De "alles-over-de-Novation-KS5" thread

Je plugins moeten wel midi-learn ondersteunen. anders werkt et niet

Hoe werkt het dan precies? Stel dat ik de Vanguard wil aansturen met mn KS5? Hoe ga ik dan te werk?

VST's controllen met je K-station of iets wat daarop lijkt? Zucht.. nog maar een keer renoise promoten dan maar: Want renoise kan dat echt met een handomdraai. Pak als instrument een willekeurige VST. Insert in je trackeffects een VSTcontroller (meta-device), en koppel daaraan de gewenste VST parameter. Men neme dan de midiremote mapper, klik op de net-ingestelde parameter van de VST-controller, en draai aan een willekeurige knop van de hardwaresynth (bv je KS). Renoise herkent gelijk de CC van de knop waaraan je draait op je KS, koppelt die dan aan de metadevice wat de mididata zal doorsluizen naar de VST.

en DAT is pas überBOT! :-)
want nu kun je heel hip je VST's controllen! en dat is best verslavend.. hah! (ik doe 't met een k-station)

ohja, renoise doe maar effe downloaden op www.renoise.com

doei en success...

Woei dat gaan we proberen! Ik wil het alleen liever in FlStudio doen.. Dus hoe doen we dat?
Als het werkt, is het wel supervet want bv een filter opendraaien met de muis en dat recorden/automaten is toch niet zo lekker als aan een knoppie draaien :)

Ik heb ook nog een vraagje over de 'performance' mode op de KS5. Stel dat ik een dikke supersaw patch heb, kan ik die dan vervierdubbelen door in performance mode 4x die patch aan te zetten? Dan zou je een hele dikke sound krijgen, maar je zit toch nog steeds aan je 16 stemmen?

in flstudio is het niet zo moeilijk, je selecteerd gewoon de vanguard, en dan zit er linksboven in de fruitywrapper zon button en die geeft een uitklapmenu'tje en dan kies je link to midicontroller, die geeft een sublijstje met de parameters die je kunt automatiseren, en als je op 1 van die klikt krijg je een venstertje. Daarna hoef je enkel maar aan een knop te draaien (tenzij 1 van die checkboxes geloof ik uit staat) en dan verdwijnt het venstertje weer en kun je met de gekozen knop die parameter beinvloeden, werkt vrij eenvoudig dus,

hoop dat dat is wat je bedoelde

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat simpel, maar het werkt! Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr bedankt man!! :mega:

Blijven er nog wat andere vragen over.
Ook andere tips e.d. over de KS5 zijn welkom

Mischien een stome vraag maar ik stel hem toch (nee nix kunnen vinden met de "zoek"functie)

Hoe kan ik Vstation patch's in laden in mijn Ks5 ?

kan dat wel, of moet ik de programmering namaken ?

Ik gebruik ableton als sequencer

( in de manuals van de Ks 5 en ableton heb ik hier niet kunnen vinden wat ik nodig heb)

Al vast bedankt

Origineel geplaatst door Mde
Mischien een stome vraag maar ik stel hem toch (nee nix kunnen vinden met de "zoek"functie)

( in de manuals van de Ks 5 en ableton heb ik hier niet kunnen vinden wat ik nodig heb)

Al vast bedankt
Dat moet wel mogelijk zijn volgens mij. Ik denk dat dat wel in de manual staat van de Vstation. En die is wel te downloaden van de site van novation.

met het laatste OS heb ik nog steeds gekraak,lijkt wel of ie nu nog slechter klinkt?! :confused: iig zijn met deze update wel de midi sync problemen opgelost..

ik krijg de midiinstellingen per part wel te zien, zoals "part midi channel" maar kan de waardes niet veranderen, weet iemand hoe me dat gaat lukken?

KS5

KS5

*schop*

Ik ben sinds deze week de eigenaar van een mooie Novation KS5.
Op dit moment heb ik daar nog de 2.0 OS in zitten maar vroeg me af er mensen zijn die ondertussen de nieuwste OS hebben en of deze ook andere patches heeft. Ik zelf kan pas over 2 weken de nieuwste update inladen, want dan pas heb ik een Midi I/O

Maar ik ben gewoon beetje nieuwschierig...

En op de site zeggen ze dat de nieuwe OS duidelijk verbetering brengt mbt de "klikjes" die je kan horen.. iemand die dit kan bevestiging?

Oh en als iemand zelf mooie patches heeft, dan houd ik me aanbevolen.. ben al even bezig geweest met het maken van pads/strings... klinkt best lekker 8)

Groeten!

Origineel geplaatst door Mde

Al vast bedankt

Ik heb zelf de standaard presets uit de KS5 overschreven met de soundset van Vengeance voor de V-station.
Volgens mij deed ik dat met Cakewalk omdat dat erg simpel is (en Pjotr het me aanraadde :P). Gewoon de midi inladen en versturen naar je KS5.

Re: KS5

Re: KS5

Origineel geplaatst door Marando
*schop*

Ik ben sinds deze week de eigenaar van een mooie Novation KS5.
Op dit moment heb ik daar nog de 2.0 OS in zitten maar vroeg me af er mensen zijn die ondertussen de nieuwste OS hebben en of deze ook andere patches heeft. Ik zelf kan pas over 2 weken de nieuwste update inladen, want dan pas heb ik een Midi I/O

Maar ik ben gewoon beetje nieuwschierig...

En op de site zeggen ze dat de nieuwe OS duidelijk verbetering brengt mbt de "klikjes" die je kan horen.. iemand die dit kan bevestiging?

Oh en als iemand zelf mooie patches heeft, dan houd ik me aanbevolen.. ben al even bezig geweest met het maken van pads/strings... klinkt best lekker 8)

Groeten!

Ja ik heb het nieuwe OS erop gezet. Gaat supermakkelijk met een bijgeleverde installer.
Er zitten geen nieuwe patches bij, alleen verbeteringen qua sound zoals je zelf al zei. Ik ben ook wel benieuwd naar mooie patches, vooral echt bruikbare trance sounds lijken me wel wat :P

Re: Re: KS5

Re: Re: KS5

Origineel geplaatst door Syntagma
Ja ik heb het nieuwe OS erop gezet. Gaat supermakkelijk met een bijgeleverde installer.
Er zitten geen nieuwe patches bij, alleen verbeteringen qua sound zoals je zelf al zei. Ik ben ook wel benieuwd naar mooie patches, vooral echt bruikbare trance sounds lijken me wel wat :P

Ik zal eens proberen wat mooie trance patches te maken... als ze leuk klinken kan ik ze eventueel mailen.
En qua sound... is het karakter van de sound ook anders dan? of is het puur de klikjes die weg zijn.

Dat zou wel cool zijn.
De veranderingen zijn:

KS OS 2.1.02 changes
This latest operating system for the KS series synths incorporates several code improvements over previous operating
system versions. The most important of which are:
1) changing patches while voices are still sounding no longer produce any audible artifacts
2) note stealing behavior is improved
3) drum voice triggering / retriggering is improved
4) MIDI clock synchronisation is now tolerant of even very poor quality MIDI clock.
There are also new features introduced in this operating system that can be found within the global menu of the KS.
These are:
1) Pot Mode
This parameter determines if the values of Knob parameters jump immediately to the actual position of the Knob as
soon as it is turned or if the Knob has to pass ‘though’ the value of the parameter stored in a patch before the knob
is allowed to change the parameter values.
If set to ‘JUMP’, the value of the parameter being edited will change to a new value as soon as the knob is turned.
This is useful when creating sounds as the parameters are always ‘Live’.
If set to ‘PICKUP’, no change will take place to the parameter being edited until a knob is turned so that it has
passed ‘through’ the value of the edited parameter stored in memory. The knob then becomes ‘live’ and will start
editing the parameter and transmitting the appropriate controller via MIDI. eg if the postion of the filter frequency
knob is equal to a value of 030 and the value for filter frequency in a stored program is 064 the filter frequency knob
will not become ‘live’ until this knob has been moved to the position equal to the filter frequency value 064.
2) Sust Pedal Type
This parameter allows for the use of both normally open and normally closed sustain pedals to be used with the KS
synthesiser.
If set to ‘N/O’ the KS will function correctly with a normally open sustain pedal. If set to ‘N/C’ the KS will function
correctly with a normally closed sustain pedal.
3) Midi Clock
This menu page determines how the KS will react to incoming MIDI clock messages. The available settings are
‘AUTO’, ‘INTERNAL’ and ‘EXTERNAL’.
When set to ‘AUTO’, the KS will default to operating at the internal clock rate set by the Arpeggiator Tempo knob
unless MIDI clock is present at the KS MIDI input. If MIDI clock is present at the KS MIDI input the KS will run at the
external clock tempo.
When set to ‘INTERNAL’ the KS will only operate at the internal clock rate set by the Arpeggiator Tempo knob. The
KS will ignore any MIDI clock present at the KS MIDI input.
When set to ‘EXTERNAL’ the KS arpeggiator will not run until MIDI clock is present at the KS MIDI input. Once MIDI
clock is sent to the KS, the sync rate is then set by the tempo of the external MIDI clock received. If this clock is
interupted, the sync rate will remain at the last received MIDI clock tempo and the arpeggiator will ‘free run’ at this
tempo until fresh MIDI clock is received by the KS.

kheb nooit echt last gehad van midi sync of gekraak in de patches.. als ik gekraak hoorde kwam dat meestal doordat de osc levels in de mixer te hard waren opengedraaid... 64 is meestal wel een neutraal volume.

btw ik heb mn ks5 net verkocht maar om een leuke vieze sound te krijgen moeten jullie eens het volgende proberen:
start met den schoonen INIT patch.

osc sectie
Zet alle drie de oscillators op saw, 0 detune, 0 semitones.

mixer sectie
zet de oscillator levels van de mixer alledrie op waarde 1.

filter sectie
cutoff freq op 0, resonance op 127, filter slope op 24dB, overdrive weet ik niet meer welke waarde het zou moeten hebben... probeer 0 of 127.

lfo sectie
niks veranderen

envelope sectie
mod env hoef je niet te veranderen; niks wordt gemodded :P van de amp env moet a op 0, d op 0, s op 127, r op 10 of 20.

effect sectie
zet overdrive effect op 127

dan zet je je keyboard 3 octaven hoger, en dan heb je zo'n vet geluid wat hardstikke gedetuned klinkt.

Net ff geprobeerd.. wordt wel een heel vaag geluid :)
Beetje zon hardstyle ding... en als je dan filter open draait krijg je zon soort sirene harde sweep, geinig, maar niet echt bruikbaar voor mij denk.

Hoor: klik

Back