muzikaal zeer verantwoorde sub-genres, die zonder enige twijfel geweldig goed zijn en die ik allemaal dien te kennen voor ik ook maar iets mag zeggen over die commerciele uitwassen, heeft verpest."

Ik hou gewoon niet van het hele genre trance (wat ik in eerste instantie associeer met Tiesto), net zo min als ik van het genre schlagers (wat ik in eerste instantie associeer met Danny Christian) hou. Mag ik?

Mijn zegen krijg je mijn zoon,mischien wat ruis... Ik doel ook meer op de mensen die trance met breezers associeren en dan ook nog eens breezer argumenten geven. Waardoor het hele zaakje inzakt als een kaartenhuis,bedoel ik met name bijvoorbeeld trigg:D ;)

Mijn zegen krijg je mijn zoon,mischien wat ruis... Ik doel ook meer op de mensen die trance met breezers associeren en dan ook nog eens breezer argumenten geven. Waardoor het hele zaakje inzakt als een kaarten huis,bedoel ik met name bijvoorbeeld trigg:D ;)

Goed dan, vanaf heden associeren we trance met sinaasappelsap :)

DSCN6775.JPG

Goed dan, vanaf heden associeren we trance met sinaasappelsap :)

DSCN6775.JPG

:D Zo ist mijn jong. Laten we allemaal de strijdbijl neerleggen en een groot feest organiseren met veel wijn en gebraden varkens en fruit, laten we gaan dansen op de beat van de bassdrum en veel plezier maken.

Attachments

• ws%20line%20dance.jpg
    ws%20line%20dance.jpg
    43,8 KB · Bekeken: 72
Ik vind trance op zich niet slecht. De klankkleur van goed gemaakte trance kan zelfs heel inspirerend overkomen en kan je in een soort van cybertoekomstbeeld plaatsen. Ik vind eerder het trance milieu nogal snobistisch. Ik kan me identificeren met vorige posters in dit forum die een melodie maken en die wordt dan door de trance producer gelijk afgekraakt als "te ingewikkeld voor trance"

Ik ken een vriend die eens een soort van diepgaand, bijna filosofische text in zijn nummer wilde zetten, en dat nummer was dan zo'n beetje een mix tussen een nummer van capella + 70s danshit. Dit werd door de producer afgekraakt.

Dat het altijd moet gaan over verleiden en heet maken en dat vooral de belgische trance altijd rond erotische vrouwen moet draaien ben ik kotsbeu, maar trance zelf niet. Er is gewoon een veel te stalinistische opvatting overf hoe trance moet klinken, welke mensen er dan op het podium moeten staan etc...

Waneer producers afkomen met , "rond 1 min moet de break, rond 1.30 moet het euforisch moment": vind ik dat vrij onzinnig. Je mag je eigen ziel toch in een trance nummer leggen ?

Ik vond ook dat er te veel gezaagd wordt over dat trance in een superstudio moet opgenomen worden eer het op plaat kan gezet worden. Waaarscheinlijk zijn RME audiokaarten en een access virus synths speelgoed. Ik vond dat er te veel onzin verkocht wordt als het om trance gaat.

Origineel geplaatst door CosmicDreamer
Ik vind trance op zich niet slecht. De klankkleur van goed gemaakte trance kan zelfs heel inspirerend overkomen en kan je in een soort van cybertoekomstbeeld plaatsen. Ik vind eerder het trance milieu nogal snobistisch. Ik kan me identificeren met vorige posters in dit forum die een melodie maken en die wordt dan door de trance producer gelijk afgekraakt als "te ingewikkeld voor trance"

Ik ken een vriend die eens een soort van diepgaand, bijna filosofische text in zijn nummer wilde zetten, en dat nummer was dan zo'n beetje een mix tussen een nummer van capella + 70s danshit. Dit werd door de producer afgekraakt.

Dat het altijd moet gaan over verleiden en heet maken en dat vooral de belgische trance altijd rond erotische vrouwen moet draaien ben ik kotsbeu, maar trance zelf niet. Er is gewoon een veel te stalinistische opvatting overf hoe trance moet klinken, welke mensen er dan op het podium moeten staan etc...

Waneer producers afkomen met , "rond 1 min moet de break, rond 1.30 moet het euforisch moment": vind ik dat vrij onzinnig. Je mag je eigen ziel toch in een trance nummer leggen ?

Ik vond ook dat er te veel gezaagd wordt over dat trance in een superstudio moet opgenomen worden eer het op plaat kan gezet worden. Waaarscheinlijk zijn RME audiokaarten en een access virus synths speelgoed. Ik vond dat er te veel onzin verkocht wordt als het om trance gaat.

Je bedoelt dat er te veel eenheidsworst geproduceerd wordt binnen dit genre?

mja, en dat dit dan ook nog met hand en tand verdedigd wordt onder het motto van "ervaringsdeskundigheid". Ik noem het fundamenteel comunistisch gewoon omdat je alsje er als nieuwkomer in komt heb je je te houden aan die regels. Meeste trance producers zijn dan nog niet eens muzikant en daarvan moet je dan muziek maken in termen van "gebruik die klan" Sommigen zitten 5 dagen aan een stuk de juiste kick te zoeken en dan denk ik van ... amaaaaaiii,

dan horen ze ergens een kick in een ander nummer en die is dan gelijk beter dan degene die ik had in demonummer.
Ik maak mijn kicks gewoon zelf, ik weet welke elementen er in een kick moeten zitten en zelfs welke emotie ze opwekken en bij welke nummers ze horen punch factor etc.. Trance producers houden je een beetje voor dom

Origineel geplaatst door DJ Fuse
tranceproducers zijn dom

Tranceproducers zijn dom. En ik hou van electro en dat is veel stoerder en ik mag ook al bier drinken van me vader,weet je. Me moeder koopt ook vrijdag altijd 2 breezers voor mij en die drink ik dan samen met me maten op. Daarna zitten we vaak nog op mijn kamer even te socializen,weet je.. Oja ik heb ook een playstation,cool he.. de meeste maten van mij hebben een playstation,weet je... Ja man echt cool... ja...cool man...,weet je. Op school weten ze ook allemaal dat ik producer ben en dat ik electo produceer.. cool man,weet je.. nou ga weer,ik moet nog producen,weet je.

:confused: Ik snap er werkelijk niets meer van.

Origineel geplaatst door CosmicDreamer

Duidelijke taal!

als trance nu eens zoals jazz beschouwd werd . (no i'm not kidding :P). Hiermee bedoel ik, dat men in jazz zoveel lagen van bewust zijn, kleur ,text types en losse improviserende vormen heeft dat het een kunst wordt om eens iets nieuws te onderbouwen.

Stel ik wil een trance nummer maken met als uitgangspunt een emotie die dieper ligt dan het liefdesleven van de gemiddelde discotheekbabe, ken dat dan ff ? evanescense meets trance, dat zou nog eens iets zijn... ik geef maar een voorbeeld. Niet dat ik alles wat goed is in trance wil omzetten, maar het is zo raar dat het genre zo afgezonderd wordt van enige verrijking. Als ik dan toch moet kiezen geef mij dan maar de retro house van begin jaren 90 :) of de underground club tunes van tegenwoordig (beetje trippy en instrumentaal, daar kan je niet veel mee mis doen)

Tranceproducers zijn dom. En ik hou van electro en dat is veel stoerder en ik mag ook al bier drinken van me vader,weet je. Me moeder koopt ook vrijdag altijd 2 breezers voor mij en die drink ik dan samen met me maten op. Daarna zitten we vaak nog op mijn kamer even te socializen,weet je.. Oja ik heb ook een playstation,cool he.. de meeste maten van mij hebben een playstation,weet je... Ja man echt cool... ja...cool man...,weet je. Op school weten ze ook allemaal dat ik producer ben en dat ik electo produceer.. cool man,weet je.. nou ga weer,ik moet nog producen,weet je.

:confused: Ik snap er werkelijk niets meer van.

ik reageerde op het bericht voor mij natuurlijk he.
het lijkt , als ik tussen de regels doorlees, alsof je vind dat niet van trance houden ook een trend is...
Dat zou ik dan verder niet weten.
Luister gewoon naar je oren, niet naar anderen.
Mijn oren zeggen altijd:" he psst, kunnen we niet weg hier.. Dit vinden we nie zo lekker. Als je nog langer blijft zullen we zorgen dat er allemaal pus en etter uit ons komt en als wij ergens anders wel vette dingen horen dan laten we het jou niet meer horen! We worden aggresief en maken al je hersencellen kapot.."
Dan weet ik meestal genoeg.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back